BF Augusti - Sista 10 veckorna..
Hej! Gillar inte heller att trådarna läggs över på FB, försöker att använda sidan så lite som möjligt så jag hoppar gärna in här =)
Gravid i vecka 33 med BF 21/8, på sambons födelsedag. Har inte en aning om det blir en pojke eller flicka =) Har en dotter född -07 sedan tidigare och som nu är extremt pepp på syskon! ^-^
* Hur mår ni? Jag tycker mig må ganska bra, men har foglossning och har varit mycket stressad/oroad hela graviditeten så jag är sjukskriven på heltid till förlossningen. Tidigare bara haft ont i baken men bebisen har börjat sjunka ner i bäckenet redan så jag har haft ont även framtill några dagar. Annars är det fint!
* Vad köper ni? Har det mesta kvar sedan dottern var liten, men nytt babyskydd och kläder har det blivit. Sen blir det nog mest till mig, då jag var BETYDLIGT större vid den graviditeten och därmed nog inte kan ha amningskläder jag köpte då. Men det får jag nog vänta med några veckor till så jag vet ungefär hur stor jag blir =P
* Hur inreder ni? Pluttens säng står redan i dotterns rum, kommer flytta in där när h*n sover hela nätter. Innan dess i vår säng i babynest. För övrigt tar plutten den plats som behövs när h*n kommer och får sprida ut sig lika mycket som vi andra i hemmet.
* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det? Inte packat än och kommer nog vänta ett tag med det. Förlorade ett barn i fjol och vågar inte börja för tidigt med något den här gången =( Har köpt håll-in-leggings som ska med iaf. Har tidigare fått sjukt ont i magmusklerna efter förlossningen, när de bara hänger fram. Så nu ska vi se om det hjälper att trycka in dem lite. Annars blir det nog mest fokus på bebisens saker och kamera som ska vara laddad.
* Snitt eller vaginal förlossning? Vaginal förlossning.
* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen? Så snart vi orkar, antagligen kommer min syster titta in redan på BB då hon ska ta hand om storasyster under förlossningen och sedan får vi se hur det känns när vi kommit hem. Skulle tro att jag vill att mamsen kommer hit ganska tidigt =P
* Oroar ni er? Har mycket oro som ligger och gnager, tyvärr. Att det inte ska gå bra på ett eller annat sätt. Plutten tenderar att ha lite varannan- var tredje dag med MYCKET aktivitet och är däremellan ganska lugn. Tycker inte om de dagar det är lugnt... Så mycket som hinner börja snurra i huvudet. Var likadan på slutet med dottern och åkte då in till förlossningen flera, flera gånger för kontroller. Nu försöker jag jobba med mindfullness och yoga för att hålla nerverna i styr och jag tror det fungerar ganska bra.
Blev ett sjukt långt inlägg, tenderar att skriva för mycket =P Hoppas det är bra med alla och vilka fina magbilder ni lagt in!!