• fisan

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hoppar in här :)

Väntar 1:barnet, beräknad födsel 24/8 , vet inte vilket kön :)

* Hur mår ni?- Mår bra, lite ont i rygg/höfter men annars bra. Är hemma med havandeskapspenning (pga tungt arbete ), lite segt att gå hemma,'då sambon jobbar. Han Ska ha sin semester i samband med BF.

* Vad köper ni?- vi har beställt barnvagn, babyskydd ska snart hämtas. Säng har vi min gamla. Fått en gullig vagga från blivande farmor och farfar. Inhandlat kläder, bärsele, badbalja och sånt :). Blivande morfar ska bygga ett skötbord.

* Hur inreder ni?- Bebben ska bo i vårt sovrum, vi har inte så många rum.

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?- Har inte börjat än, tänkte dock börja skriva en lista, så jag kan packa och bocka av. Var sambon som sa härom dagen att vi borde börja :). Har tvättat de mesta bebeiskläderna och filtarna.

* Snitt eller vaginal förlossning? Vaginal förlossning, så länge inget akut måste göras.

* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossning? Det beror på hur vi mår. Vill nog hinna hem och känna oss hemmastadda innan.

Men har en känsla av att man gärna vill visa upp sin skatt för allt och alla ganska fort, eftersom man kommer vara så stolt ;).

Oroar ni er? Det enda som oroar mig är att det ska gå för fort så vi inte hinner fram till bb. Har ca 5 mil enkel till BB. Det är nog de som oroar mig.

• fisan

Våran lille bebbe rör sig massor hela tiden, nästan :). Va en dag för typ 2 veckor sen, som jag tyckte det var väldigt lugnt, så låg nästan och grät hos sambon av oro, men sen så börja det va livat. Nu har det fortsatt så :D. Hela magen rör sig, och det är så underbart att känna lillen :). Den är så mysigt när sambon ligger och känner, och man ser hur det tindrar i hans ögon när han känner :). Idag blir det tillväxt ultraljud, det har varit bokat länge, så ska bli intressant att få se hur bebben ser ut, har nog hänt endel sen Rul,. V.33 nu , börjar närma sig :D. Fler som börjar bli nervösa?, nervös på ett positivt sätt :D

• fisan

Våran lille bebbe trycker på min urinblåsa, obehagligt och gör lite ont. Huvudet är fixerat finns ju inte mkt plats att röra sig på nu.. Revbenen brukar få sig smällar.

Nu är det mest stök och bök i magen, förutom när liten sparkar uppåt ;).

Längtar efter vår skatt :)

• fisan

Lägg gärna till mig på BF listan 24/8 :)

Så spännande att det närmar sig för alla :D känns ändå lite som de nyss va januari och man gick och väntade på att kulan skulle växa och man skulle börja känna sparkar. Nu är snart kulan borta och bebben ute hos oss :D

• fisan

Jag vill också vara med på listan :) om

Någon kan fixa? Är inte så haj på sånt :(

BF 24 augusti :)

• fisan

Hämtade hem Lillbus vrålåk i helgen :)

Brio smile 14, svart chassi med grå liggdel , rödsvart sittdel samt svartröd babyskydd.

Nu när den står här hemma redo att lillbus ska anlända så längtar man ännu mer tills man får provköra vagnen med vår skatt i :D

Exakt 1 månad kvar till beräknad BF 24e. Å vad vi längtar efter dig. Nu är det bara blöjor som ska inhandlas. Babygym babysitter kommer så småningom. Skötbordet håller blivande morfar på med :) . Snart kan vi titulera oss föräldrar :D .

Skriver från mobil, om det ser konstigt ut.
  • fisan

Stort grattis :)

Börjat få mensvärk liknande smärtor, som varar kortvarigt. Fått för mig om att de inte är

Så långt kvar.. Men är väl bara för att man vill att de ska va så ;). Känns som magen ändrat sig mkt bara sista dagarna. Trycket neråt gör ont när man ska sova/vila.

Men 30 dagar enl BM kvar så är nog bara inbillning . Har fått en känsla av att vi kommer få före utsatt tid. Men vi får väl se :D

• fisan

19 dagar till BF, hoppas lillen vill titta ut innan. Inte oss emot. Allt fixat, bara videokameran som ska ladda och det sista sakerna som ska packas.

Haft en väldigt bra graviditet (inga kräkningar, eller sånt) bara lite ont i

Ryggen till och från, men haft väldigt jobbig period i livet (en väldigt jobbig grej som hänt oss som vänt upp å ner på allt, så vi är väldigt glada att v ) så har varit så glad att allt gällande graviditeten varit så bra... Men nu tack vare denna hetta så har jag

• fisan

Råkade skicka innan jag skrivit klart ;), tack vare denna hetta har jag fått som värme eksem, för att kroppen blir så varm och svettig,,, vill ha lite svalare och att vår lille ska komma snart! Du är så efterlängtad <3.

