• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • mammaSöt

Vilken underbar tröja!!!

auapower skrev 2014-06-29 11:31:57 följande:

fina magar ni har!

Jag bjuder på en här med  v.35 

• ebbozz

Hur mycket rör sig era bebisar? Jag är i v.34 och sedan typ 1-1,5månad tillbaka så rör den lille tokern på sig nästan konstant. Det går bara korta stunder då den är stilla.

Det så mycket att jag nästan mår illa emellanåt, nästan åksjuk. Jag vaknar av det på natten och har typ svårt att koncentrera mig på annat.

Kan inte alls minnas att det har varit så med de andra barnen.

• Fröken K
    ebbozz skrev 2014-06-29 22:09:22 följande:

Hur mycket rör sig era bebisar? Jag är i v.34 och sedan typ 1-1,5månad tillbaka så rör den lille tokern på sig nästan konstant. Det går bara korta stunder då den är stilla.

Det så mycket att jag nästan mår illa emellanåt, nästan åksjuk. Jag vaknar av det på natten och har typ svårt att koncentrera mig på annat.

Här med! Är i v 32 och sen kanske 2 veckor tillbaka känns det som full rulle konstant dagtid. Magen skakar hit och dit av allt knuffande. Mår också lite illa samt att magen verkligen ballat ur, men det beror säkert på en viss bebis som knuffar på allt därinne På natten är det lugnt, så hoppas att den rytmen håller i sig även sen.
  • oOMiaOo

Hej! Gillar inte heller att trådarna läggs över på FB, försöker att använda sidan så lite som möjligt så jag hoppar gärna in här =)
    Gravid i vecka 33 med BF 21/8, på sambons födelsedag. Har inte en aning om det blir en pojke eller flicka =) Har en dotter född -07 sedan tidigare och som nu är extremt pepp på syskon! ^-^

* Hur mår ni? Jag tycker mig må ganska bra, men har foglossning och har varit mycket stressad/oroad hela graviditeten så jag är sjukskriven på heltid till förlossningen. Tidigare bara haft ont i baken men bebisen har börjat sjunka ner i bäckenet redan så jag har haft ont även framtill några dagar. Annars är det fint!
    * Vad köper ni? Har det mesta kvar sedan dottern var liten, men nytt babyskydd och kläder har det blivit. Sen blir det nog mest till mig, då jag var BETYDLIGT större vid den graviditeten och därmed nog inte kan ha amningskläder jag köpte då. Men det får jag nog vänta med några veckor till så jag vet ungefär hur stor jag blir =P
    * Hur inreder ni? Pluttens säng står redan i dotterns rum, kommer flytta in där när h*n sover hela nätter. Innan dess i vår säng i babynest. För övrigt tar plutten den plats som behövs när h*n kommer och får sprida ut sig lika mycket som vi andra i hemmet.
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det? Inte packat än och kommer nog vänta ett tag med det. Förlorade ett barn i fjol och vågar inte börja för tidigt med något den här gången =( Har köpt håll-in-leggings som ska med iaf. Har tidigare fått sjukt ont i magmusklerna efter förlossningen, när de bara hänger fram. Så nu ska vi se om det hjälper att trycka in dem lite. Annars blir det nog mest fokus på bebisens saker och kamera som ska vara laddad.
    * Snitt eller vaginal förlossning? Vaginal förlossning.
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen? Så snart vi orkar, antagligen kommer min syster titta in redan på BB då hon ska ta hand om storasyster under förlossningen och sedan får vi se hur det känns när vi kommit hem. Skulle tro att jag vill att mamsen kommer hit ganska tidigt =P
    * Oroar ni er? Har mycket oro som ligger och gnager, tyvärr. Att det inte ska gå bra på ett eller annat sätt. Plutten tenderar att ha lite varannan- var tredje dag med MYCKET aktivitet och är däremellan ganska lugn. Tycker inte om de dagar det är lugnt... Så mycket som hinner börja snurra i huvudet. Var likadan på slutet med dottern och åkte då in till förlossningen flera, flera gånger för kontroller. Nu försöker jag jobba med mindfullness och yoga för att hålla nerverna i styr och jag tror det fungerar ganska bra.

Blev ett sjukt långt inlägg, tenderar att skriva för mycket =P Hoppas det är bra med alla och vilka fina magbilder ni lagt in!!

