Inlägg från: BabyBlues85 |Visa alla inlägg
  • BabyBlues85

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej hej! Är gärna med =)

* Hur mår ni?- Jag mår och har mått jättebra, är nu i V. 34

* Vad köper ni?- Har köpt bla, säng, buggaboo buffalo vagn, babynest, kläder, bärsjal mm

* Hur inreder ni?- Blir inget barnrum ännu så inget "fix där"

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?- Tänkte nog göra det nästa vecka, och kommer ta med bla. morgonrock, läppbalsam, snacks, tandborste/tandcreme, hårborste, hudcreme, schampo/balsam, kläder till mig och bebisen, bilbarnstol, underkläder...

* Snitt eller vaginal förlossning? Vaginal ( om inget händer så det inte går såklart)

* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?- Beror på hur den går, men ca 1 vecka...

* Oroar ni er?- Nej, känner mig lugn men är ju några veckor kvar... =)

waitingforababy.blogg.se/

• BabyBlues85

Idag går jag in i V.35 Glad Några som har börjat eller ska börja med hallonblads te? Eller har någon erfarenhet att dela med er av? Trevlig helg på er!

• BabyBlues85
    Fröken K skrev 2014-06-27 11:14:09 följande:
    Fin mage!

Vad är det som hallonbladste gör?

Hallonbladste är ett enkelt och naturligt sätt att stödja din kropps förändringar under graviditeten. Det används inte för att starta en förlossning. Däremot ska det hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen.

Hallonbladste innehåller Oxytocin, ett hormon, som frisätts naturligt i kroppen vid beröring. Det har en lugnande och avslappnande effekt på kroppen och motverkar stress.
  • BabyBlues85

Kom nyss från barnmorskan och lillens huvud var bara liiite ruckbart! Han börjar lägga sig tillrätta verkar det som =) Spännande! Är i V.36

• BabyBlues85

Mot svullnad: Tänkte testa att mixa lite drinkar på gurka, selleri och vattenmelon (vätskedrivande) och dricka någon/några  om dagen samt dra ner lite mer på saltet. Men det gäller ju även att dricka bra med vatten så man rensar kroppen från slaggproduker. Några som vill vara med och testa och se om det har någon effekt? Blir väl ännu mer kissande men det kan det vara värt känner jag =)

• BabyBlues85

Lägg gärna till mig med, BF 7 Aug, inga känningar alls ännu... Fösta barnet och längtar massor!!

• BabyBlues85

2 veckor kvar till BF enligt RUL... Jag hade själv räknat 15 aug men hoppas såklart på 7 aug! Hade väldigt oregelbunden mens efter jag slutade med preventivmedel men de 4 sista månaderna innan jag blev gravid var den regelbunden... Får se när lillen vill komma, känner dock nada! Har en skräck för att bli igångsatt, vill verkligen inte det!

• BabyBlues85

Ja man ser verkligen skillnad! :) Är själv svullen i benen/fötterna och mår illaqoch är konstig i magen men annars inget..BF 7 Aug. ote=73683674][quote-nick]Maho81 skrev 2014-07-26 22:42:26 följande:[/quote-nick]

Första bilden 18 juli och den andra idag 26 juli, det känns som att det händer något i alla fall! =)

Igår hade jag några riktigt onda förvärkar (som jag blev så besviken på att de slutade) och två yttepytte knappnålsdroppar med blod i trosorna.

Hur går det för alla? Några känningar?

[/quote]

• BabyBlues85

Grattis till er som fått era små! Har 10 dagar kvar idag och känner inget alls Obestämd Tycker inte att magen sjunkit heller, är första barnet så antar man kommer gå över tiden men det vill jag ju inte! Ha en bra start på veckan alla!

V.38 och början på V.39, storkulan =)

• BabyBlues85
    Maho81 skrev 2014-07-29 11:33:13 följande:

Jaha, besöket hos bm gick ju inte så bra då mitt SF mått till och med har sjunkit.

Så i morgon väntar TUL för att kolla upp vår lilla flicka.

Jag ligger på 32cm i vecka 37, vad ligger era SF mått på?

35cm var mitt för en vecka sedan, 9 dagar kvar till BF...
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..