• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • jovi
    amorosa skrev 2014-07-18 18:12:50 följande:

Imorse kl 9 föddes vår kille efter mycket om o men. Han ville inte komma ner riktigt och efter 4 tim med krystvärkar kom han ut med hjälp av sugklocka. 50 cm och 3505 g. V 37+3.

?Alice föddes 2012-02-08?
    Grattis!!!
  • mammaSöt

Stort grattis till första babyn!!! Började det med värkar på natten? Vattenavgång? Har ni något namn??? Vi får starta en fortsättningstråd med babybilder :)

• Maho81
    amorosa skrev 2014-07-18 18:12:50 följande:

Imorse kl 9 föddes vår kille efter mycket om o men. Han ville inte komma ner riktigt och efter 4 tim med krystvärkar kom han ut med hjälp av sugklocka. 50 cm och 3505 g. V 37+3.

?Alice föddes 2012-02-08?
    Åh men grattis! =D

Hur mår ni?

Jag är också nyfiken på hur det satte igång åt dig, hur mådde du? Hade du vattenavgång? Släppte slemproppen? Några andra känningar tex mensvärk eller något sådant? =)

Hundra frågor haha.
  • Fröken K
    sladdmamman skrev 2014-07-18 19:53:52 följande:

Hej.

Jag vill gärna hoppa in i tråden. Väntar min tredje son med bf 27/8. Tycker att det börjar bli tungt nu men har fyra veckor kvar att jobba. Den här graviditeten har ändå (hittills) varit betydligt lättare än de tidigare.

Är inte så bra på det här med datorer, paddor och mobiler så är det någon vänlig själ som vill lägga till mig i bflistan vore jag tacksam!

Kram på er alla mammor!

Hur långt inpå ska du jobba? Jag har semester nu, men kommer att börja i augusti igen och jobba förhoppningsvis 3 veckor.
  • Mossy

Grattis Amorosa!

Själv har jag bara 10 dagar kvar till planerat snitt!!!

Kan nån lägga med mig i BF-listan? BF 9/8 men snitt planerat 28/7.

Börjar ni känna er redo för förlossning? Jag har det mesta klart. Ska få hem en Wall-poster till väggen i bebisrummet och så ska vi måla om en byrå fast det kan man ju göra senare också!

• ebbozz

Har eran navel "pluppat ut" ??
    min har inte gjort det med de två andra barnen men är på väg nu och det gör sååå ont!! Gråter

• fayefaye
    ebbozz skrev 2014-07-18 22:54:48 följande:

min har inte gjort det med de två andra barnen men är på väg nu och det gör sååå ont!! Gråter

Inte min. Verkar läskigt!! Pluppar allas navel ut tillslut eller hur är det?
  • Maho81
    ebbozz skrev 2014-07-18 22:54:48 följande:

Min har ploppat ut, men nu när magen har börjat sjunka så är den nästan platt.
  • ebbozz

Fayefaye: långt ifrån allas tror jag. Och min har som sagg inte gjort det alls vid mina tidigare graviditeter.

Detta är inte skönt alls iallafall =(

• amorosa

Jag vaknade av begynnande värkar vid 1 på natten. Vid 4 var de hyfsat regelbundna och jag väckte mannen. Vi åt lite, ringde in barnvakten och var på förlossningen kl 5. Krystvärkarna började nästan direkt och vattnet gick där och då.

Slemproppen lossnade på dagen innan och jag hade då lite typ mensvärk.

Namn är inte bestämt än, men har Anton och Elias som alternativ. Elias var kusinernas förslag igår och det nappade vi på.

♥Alice föddes 2012-02-08♥
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..