• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Mamacitaa

Snurriga jag..väntar oxå bebis i aug o har små kikat i denna tråd till o från =)

7 Maj/ 8 okt
  • Den glömda

Hejsan. Jag är ny här, men väntar litet och bf är 10.8. Så snart har vi lilla pyret med oss. Jag är under utredning för hepatos med. Mitt började med kliande blåsor mellan tårna och fingrarna. Och levervärden är förhöjda. Väntar ännu på gallsyrorna. Någon annan som har drabbats av blåsor? För det förvånade läkaren, som duktig bm man har så tog kontakt med mödrasjukvården som ska ha in mig någon dag nu framöver. Annars blodtryck är perfekt som tur Hoppas ni orkar stå ut i värmen nu som vi har fått.

• oOMiaOo

Emaria: skönt att det togs på allvar och att allt löste sig! Lycka till med allt pumpande, ammande och sondmatande ^-^ Vad mysigt att få träffa henne, även om det blev lite tidigt =)

Börjar själv bli lite fundersam kring kroppen, har lagt på mig 2 kg vätska på 1 dygn... Mår bra i övrigt, haft en liten yrselattack idag bara. Tid hos bm (dock inte ordinarie) på fredag eftermiddag. Velar om jag ska ringa redan i morgon eller om jag ska vänta till fredag..?

• fayefaye
    oOMiaOo skrev 2014-07-09 16:05:29 följande:

Emaria: skönt att det togs på allvar och att allt löste sig! Lycka till med allt pumpande, ammande och sondmatande ^-^ Vad mysigt att få träffa henne, även om det blev lite tidigt =)

Börjar själv bli lite fundersam kring kroppen, har lagt på mig 2 kg vätska på 1 dygn... Mår bra i övrigt, haft en liten yrselattack idag bara. Tid hos bm (dock inte ordinarie) på fredag eftermiddag. Velar om jag ska ringa redan i morgon eller om jag ska vänta till fredag..?

Samma här, lagt på mig jättemycket vätska nu när det varit så varmt. Ringde min BM men hon tyckte inte jag skulle oroa mig.. Har tid på onsdag. Det hon sa att man skulle hålla koll på var huvudvärk och flimmer framför ögonen, som migrän antar jag. Har haft ont i huvudet och mått illa men inget extremt.. Mannen tycker jag ska ringa igen men känner mig sjåpig :/
  • Fröken K

Grattis till bebisen Emaria! Hoppas ni mår bra trots den dramatiska starten!

Ring igen Fayefaye, hellre ett samtal för mycket.

• Julie303

Tycker också att du kan ringa igen. 
    De finns ju faktiskt här för vår skull :) 

Jag åkte in på drop-in i Måndags för att kolla blodtrycket, var svimfärdig i helgen. Lika bra att kolla en gång för många. 

På fredag ska jag till BM för vanlig koll, då ska vi se om pyret har börjat lägga sig tillrätta, annars så¨ska jag iväg på ett extra UL nästa vecka misstänker jag. =) 

Också svullen under dessa dagar, vissa dagar gör det så ont i fötterna när man försöker gå så det är hemskt.. 

• oOMiaOo

Jag försöker att inte oroa mig då jag faktiskt inte har några som helst tecken på havandeskapsförgiftning. Antar att det är värmen som gör det, men lite ställd blev jag när jag gått upp så mycket på så kort tid... Ska väga mig i morgon bitti också, så får vikten avgöra om jag ringer. Annars väntar jag till fredag och ställer frågorna då =)

• auapower
    Emaria skrev 2014-07-09 10:18:08 följande:

Det blev ingen augustibebis för oss då jag blev snittad i lördags kväll pga svår havandeskapsförgiftning som kom från ingenstans. Det blev en dramatisk dag och har nog inte riktigt fattat ännu. Flickan är stark och pigg och utvecklats enligt sin ålder men vägde bara 1615g och var 42cm.

Själv har jag äntligen återhämtat mig efter min havandeskapsförgiftning men har ännu inte blivit utskriven.

Vi har fått världens finaste tjej, så nu är det bara att ta sig an utmaningen att se till att hon växer till sig! Sondmatning, pumpning och amning ligger på schemat tillsammans med en massa mys.

Grattis till er lilla tjej! Hoppas att allt går bra nu Glad
    Jobbigt med en så dramatisk dag, men förhoppningsvis kommer ni in i vad som hänt i er egen takt Glad
    **
  • jovi

Hej. Hoppar in här om jag får? ;) jag har bf 13/8 och har varit sjukskriven på heltid från april pga högt blodtryck. Nu börjar väntan bli seg tycker jag så sista veckorna får gärna gå fort ;) är det fler än jag som har "mensvärk" mer eller mindre hela nätterna? Jag är vaken långa stunder på nätterna. Alvedon tar bort det värsta så runt 4-5 snåret brukar jag kunna somna om. Lite orolig att det ska vara så nu i 5 veckor framöver ;)

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..