• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Fröken K
    ebbozz skrev 2014-07-18 22:54:48 följande:

Har eran navel "pluppat ut" ??
    min har inte gjort det med de två andra barnen men är på väg nu och det gör sååå ont!! Gråter

Min har inte ploppat ut! Tror inte den kommer göra det, fast det går nog inte veta kanske?!
  • fisan

Lägg gärna till mig på BF listan 24/8 :)

Så spännande att det närmar sig för alla :D känns ändå lite som de nyss va januari och man gick och väntade på att kulan skulle växa och man skulle börja känna sparkar. Nu är snart kulan borta och bebben ute hos oss :D

• frk uggla

Min navel är så djup i vanliga fall så den har inte pluppat. Däremot har den spänts ut ordentligt och blivit otroligt mycket grundare.

Hur har ni det med bristningar? Jag har inte fått några än men det är ju fortfarande drygt två veckor kvar till ks så risken känns rätt stor med tanke på hur utspänd magen är.

• sladdmamman
    Fröken K skrev 2014-07-18 20:50:48 följande:

Hur långt inpå ska du jobba? Jag har semester nu, men kommer att börja i augusti igen och jobba förhoppningsvis 3 veckor.

Ska jobba till en och en halv vecka innan bf är det tänkt.. Just nu undrar jag lite hur jag tänkte där, haha.
  • fayefaye

Tror att en del av slemproppen gick imorse :O Det behöver ju inte betyda att den kommer tidigare har jag förstått, men man kan ju hoppas ;)

• Maho81
    fayefaye skrev 2014-07-19 21:13:09 följande:

Tror att en del av slemproppen gick imorse :O Det behöver ju inte betyda att den kommer tidigare har jag förstått, men man kan ju hoppas ;)

Spännande! =D

Hoppas bebis kommer snart! Jag vill också att slempropp ska gå och sånt, haha!
  • Fröken K
    sladdmamman skrev 2014-07-19 19:39:55 följande:
    Ska jobba till en och en halv vecka innan bf är det tänkt.. Just nu undrar jag lite hur jag tänkte där, haha.
    Jag har lagt in ledigt från en vecka innan BF, hehe. Men jag lär nog gå liiite tidigare faktiskt
  • ebbozz

OJ! vad ni är "duktiga" som kan jobba så länge. jag har varit hemma i snart 2mån och hade inte orkat jobba en dag till efter att jag slutade.

• fayefaye

Har också vart hemma länge redan. Sjukskriven från v 25 för sammandragningar och foglossning. Fattar inte hur de flesta orkar jobba till två veckor innan bf :) Verkligen tåliga!

• Fröken K

Det är ju väldigt individuellt kring hur man mår och så! Det handlar ju absolut inte om duktighet!

Jag har ett arbete där jag kan sitta ner hela dagen och bara anstränga huvudet, iofs sjukt jobbigt när den värsta gravidförvirringen sätter i Antar att jag orkar längre pga det än om jag ex arbetade som personlig assistent eller arbetat i butik, alltså mer fysiskt. Nu när min vikare äntligen är på plats så tror jag att jag går så fort hen känns inskolad, eller iallafall går ner i tid!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..