• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • fayefaye

Ja det förstås. Jobbar i vården så det blev för stressigt och tungt för mig. Har blivit så för de flesta gravida på min arbetsplats tillslut.

• ebbozz

Fler som ligger med "mensvärk" större delen av nätterna? Så tröttsamt, ska det vara så de sista 3-5veckorna... hade inga sånna här "förkänningar" alls med de andra barnen.

Svårt att vara pigg och glad om dagarna

• sladdmamman

Jobbar också inom vården. Just nu känns det inte som om jag skulle klara en timme på jobbet så vi får väl se hur det går i morgon...

Det handlar verkligen inte om någon duktighet det här. Jag har haft turen att må ganska bra hittills i den här graviditeten. De två tidigare var jag sjukskriven tidigt.

Tyvärr har jag ingen fast tjänst att gå tillbaka till efter föräldraledigheten så för ekonomins skull vill jag inte börja ta av föräldrapenningen i förtid.

De fyra senaste dagarna har det dock inte känts så bra. Trött, ont, tungt med andningen, svårt att hitta bra viloställningar och svårt att få i mig mat. Ska prova den här veckan i alla fall. Har besök hos bm på fredag. Får se vad hon säger då. Har lite vikande sfkurva och har gått ner de få kg jag hade gått upp så om det fortsätter kanske det inte är så bra att jag jobbar mer.

Kram på er alla i värmen!

• fayefaye

Sladdmamman: Kan du inte försöka bli sjukskriven det sista? Så slipper du slösa föräldradagar. Det är ju verkligen tungt nu..

• sladdmamman
    fayefaye skrev 2014-07-20 15:51:02 följande:

Sladdmamman: Kan du inte försöka bli sjukskriven det sista? Så slipper du slösa föräldradagar. Det är ju verkligen tungt nu..

Jag ska försöka jobba först men går det inte får jag försöka med det.
  • ebbozz

Tänkte fräscha upp mig lite och färga håret.

Japp! Ser ut som en morot!!

Det var INTE planen =(

• äntligen36

Bjuder på två magbilder jag med.skuggbilden ser magen väldigt låg ut. Jag har fyra veckor kvar.
  • äntligen36

Hade en liten mage med storasyster förra året. Nu är magen stor och jag har legat ca 5 veckor före i magmått mot motsvarande "snitt"veckor. Har inga nya bristningar än...men sist sprack magen de dagarna jag hade värkar efter igångsättning.

Nu har vi flyttat in spjälsängen och gjort i ordning vagnen. Har även tvättat upp alla bebiskläder. Det känns skönt.

• äntligen36

[quote=73646412][quote-nick]fayefaye skrev 2014-07-19 21:13:09 följande:[/quote-nick]Tror att en del av slemproppen gick imorse :O Det behöver ju inte betyda att den kommer tidigare har jag förstått, men man kan ju hoppas ;)[/quote

Oj, spännande! Är så häftigt att det börjar ploppa ut små bebbar nu. :)

• auapower
    BF - lista Augusti Gravid

7/8 (planerat ks 4/8): Frk. Uggla

7/8: auapower

11/8: Julie303 

13/8 planerat snitt (bf 21/8): mammaSöt 

13/8: Jovi 

14/8: Ebbozz  

21/8: Maho81  

21/8: oOMiaOo

22/8: Hillevie90

22/8: fayefaye

24/8: Malin 82a

27/8: Sladdmamman

29/8 (planerat ks datum är inte klart ännu): Fröken K

Tog mig friheten att sätta datumet först, hoppas det är ok Glad tycker personligen att det blir mer lättläst då Glad

Här är det v.37+2 idag, slemproppen började gå i lite större bitar i fredags, men det betyder ju ingenting har jag lärt mig Flört den har gått i små bitar, trodde det var riktigt äckliga tjocka flytningar först, men där rättade min bm mig i torsdags.
    Men det känns lite konstigt att slemmisdelarna bara släpper när jag torkar efter nr.2? Kan hitta någon yttepytteliten bit i trosan någon gång om dagen, men inte mer?

Sedan fredags har jag dessutom känt mig konstig, har ett ständigt tryck mot rumpan, magen känns sprickfärdig, jag vaggar värre än en anka helt plötsligt, jag får sammandragningar av allt, och förvärkar.. Kan knappt ha sex längre, får förvärk direkt efteråt, och gärna ett härligt illamående/halsbränna som håller i sig någon timme.. Känner att det gör väldigt ont i ländryggen nu med, sedan igår, ständigt, kan inte sitta, stå eller ligga ner känns det som, ingenting är bra Obestämd och det är 2,5 veckor kvar till bf! alltså möjligtvis 4,5 veckor kvar till bebis Rynkar på näsan

Och grattis amorosa till sonen!! {#emotions_dlg.flower}
    **
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..