• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Fröken K

Jag har gått upp ungefär 14 kg, men det känns mer än okej faktiskt. Känner mig långt ifrån "tjock" trots att jag nästan väger 70 kg nu till mina 160cm.

• Nea

Åh! Denna tråden har jag missat! Jag vill vara med! Är i vecka 37 (36+1) och har BF den 13/8 ð???

• jovi

Jag var på tillväxtul i tisdags pga mitt höga bt och det blir precis som storebror en liten bebis. -17% och ca 2300g just nu. Sedan var jag till bm idag och vi pratade om slemproppen som gått och sammandragningarna som trycker väldigt mycket nedåt nu och hon sa att min mage sjunkit rejält. När jag frågade om det stämde det jag läst om att det brukar ta ca 2 v efter att slemproppen gått och bebis kommer men hon sa att det är inte säkert den kan komma tidigare också ;) besöket avslutades med att hon sa att vi får se om din bebis kommer nu i helgen ;)

• ebbozz
    jovi skrev 2014-07-18 14:11:13 följande:

Jag var på tillväxtul i tisdags pga mitt höga bt och det blir precis som storebror en liten bebis. -17% och ca 2300g just nu. Sedan var jag till bm idag och vi pratade om slemproppen som gått och sammandragningarna som trycker väldigt mycket nedåt nu och hon sa att min mage sjunkit rejält. När jag frågade om det stämde det jag läst om att det brukar ta ca 2 v efter att slemproppen gått och bebis kommer men hon sa att det är inte säkert den kan komma tidigare också ;) besöket avslutades med att hon sa att vi får se om din bebis kommer nu i helgen ;)

men första barnet fattade jag inte alls vad folk snackade om med den där slemproppen. den kom nog i samband med förlossningen.

med tvåan kom den ganska exakt ett dygn innan bebis och det var ju ingen tvekan om vad det var =)
    samma med min kompis som precis fått barn, den släppte nog samma dag till och med.

så där var det inga 2v iallafall.
  • oOMiaOo
    Fröken K skrev 2014-07-18 12:47:45 följande:

BF - lista Augusti

mammaSöt 13/8 planerat snitt (bf 21/8)

Ebozz: 14/8

Maho81: 21/8

Hillevie90: 22/8

Frk. Uggla: 7/8 (planerat ks 4/8)

Julie303: 11/8

Fröken K: 29/8 (planerat ks datum är inte klart ännu)

oOMiaOo: 21/8
  • oOMiaOo

Åkte in till förlossningen igår pga svaga fosterrörelser hela dygnet innan. Så sjukt orolig, började inte ens röra sig när bm kontrollerade läge och sen satte på CTG- kurvan... Men när läkaren kom blev det en jäkla fart i magen och hon fick knappt göra ultraljudet, höll på över 30 minuter för att kunna göra hela undersökningen då plutten rörde sig undan hela tiden =D Allt såg iaf bra ut.
    Samma läkare ringde idag (efter samtal med sin överläkare) och sa att plutten är normalstor men åt det mindre hållet, så vi blir kallade till tillväxtultraljud om ca 2 veckor. Lite nervöst, men jag hoppas att plutten, precis som storasyster, är liten av naturen.

• Malin 82a

BF - lista Augusti mammaSöt 13/8 planerat snitt (bf 21/8) Ebozz: 14/8 Maho81: 21/8 Hillevie90: 22/8 Frk. Uggla: 7/8 (planerat ks 4/8) Julie303: 11/8 Fröken K: 29/8 (planerat ks datum är inte klart ännu) oOMiaOo: 21/8 Malin 82a: 24/8

• jovi

Kan inte göra en ny bf-lista med mobilen men om någon vänlig själ vill kan ni lägga till mig den 13/8 :)

• amorosa

Imorse kl 9 föddes vår kille efter mycket om o men. Han ville inte komma ner riktigt och efter 4 tim med krystvärkar kom han ut med hjälp av sugklocka. 50 cm och 3505 g. V 37+3.

♥Alice föddes 2012-02-08♥
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..