• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • BabyBlues85

Mot svullnad: Tänkte testa att mixa lite drinkar på gurka, selleri och vattenmelon (vätskedrivande) och dricka någon/några  om dagen samt dra ner lite mer på saltet. Men det gäller ju även att dricka bra med vatten så man rensar kroppen från slaggproduker. Några som vill vara med och testa och se om det har någon effekt? Blir väl ännu mer kissande men det kan det vara värt känner jag =)

• jovi

Här blev det en sväng in på förlossningen igår eftersom jag mådde så konstigt och det visade sig vara bt som var högt igen 155/105. Nu blir det ännu mer vila sista månaden så hoppas vi på att det håller sig någorlunda stabilt. Urinvägsinfektion hade jag dragit på mig också vilket kunde förklara mensvärken jag haft.

• Fröken K

Hoppas det stabiliserar sig Jovi.

Är det någon mer som känner sig konstant andfådd? Det känns som om bebis ligger i mina lungor ungefär vilket gör att jag inte riktigt orkar göra något samtidigt som det kryper i hela kroppen av rastlöshet! Gahhhhh...

Vet inte riktigt vad man ska hitta på när vädret är så tråkigt. Är det fint kan man ju alltid sitta ute skuggan och läsa eller bara vara, inomhus blir så tråkigt snabbt känner jag. Gymmet orkar man ju inte gå till varje dag riktigt heller. Rastlöst värre!

• ebbozz

Huh! Nu går det undan! 90% gjorda och bara 30 dagar kvar till bf. Jag som har sååå mycket kvar, framförallt att färdigställa huset. Har bytt rum för bröderna bus och det står saker precis överallt!

Har promenerat runt på Ullared i några timmar idag. Hittar inget mer att köpa, så bebisgrejerna är nog klara. Bb-väskan är klar, så är som på kläder till mig och pappan

• hillevie90
    ebbozz skrev 2014-07-14 21:08:19 följande:

Huh! Nu går det undan! 90% gjorda och bara 30 dagar kvar till bf. Jag som har sååå mycket kvar, framförallt att färdigställa huset. Har bytt rum för bröderna bus och det står saker precis överallt!

Har promenerat runt på Ullared i några timmar idag. Hittar inget mer att köpa, så bebisgrejerna är nog klara. Bb-väskan är klar, så är som på kläder till mig och pappan

86% klara här! 39 dagar kvar! Först nu börjar jag känna smärta i ryggen och svullnad i fötterna... längtar tills bebis är ute men vill inte att det ska ske än! Har även jag saker kvar att göra! Allt stort är klart så som vagn, säng, skötbord och dylikt. Behöver handla lite mer kläder, någon napp och flaska, lite bra att ha saker..

Någon som har bra tips på saker att roa sig med den sista tiden? gärna inte allt för ansträngande då fötterna värker lätt :P
  • fayefaye

Åh, vi måste ha samma bf hillevie90 ;) 39 dagar kvar här med! Börjar bli rastlös hemma nu. Sysselsätter mig med pyssel av olika slag. Idag jag jag målat muggar och virkat. En del serietittande blir det också och fikande med kompisar och släkt.

• fayefaye
    Irit01 skrev 2014-07-14 23:35:59 följande:

39 dagar här oxå, spännande :D

Kul :)
  • Fröken K

Här är det 44 evigheter, eller dagar, kvar

Ja serier är verkligen en välsignelse just nu!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..