• jovi

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej. Hoppar in här om jag får? ;) jag har bf 13/8 och har varit sjukskriven på heltid från april pga högt blodtryck. Nu börjar väntan bli seg tycker jag så sista veckorna får gärna gå fort ;) är det fler än jag som har "mensvärk" mer eller mindre hela nätterna? Jag är vaken långa stunder på nätterna. Alvedon tar bort det värsta så runt 4-5 snåret brukar jag kunna somna om. Lite orolig att det ska vara så nu i 5 veckor framöver ;)

• jovi

Här sväller jag en del i både händer och fötter tyvärr. Har fått karpaltunnelsyndrom också och inatt när jag vaknade så hade jag trots skenorna domnat bort i högerhanden. Riktigt ont gjorde det också så väckte maken i panik så han fick försöka massera bort det

:( är det någon mer här inne som har karpaltunnelsyndrom?

• jovi

Då hoppas jag att vår bebis kommer lite innan bf precis som storebror så att det försvinner snart ????

• jovi

Här blev det en sväng in på förlossningen igår eftersom jag mådde så konstigt och det visade sig vara bt som var högt igen 155/105. Nu blir det ännu mer vila sista månaden så hoppas vi på att det håller sig någorlunda stabilt. Urinvägsinfektion hade jag dragit på mig också vilket kunde förklara mensvärken jag haft.

• jovi

29 dagar kvar idag och nu när jag var på toa så hade lite av slemproppen gått ( tror jag iallafall) spännande :)

• jovi

Jo visst var det en del av slemproppen som kom för nu kom det ännu mer ;) synd bara att det är 4 v kvar till bf så den hinner säkert återbildas...

• jovi

Jag var på tillväxtul i tisdags pga mitt höga bt och det blir precis som storebror en liten bebis. -17% och ca 2300g just nu. Sedan var jag till bm idag och vi pratade om slemproppen som gått och sammandragningarna som trycker väldigt mycket nedåt nu och hon sa att min mage sjunkit rejält. När jag frågade om det stämde det jag läst om att det brukar ta ca 2 v efter att slemproppen gått och bebis kommer men hon sa att det är inte säkert den kan komma tidigare också ;) besöket avslutades med att hon sa att vi får se om din bebis kommer nu i helgen ;)

• jovi

Kan inte göra en ny bf-lista med mobilen men om någon vänlig själ vill kan ni lägga till mig den 13/8 :)

• jovi
    amorosa skrev 2014-07-18 18:12:50 följande:

Imorse kl 9 föddes vår kille efter mycket om o men. Han ville inte komma ner riktigt och efter 4 tim med krystvärkar kom han ut med hjälp av sugklocka. 50 cm och 3505 g. V 37+3.

?Alice föddes 2012-02-08?
    Grattis!!!
  • jovi

Vilken natt jag haft ???? sammandragningar följt av mensvärk så inte mycket sömn här inte, tur att vi inte har annat än sol och bad inplanerat idag så man får ta igen sig lite haha

• jovi

Är det fler än jag som har molande mensvärk på nätterna men inte så mycket sammandragningar? Bättre på dagarna dock... 16 dagar till BF

• jovi

Denna mensvärk utan sammandragningar, gör den något "nytta" eller måste man ha sammandragningar för att man ska öppna sig? Någon som vet?

• jovi

Jag har mitt fjärde tul imorgon pga högt bt och att min första bara vägde 2590 g när han föddes i 38+0. Hittills har han legat på -6%,-12% och -17% så ska bli spännande att se om han halkat efter ännu mer på dessa 2 v. Imorgon är jag i 38+0 dvs dagen då storebror föddes men trots att slemproppen fick för 2 v sedan verkar denna lille vilja stanna kvar i magen ;) om han är mer än -22% så sättet de ev igång mig. Vi ska även diskutera ev igångsättning pga högt bt eftersom man tydligen inte får gå över tiden mer än någon dag...

• jovi

Efter ett besök på bedömningsmottagningen igår pga mitt blodtryck så bestämdes det att jag skulle sättas igång samma dag (var öppen 3 cm men efter lite provokation 5 cm). Kl 15 tog de hål på hinnorna men sen gick det lite långsamt tills krystvärkarna helt plötsligt bara kom och ut ploppade en Theodor på 2820 g och 49 cm. Bm hann precis få av mig trosorna och kasta sig på larmknappen innan han kom! Lyckan är total :)

• jovi

Nu måste jag få blod också tydligen ???? tappade 1,5 liter vid förlossningen och mitt hb värde är tydligen katastrofalt... Men ev får jag åka hem i em och som jag längtar efter min egen säng mm ;)

• jovi

Stort grattis till alla som fått sina bebisar! Finns det någon ny tråd för oss som fött, där vi kan fortsätta följa varandra?

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..