• nenna76

Hej!
    Jag hoppar gärna in här också. Jag väntar andra barnet med beräknad förlossning den 21 augusti. Tror dock att det blir senare, då jag gick över 15 dagar med första barnet. 
    Jag har sedan tidigare en dotter född i februari 2011, och nu ligger lillebror i magen.

* Hur mår ni?
    Jag mår bra, och har gjort så hela graviditeten, Har börjat få lite känningar av foglossning, både i ryggen och främre fogen. Men än så länge håller det sig ganska lugnt.

* Vad köper ni?
    Inte mycket. Har i princip allt kvar sen dottern, det blir väl lite kläder senare men de vi har till första tiden är väldigt könsneutrala.

* Hur inreder ni?
    Inget alls. Lillebror kommer att sova hos mig och min man. Vi har kvar en baby-bay sen första barnet, så den ska häktas på min sida av sängen. Men nåt annat gör vi inte.

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    Oj, har inte kommit så långt än.. Med första barnet hade jag den packad redan v 34, men det lär inte hända denna gång :) Det enda jag vet att jag ska packa ner är i alla fall min bröstpump. Jag har lite flata bröstvårtor och fick förra gången tips om att pumpa ut dom lite så att bebisen får lättare grepp. Funkade finfint då, och jag hoppas att det gör det denna gång också.

* Snitt eller vaginal förlossning?
    Planen är vaginal förlossning. 

* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    Förra gången hade vi inte besök förrän två veckor efter att dottern var född. Det är väl lite svårt att hålla på det så länge nu, eftersom mormor och morfar kommer att vara barnvakter när vi är på BB.

* Oroar ni er?
    Nej, egentligen inte. Det enda jag tänker på ibland är hur det ska gå att bli två-barnsförälder. Men alla andra klarar det, så då ska väl vi också göra det..:)

• fayefaye

Min är ganska lugn. Vissa dagar rör den sig mer än andra men inga karatesparkar, bara som att den vänder sig fram och tillbaka. Det är inte så att jag vaknar på nätterna av det. Ibland blir jag orolig att den rör sig för lite. Alltid är det något ;)
  • fisan

Våran lille bebbe rör sig massor hela tiden, nästan :). Va en dag för typ 2 veckor sen, som jag tyckte det var väldigt lugnt, så låg nästan och grät hos sambon av oro, men sen så börja det va livat. Nu har det fortsatt så :D. Hela magen rör sig, och det är så underbart att känna lillen :). Den är så mysigt när sambon ligger och känner, och man ser hur det tindrar i hans ögon när han känner :). Idag blir det tillväxt ultraljud, det har varit bokat länge, så ska bli intressant att få se hur bebben ser ut, har nog hänt endel sen Rul,. V.33 nu , börjar närma sig :D. Fler som börjar bli nervösa?, nervös på ett positivt sätt :D

• Fröken K

Åh vad roligt med TUL! Det får vi inte här utan särskilda skäl.

Vi börjar bli lite nervösa hemma, fast det är ju mest av förväntan! Längtar som sjutton efter att bebis ska komma så vi får lära känns den där lilla personen som bott i magen så länge nu.

• auapower
    mammaSöt skrev 2014-06-29 19:09:33 följande:

Vilken underbar tröja!!!

Tack! Felet är att det är egentligen ingen gravid-tröja, men den är utsvängd.. Så den följer inte magen direkt, har ett "hål" mellan byxorna och tröjan haha Tungan ute

Lillen rör sig lite då och då här, flera gånger per dag, och då är det intensivt! Det märks att han tar upp nästan hela livmodern, för det sträcker och bökar, magen kan ändra form totalt, men det är inga karatesparkar längre, utan mer bök och buff liksom Tungan ute det värsta är när jag lägger mig om kvällarna och han kan ta spjärn mot madrassen på ena sidan av magen och trycka upp sig på andra sidan magen (ligger i fosterställning) det kan jag säga är så otroligt obehagligt så att jag nästan börjar gråta!!! varje gång!
    Om jag sitter på en stol, säg tar en kaffe med någon, så kommer han åt revbenen, och då måste jag sträcka lite på mig för att det gör ont, har svårt att koncentrera mig på vad folk säger under tiden.. är öm på hela högersidan av magen och även revbenen på högra sidan nu mera.. Men det är precis så storebror gjorde i magen med, inte i sängen men med revbenen Glad
    **
  • nenna76

Här rör sig också bebisen ganska mycket hela dagarna. Det är lugnt på nätterna, så jag hoppas att det innebär att han kommer att sova på nätterna när han kommer ut också..Glad

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..