ebbozz skrev 2014-07-04 21:32:19 följande:
Auapower: ja, jag har gått ner 56kg.
Nu i v.35 har jag gått upp 11.5kg. Det känns helt ok faktiskt, med mina tidigare barn har jag fått upp nästan 30kg.
Så var babynestet klart oxå! Undra vad man ska ta tag i härnäst för att slippa städa :p
Åh vad fint!!! Gud vilken resa! 56kg! Starkt av dig!
nenna76 skrev 2014-07-06 09:40:23 följande:
Hur har ni det i vämen? Eller är det bara i Skåne högsommarvärmen slagitn till? Har ni några bra förslag på hur man överlever ?
Oh jag döör!! Här på gränsen mellan Västra Götaland och Småland är det olidligt! Speciellt idag, det har åskat nästan varje dag i en vecka och är kvavt och äckligt varje dag!
Idag har jag och sonen badat i hans kusiners uppblåsbara pool, hur gärna jag än vill så får jag inte plats i hans plaskdamm här hemma
men tro fan att de varnar för åska ikväll och även kraftig åska imorgon, dock ska det fortfarande vara lika varmt, men kvavheten kanske försvinner.
Tips på hur man överlever är väl att klä sig svalt, sitt i skuggan, ät glass, drick vatten och ha en hyffsat kall pool att doppa dig i, eller åtminstone fötterna! Gå inte för mycket, gå absolut inte extra på stan, det är ju extra svettigt nu
Öppna fönster hemma, låt det vara tvärdrag, kanske har du en bordsfläkt/golvfläkt som svalkar lite? Annars kan jag rekommendera att du köper en, kostar inte så mycket på typ Ica Maxi eller nåt
fayefaye skrev 2014-07-06 11:59:41 följande:
Har blivit så galet svullen de senaste dagarna :O Lagt på mig två kilo på bara några dagar. Vigselringen åkte av igår och idag ser mina fötter inte kloka ut. Kan det vara värmen eller kommer det vara såhär nu? :( Nån som har några bra tips?
Med värmen kommer svullnaden och vattensamlandet tyvärr
men tipsen jag skrivit ovanför denna citeringen kan hjälpa mot det också, inte samlandet av vatten, men svullnad