mammaSöt skrev 2014-06-29 19:09:33 följande:
Vilken underbar tröja!!!
Tack! Felet är att det är egentligen ingen gravid-tröja, men den är utsvängd.. Så den följer inte magen direkt, har ett "hål" mellan byxorna och tröjan haha

ebbozz skrev 2014-06-29 22:09:22 följande:
Hur mycket rör sig era bebisar? Jag är i v.34 och sedan typ 1-1,5månad tillbaka så rör den lille tokern på sig nästan konstant. Det går bara korta stunder då den är stilla.
Det så mycket att jag nästan mår illa emellanåt, nästan åksjuk. Jag vaknar av det på natten och har typ svårt att koncentrera mig på annat.
Kan inte alls minnas att det har varit så med de andra barnen.
Lillen rör sig lite då och då här, flera gånger per dag, och då är det intensivt! Det märks att han tar upp nästan hela livmodern, för det sträcker och bökar, magen kan ändra form totalt, men det är inga karatesparkar längre, utan mer bök och buff liksom

det värsta är när jag lägger mig om kvällarna och han kan ta spjärn mot madrassen på ena sidan av magen och trycka upp sig på andra sidan magen (ligger i fosterställning) det kan jag säga är så otroligt obehagligt så att jag nästan börjar gråta!!! varje gång!
Om jag sitter på en stol, säg tar en kaffe med någon, så kommer han åt revbenen, och då måste jag sträcka lite på mig för att det gör ont, har svårt att koncentrera mig på vad folk säger under tiden.. är öm på hela högersidan av magen och även revbenen på högra sidan nu mera.. Men det är precis så storebror gjorde i magen med, inte i sängen men med revbenen