• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • PernillaWaxin

När mina järntabletter tog slut nu i veckan köpte jag istället Blutsaft. Har du testat det om du tycker att järntabletterna smakar euu?

mammaSöt skrev 2014-06-18 22:34:28 följande:

ag mår sjukt illa av järntabletter! Tycker d är värsta med graviditeten!!

• PernillaWaxin
    mammaSöt skrev 2014-06-18 22:28:28 följande:

Vad tycker ni är viktigast att köpa från apoteket? Till babyn?! Jag klarar mig inte utan näsfrida, ironin, salva till bröstvårtorna, termometer, idominsalva, naturen amningsinlägg, nagelsax för baby, baby olja, Alvedon suppar,

Jag rekommenderar alla nyblivna mammor jag känner i vanliga fall att köpa hem en nässug från apoteket så man har det hemma.

Örontermometer är oxå väldigt bra och smidig tycker jag.

Alvedon, idominsalva, puder, baby lotion, baby olja, schampoo och tvål till bebisar, borste och en kam till skorven
  • Julie303
    mammaSöt skrev 2014-06-18 22:14:17 följande:

Vad har ni andra för järnvärden nu????

Mitt värde låg på 108 sist tror jag. Äter niferex, men värdet går fortfarande nedåt. 
  • ebbozz

Ha du provat någon annan sort? Jag äter en duroferon/dagen och jag är dessutom gastric bypassopererad så jag äter det vanöogtvis också. Men mina värden har sett bra ut.

• mammaSöt

Hej alla tjejer!!! Hur var midsommar? Jag hat en del foglossning så fick hoppa över små grodorna i år!!! Vecka 31+ nu och mår ändå helt ok! Mår dåligt av järntabletter men annars är det nog mitt humör som förändrats mest. Känns som första månaderna när man var sådär ombytlig i humöret plötsligt blir ja sådär arg eller ledsen igen. Någon mer??? Har man en ny hormon dusch såhär i slutet????

• PernillaWaxin

Söndag och jag känner mig så glad. Är i v 32. Bara två månader kvar och tiden kommer gå så fort såhär runt semestertider. Min man jobbar den här veckan sen åker vi med våran husvagn på två veckor semester med bla Skara sommarland, High Chaparall och Ullared med våra två flickor. Idag blir det att åka till Ikea. Ser bi fram emot semestertider?

• ebbozz
    mammaSöt skrev 2014-06-22 06:56:59 följande:

Hej alla tjejer!!! Hur var midsommar? Jag hat en del foglossning så fick hoppa över små grodorna i år!!! Vecka 31+ nu och mår ändå helt ok! Mår dåligt av järntabletter men annars är det nog mitt humör som förändrats mest. Känns som första månaderna när man var sådär ombytlig i humöret plötsligt blir ja sådär arg eller ledsen igen. Någon mer??? Har man en ny hormon dusch såhär i slutet????

Vår midsommar var lugn och skön som vanligt.

Känner mig inte riktigt som ett hormonmonster just nu men jag vet att vid tidigare graviditeter har jag varit hemsk på slutet! Gapat, skrikit och lipat om vartannat =)
  • Fröken K
    mammaSöt skrev 2014-06-22 06:56:59 följande:

Lugn och supermysig midsommar blev det.

Känner verkligen igen mig, är helt upp och ner och grinar för småsaker. Ibland bara kryper det i hela kroppen och jag fattar liksom inte varför. Hoppas att det släpper med semestern
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..