• nenna76

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej!
    Jag hoppar gärna in här också. Jag väntar andra barnet med beräknad förlossning den 21 augusti. Tror dock att det blir senare, då jag gick över 15 dagar med första barnet. 
    Jag har sedan tidigare en dotter född i februari 2011, och nu ligger lillebror i magen.

* Hur mår ni?
    Jag mår bra, och har gjort så hela graviditeten, Har börjat få lite känningar av foglossning, både i ryggen och främre fogen. Men än så länge håller det sig ganska lugnt.

* Vad köper ni?
    Inte mycket. Har i princip allt kvar sen dottern, det blir väl lite kläder senare men de vi har till första tiden är väldigt könsneutrala.

* Hur inreder ni?
    Inget alls. Lillebror kommer att sova hos mig och min man. Vi har kvar en baby-bay sen första barnet, så den ska häktas på min sida av sängen. Men nåt annat gör vi inte.

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    Oj, har inte kommit så långt än.. Med första barnet hade jag den packad redan v 34, men det lär inte hända denna gång :) Det enda jag vet att jag ska packa ner är i alla fall min bröstpump. Jag har lite flata bröstvårtor och fick förra gången tips om att pumpa ut dom lite så att bebisen får lättare grepp. Funkade finfint då, och jag hoppas att det gör det denna gång också.

* Snitt eller vaginal förlossning?
    Planen är vaginal förlossning. 

* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    Förra gången hade vi inte besök förrän två veckor efter att dottern var född. Det är väl lite svårt att hålla på det så länge nu, eftersom mormor och morfar kommer att vara barnvakter när vi är på BB.

* Oroar ni er?
    Nej, egentligen inte. Det enda jag tänker på ibland är hur det ska gå att bli två-barnsförälder. Men alla andra klarar det, så då ska väl vi också göra det..:)

• nenna76

Här rör sig också bebisen ganska mycket hela dagarna. Det är lugnt på nätterna, så jag hoppas att det innebär att han kommer att sova på nätterna när han kommer ut också..Glad

• nenna76

Tiden har sprungit iväg känns det som.. Jag längtar efter augusti nu, det börjar bli tungt att släpa runt på den här stora magen.

• nenna76

Hur har ni det i vämen? Eller är det bara i Skåne högsommarvärmen slagitn till? Har ni några bra förslag på hur man överlever ?

• nenna76

Idag fixade maken fram poolen, så där har jag legat hela eftermiddagen Så nu är jag ganska sval, får väl se hur länge det varar.. Tack för tipsen tidigare!

Vad gäller kläder så har vi massor sen första barnet. Hon kunde dock bara ha 50 i ca tre sekunder ?Så vi gissar på att lillebror börjar på 56.

Ska på tul nångång snart, min mage hade växt lite för mycket tyckte bm. Så då får vi väl se vad beräknad födelsevikt blir.

• nenna76

Vad gäller att ta blodsocker kan jag rekommendera att sticka på sidan av fingertoppen, inte mitt på för då gör det jätteont.

Vad gäller värdena får du nog prata med din barnmorska, hon vet nog bäst vad gäller dig..

• nenna76

Jag inte så väldigt svullen om fötterna, men däremot upptäckte jag imorse att mina läppar har svullnat massor under natten.. Även händerna är svullna, så mina ringar har fått åka av..

• nenna76
    jovi skrev 2014-07-12 13:13:23 följande:

Här sväller jag en del i både händer och fötter tyvärr. Har fått karpaltunnelsyndrom också och inatt när jag vaknade så hade jag trots skenorna domnat bort i högerhanden. Riktigt ont gjorde det också så väckte maken i panik så han fick försöka massera bort det

:( är det någon mer här inne som har karpaltunnelsyndrom?

Även jag har karpaltunnelsyndrom, funkar bra med skenor på natten. Dock är det ju lite otympligt att sova med, men man vänjer ju sig

Jag hade det under förra graviditeten också, och det försvann ganska fort efter förlossningen. Hoppas att det gör det denna gång också.
  • nenna76

Min första kom 15 dagar över tiden... Jag hoppas verkligen inte att jag behöver gå så länge över denna gång...

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..