• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • ebbozz

Jag har mensvärk typ varannan natt. Har inte haft det med någon av de andra barnen. Vet inte vad det skulle betyda men för min del får denna gärna komma lite före bf

• mammaSöt

Idag ska jag till spec. Mvc då mina blodsocker värden här hemma varit liiite höga. Ska först göra ctg kurva, sen träffa läkare! Hoppas slippa insulin!!!!

• Mamacitaa
    mammaSöt skrev 2014-07-11 09:13:40 följande:

Idag ska jag till spec. Mvc då mina blodsocker värden här hemma varit liiite höga. Ska först göra ctg kurva, sen träffa läkare! Hoppas slippa insulin!!!!

Lycka till :)
    7 Maj/ 8 okt
  • Fröken K
    mammaSöt skrev 2014-07-11 09:13:40 följande:

Håller tummarna MammaSöt!

Sitter och pustar ut efter en sväng på gymmet, så skönt att det är lite svalare väder idag.

Är alla klara med sina inköp? Jag tror vi är redo faktiskt, fast vi har säkert förköpt oss på onödigheter Inte lätt att veta med första barnet.

Innehållet till BB väskan ligger upplagt i spjälsängen med packningslistan bredvid, bästa posten är "Blodpapper", haha, kändes kort och konsist för de papper man får av BM

Är så taggade inför att träffa bebisen nu! 49 dagar kvar
  • fayefaye

Var på stranden idag och ojoj.. mina fötter svullnade upp till oanade proportioner :O Nu är det högläge i soffan som gäller ;)

Vi är nog klara med inköpen, det jag kan komma på iaf! Tänker att man nog kommer tänka på grejer allt eftersom när bebis kommit. 42 dagar kvar här :)

• Fröken K
    fayefaye skrev 2014-07-11 20:59:43 följande:

Var på stranden idag och ojoj.. mina fötter svullnade upp till oanade proportioner :O Nu är det högläge i soffan som gäller ;)

Vi är nog klara med inköpen, det jag kan komma på iaf! Tänker att man nog kommer tänka på grejer allt eftersom när bebis kommit. 42 dagar kvar här :) php1vpCHf99754.jpg

Ajajaj! Ser inte så roligt ut!
  • ebbozz

Åh jisses!! Sådär har mina fötter sett ut vid mina tidigare graviditeter men nu har jag klarat mig ganska bra (hittills ska jag väl säga)

• fayefaye

Ja inte är det vackert iaf ;( Hoppas att det ska gå ner lite nu när det ska bli lite svalare dagar.. Väldigt obekvämt på kvällarna när det är som värst.

• mammaSöt

Blir nog insulin ändå :( ska till Ersta sjukhus och diabetessamtal på måndag. I helgen ska jag ta blodsockret minst 7 ggr om dagen istället för 4 som innan! Hur ska jag fixa 5 veckor av sprutor? Usch!!!

• mammaSöt

Imorgon lördag ska jag shoppa till babyn :) bättre sent än aldrig !! Sen är d dags nästa vecka gör tvätta babykläder och packa bb väska!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..