Allt som hänt oss (varit en så tung period nästan hela grav,) så vi är så glada att vi har vår lille bus att se fram emot!!

• fisan

Jag har ett sånt jäkla tryck neråt till i underlivet :(, gör väldigt ont oh obehagligt!

Men min bm sa att de va vanligt att de va så.. Men hela underlivet känns ömt och svider , så jobbigt att sitta och gå :(, hur ska jag stå ut??, lär ju inte göra mindre ont efter förlossningen ..

• fisan

Lycka till ebbozz !!

Hoppas att vår lille plutt vill se dagens ljus snart, BF på söndag. Känns som vi kommer få gå över :( . Vill att plutten ska titta ut nu. Man blir så otroligt otålig när man vet att de närmar sig, ändå känns de som evigheter.

Brukar få sd och mensvärk till och från, men inget ihållande, magen har sjunkit jättemycket och varit fixerad länge, känns som huvet ska åka ut ibland av allt tryck neråt. Foglossning neråt bäcken också.

Hoppas vi alla får våra små bebisar snart :)

• fisan

Haft mens/molvärk en heldel sen igår kväll och i natt till och från. Men försökte sova ändå, sen nu på morgonen efter frukost så såg jag nåt. Är rätt säker på att slemisen gått, en del av den iallafall.. Fick visa sambon hahaha, Han trodde också de va den :) (tur man känner sig sambo väl så man inte skäms för att visa sånt :) ) . Men nu har jag inte ont, så man undrar ju om det är långt kvar ?. BF imorrn !! Vi ska iväg till en grej ut i skogen, men följer väl med. Händer de så händer de, då är ju sambon med iallafall. För finns nog ingen täckning där. Nu blev jag nervös, hoppas inte det är

Falskt alarm :)

• fisan

Hade lite ont i fm efter att slemisen gått, men nu känns de som det lugnat sig. Fortfarande

Tryck neråt, extremt trött i kroppen och huvudet.... Undrar om det bara var falsktalarm?, vill så gärna att allt ska dra igång nu.. Oavsett hur ont det kommer göra.

Längtar så efter vår plutt <3.

• fisan

BF igår, men verkar lugnt här :( eller bebis bökar runt . Men annars väldigt lugnt. Tråkiiigt! Usch vad tråkigt det är att gå och vänta..: men man får

Väl passa på att sova när man vill, och gå

På toa i fred ;). Samt mysa av att känna bebben sparka, för det kommer jag att sakna sen när den är ute :) för det är så mysigt! Men bebis får gärna komma och störa vår

Sömn :)

• fisan

Vaknade efter att han sovit lite drygt 1 timme. Med världens mensvärk, visste knappt om

Jag drömde eller ej.. Sambon vaknade till också, jag kände att jag måste på toa. Halvvägs till toan så känner jag att något är på väg att börja rinna/komma kommer in på

Toan tänder lyset och ser att de jag trodde kanske va vatten va blod. Inte mkt

Men ändå blod, längs benet och jättevärk.. Började frysa och skaka av

Nervositet. Sambon kommer och ser och kommer springandes med

Mobilen med förlossningens nr inlagt. Ringde och förklara.. Troligtvis att förlossningen startat, och jag har börjat öppna mig. Hon sa de kunde blöda när

Man öppnar sig, och att jag skulle klocka värkarna och ta alvedon och vila,

Och ringa om de blir oftare eller så.. Blev rädd när Jah såg blodet.. Är rädd för blod och sen

Förknippar bara de med

Att de ska va nåt fel.... Men nu ligger Jag i sängen och vilar och hoppas sambon kan sova ifall vi får åka in så han är pigg :)... Nu

Hoppas

Vi det kommer igång.. BF +4 idag.

• fisan

I torsdags efter att ha plågats med menssmärta från kl 1 med blödning (när det öppnar sig) så fick vi komma in mm 8.30 och undersöktes men bara öppen 2 cm, gjorde fruktansvärt ont hela tiden. Men bara värkar var 5e minut. Så dom sa att vi skulle gå på stan en sväng sen komma tillbaka och undersöka igen.. Gå på stan?? Gjorde sjukt ont så fick sitta i bilen och plåga mig genom

Värkarna och sambon körde runt bilen vi försökte äta jag fick knappt i mig nåt. Vid 11.30 gav jag upp och åkte tillbaka toll förlossningen för kontroll och CTG igen..

Öppen 4cm och blev inskriven. Äntligen!!

Kl. 17.39 föddes vår älskade son, 51cm

Lång och 3805gram. Helt perfekt <3.

Kom hem går. Amningen har kommit igång, men Fyfan vad ont de gör , men klart värt det :). Annars tycker jag kroppen är väldigt mör och lite ont att sitta. Men så värt allt besvär för den underbara prins vi fått <3.

Någon mer som typ känner att man saknar förlossningen och bb? Haha. Låter sjukt, men känns som man saknar det på nåt sätt, kan inte förklara varför :) haha

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..