• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • fayefaye

Blir tokig av denna värmen! Över 30 idag och lika varmt inne :( Mest legat på soffan. Hade vart skönt med ett bad men bara inte orkat ta mig utanför dörren. Hur går det för er andra? Har känt som nån slags mensvärk och molande ryggvärk med en del sammandragningar hela kvällen. Googlar känningar men det känns som bebis kommer stanna därinne för evigt.. Skulle inte vara fel om hen behagade komma ut några veckor tidigare än beräknat ;)

• Julie303
    fayefaye skrev 2014-07-23 23:01:41 följande:

Blir tokig av denna värmen! Över 30 idag och lika varmt inne :( Mest legat på soffan. Hade vart skönt med ett bad men bara inte orkat ta mig utanför dörren. Hur går det för er andra? Har känt som nån slags mensvärk och molande ryggvärk med en del sammandragningar hela kvällen. Googlar känningar men det känns som bebis kommer stanna därinne för evigt.. Skulle inte vara fel om hen behagade komma ut några veckor tidigare än beräknat ;)

Känner igen det där, sitter mest och pustar och tar kalla duschar. När vi skulle handla idag, fick jag sån kramp och kallsvettning att vi bara fick åka hem. Sov någon timme och nu är det lite bättre.. Men sammandragningar kommer mest hela tiden nu känns det som. 

Pyret får gärna titta ut lite tidigare här också :) 

• Funderar05
    fayefaye skrev 2014-07-23 23:01:41 följande:

Blir tokig jag med :( Jobbar fram till den 8 augusti så det är 2,5 veckor kvar tills jag får ledigt, så just nu känner jag bara att jag inte står ut mer; dör av värmeslag på kontoret, dör av att gå hem i denna värmen genom stan (en promenad som vanligtvis tar 15 min tar typ dubbelt så lång tid nu), dör av hettan i vår lägenheten.... Svalkar mig med iskalla fotbad och kalla duschar men orkar bara inte vara ute i solen och värmen just nu :(
  • fisan

Hämtade hem Lillbus vrålåk i helgen :)

Brio smile 14, svart chassi med grå liggdel , rödsvart sittdel samt svartröd babyskydd.

Nu när den står här hemma redo att lillbus ska anlända så längtar man ännu mer tills man får provköra vagnen med vår skatt i :D

Exakt 1 månad kvar till beräknad BF 24e. Å vad vi längtar efter dig. Nu är det bara blöjor som ska inhandlas. Babygym babysitter kommer så småningom. Skötbordet håller blivande morfar på med :) . Snart kan vi titulera oss föräldrar :D .

Skriver från mobil, om det ser konstigt ut.
  • Vimsyela

Jag var och badade i 2 omgångar igår, först på dagen och sen igen på kvällen. Så himla skönt, verkligen det enda som hjälper när man är så varm. Plus att det är så skönt att simma och få känna sig lite smidig! :) 15 dagar kvar här!

• BabyBlues85

2 veckor kvar till BF enligt RUL... Jag hade själv räknat 15 aug men hoppas såklart på 7 aug! Hade väldigt oregelbunden mens efter jag slutade med preventivmedel men de 4 sista månaderna innan jag blev gravid var den regelbunden... Får se när lillen vill komma, känner dock nada! Har en skräck för att bli igångsatt, vill verkligen inte det!

• Fröken K
    fisan skrev 2014-07-24 11:13:15 följande:

php4CNQN716615.jpgphpqZwSqd70699.jpgphprZS8yb32447.jpg

Hämtade hem Lillbus vrålåk i helgen :)

Brio smile 14, svart chassi med grå liggdel , rödsvart sittdel samt svartröd babyskydd.

Nu när den står här hemma redo att lillbus ska anlända så längtar man ännu mer tills man får provköra vagnen med vår skatt i :D

Exakt 1 månad kvar till beräknad BF 24e. Å vad vi längtar efter dig. Nu är det bara blöjor som ska inhandlas. Babygym babysitter kommer så småningom. Skötbordet håller blivande morfar på med :) . Snart kan vi titulera oss föräldrar :D .

Skriver från mobil, om det ser konstigt ut.

Snygg vagn Fisan!

Vår har stått här och väntat ett tag, brukar köra ett par varv i lägenheten ibland
  • Fröken K
    mammaSöt skrev 2014-07-24 17:45:02 följande:

Tul idag. Babyn beräknas väga 3800 idag och är +39% någon mer med stort barn?

Oj det var rejält!

Vi får inga TUL här tyvärr. Mitt SF mått har hittills legat mitt på kurvan så om det är en indikation blir det inget jätte.
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..