• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • oOMiaOo

37 dagar kvar till BF, räknar med att plutten kommer några dagar sent precis som storasyster.
    Underhållning hittills har varit enkel då sambon haft semester. Underhållning för kommande veckor har han redan ordnat i form av en tidig födelsedagspresent till mig; pussel! Fick 4 st 1000-bitars och 1 med 3000 bitar, så jag ska vara underhållen tills plutten behagar komma =P Utöver det ska jag kasta igång någon serie att börja följa. Om några veckor kommer jag börja pina mina stackars fogar med dagliga promenader, oavsett hur ont det gör, i hopp om att plutten väljer att titta ut =P

• jovi

29 dagar kvar idag och nu när jag var på toa så hade lite av slemproppen gått ( tror jag iallafall) spännande :)

• jovi

Jo visst var det en del av slemproppen som kom för nu kom det ännu mer ;) synd bara att det är 4 v kvar till bf så den hinner säkert återbildas...

• mammaSöt

Spännande!!!! Själv är det 37 dagar till B-förare men 29 till snitt. Tar insulin nu och det är inte så farligt som jag trodde! Jobbigare att äta rätt mat man måste tänka hela tiden så inte fel saker slinker in.... Nästa vecka har jag både spec. Mödravård, vanlig Mvc , ultraljud och diabetesmottagning. Inte mycket semester med andra ord!!!!! Längtar efter babyn men eftersom ena dottern bestämde sig för kräksjuka idag är det bäst å vänta lite :)

• ebbozz
    mammaSöt skrev 2014-07-15 18:30:28 följande:

Spännande!!!! Själv är det 37 dagar till B-förare men 29 till snitt. Tar insulin nu och det är inte så farligt som jag trodde! Jobbigare att äta rätt mat man måste tänka hela tiden så inte fel saker slinker in.... Nästa vecka har jag både spec. Mödravård, vanlig Mvc , ultraljud och diabetesmottagning. Inte mycket semester med andra ord!!!!! Längtar efter babyn men eftersom ena dottern bestämde sig för kräksjuka idag är det bäst å vänta lite :)

oj! du har att göra du!
    ÄNTLIGEN efter 7 dagar borta så kommer mannen hem och avlastar mig lite med städ och de äldre barnen.
    jag försöker fixa och dona men jag orkar bara typ 5 mn i taget sen måste jag lägga mig en stund.
    för min del får det gärna komma typ 2veckor tidigt men innan dess har jag en del att göra =)
  • ebbozz

Barnmorskan i morgon iallafall, äntligen! längtar dig var gång men eftersom allt sett bra ut hela tiden så blir det inte så ofta. borde väl bli lite mer nu de sista veckorna väl?

• mammaSöt

Varannan vecka fram till bf trorjag.

ebbozz skrev 2014-07-15 18:58:22 följande:

Barnmorskan i morgon iallafall, äntligen! längtar dig var gång men eftersom allt sett bra ut hela tiden så blir det inte så ofta. borde väl bli lite mer nu de sista veckorna väl?

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..