• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Maho81

God morgon!

Idag är jag i vecka 34+6 och igår reagerade jag på att magen har börjat sjunka, vilket även maken bekräftade att han också tycker.

Det ska bli spännande att se vad det blir av det här, sist gick jag över 8 dagar och magen sjöng bara någon vecka innan.

Sjunker era magar och vilken vecka är ni i?

• mammaSöt

tror min har sjunkigt lite för jag har inte alls samma halsbränna som tidigare. Lättare att andas också.

• Maho81
    mammaSöt skrev 2014-07-17 13:47:49 följande:

tror min har sjunkigt lite för jag har inte alls samma halsbränna som tidigare. Lättare att andas också.

Vilken vecka är du i? =)
  • Fröken K

Härliga magar!

Bjussar på en 34:a veckors här

Tycker att den fortfarande känns rund och hög med bebis någonstans kring lungorna för det mesta!

• amorosa

Tycker min mage är kvar högt upp med rörelser vid revbenen som är skitjobbiga. Men idag lossnade nog min slempropp eller en del av den. Började oxå känna lite typ mensvärk vilket väl är lite förvärkar? Minns inget sånt med dottern.

Är inte orolig för fl. Hade bara lustgas med dottern och det gick bra. (Hann inget mer då jag var öppen 7 cm när vi kom in.)

Har gått upp 17 kg ungefär. Bjuder mig själv på nåt gott varje dag, vilket så klart är fel... Men det ska bli ändring på det efter fl! Gick ner ganska fort och lätt efter förra grav så jag hoppas på det igen...

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • fayefaye

Här kommer också en mage, v 34+5. Har gått upp 12 kg, endel vätska nu på sista tiden men har allt tjockat på mig med.. Hoppas det inte är för jobbigt att gå ner sen. Lite ångest över vad det kommer sluta på :S

Idag har fogarna bråkat. Gick en promenad på kanske 2,5km i snigelfart, känner mig inte precis rörlig längre :/

• hillevie90

En bild på min mage 34+5 :). Tycker nog inte att magen har sjunkit något än :) Vet fortfarande inte hur mycket jag gått upp men är nog en del :/! Imorgon ska jag låna syrrans våg och se hur mycket det är nu :p. Hoppas på att det ska gå relativt smidigt att gå ner den :).
  • Maho81
    amorosa skrev 2014-07-18 03:37:21 följande:

Nu är det nåt på gång här...

?Alice föddes 2012-02-08?
    Åh spännande! ????
  • Fröken K
    amorosa skrev 2014-07-18 03:37:21 följande:

Nu är det nåt på gång här...

?Alice föddes 2012-02-08?
    Och vad spännande!!!
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..