Inlägg från: sladdmamman |Visa alla inlägg
  • sladdmamman

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej.

Jag vill gärna hoppa in i tråden. Väntar min tredje son med bf 27/8. Tycker att det börjar bli tungt nu men har fyra veckor kvar att jobba. Den här graviditeten har ändå (hittills) varit betydligt lättare än de tidigare.

Är inte så bra på det här med datorer, paddor och mobiler så är det någon vänlig själ som vill lägga till mig i bflistan vore jag tacksam!

Kram på er alla mammor!

• sladdmamman
    Fröken K skrev 2014-07-18 20:50:48 följande:

Hur långt inpå ska du jobba? Jag har semester nu, men kommer att börja i augusti igen och jobba förhoppningsvis 3 veckor.

Ska jobba till en och en halv vecka innan bf är det tänkt.. Just nu undrar jag lite hur jag tänkte där, haha.
  • sladdmamman

Jobbar också inom vården. Just nu känns det inte som om jag skulle klara en timme på jobbet så vi får väl se hur det går i morgon...

Det handlar verkligen inte om någon duktighet det här. Jag har haft turen att må ganska bra hittills i den här graviditeten. De två tidigare var jag sjukskriven tidigt.

Tyvärr har jag ingen fast tjänst att gå tillbaka till efter föräldraledigheten så för ekonomins skull vill jag inte börja ta av föräldrapenningen i förtid.

De fyra senaste dagarna har det dock inte känts så bra. Trött, ont, tungt med andningen, svårt att hitta bra viloställningar och svårt att få i mig mat. Ska prova den här veckan i alla fall. Har besök hos bm på fredag. Får se vad hon säger då. Har lite vikande sfkurva och har gått ner de få kg jag hade gått upp så om det fortsätter kanske det inte är så bra att jag jobbar mer.

Kram på er alla i värmen!

• sladdmamman
    fayefaye skrev 2014-07-20 15:51:02 följande:

Sladdmamman: Kan du inte försöka bli sjukskriven det sista? Så slipper du slösa föräldradagar. Det är ju verkligen tungt nu..

Jag ska försöka jobba först men går det inte får jag försöka med det.
  • sladdmamman

Ja det där med föräldrapenningen funderar jag mycket på. Det var så längesedan sist så jag minns inte alla krångliga regler. Det kan ju ha ändrat sig en del också. Detta är ju absolut sista bebisen för oss och jag har inget jobb att gå tillbaka till efteråt så jag vill vara hemma så länge det går. Vi är väl inte helt överens om hur liten inkomst vi klarar oss på jag och maken. Sen vill ju han vara hemma med lillen också förstås.

Funderar på att boka tid med en handläggare på fk om man fortfarande kan det.

• sladdmamman
    Maho81 skrev 2014-08-03 11:43:36 följande:

Oh oh oh! Tror min slempropp kommer att börja lossna snart, nu kom det yttepytte (då snackar vi verkligen yttepytte) äggviteflytning! =D

Är det någon mer än jag som har problem med nr 2? De senaste tre dagarna har jag känt mig nödig, men när jag går på toaletten så kommer det inget (eller också bara någon enstaka hård plutt oavsett hur länge jag sitter) och känslan försvinner. Går en stund, känner mig nödig och så är det samma visa igen..

Förlåt för en massa nasty detaljer haha =)

Jo det där med nummer två känner jag igen.... Känns som om det trycker på neråt och att det är akut och sen....inget. Den senaste veckan känns det även som om hela underlivet ska ramla ut ibland när jag reser mig upp.
  • sladdmamman
    ebbozz skrev 2014-08-03 12:29:16 följande:

har du åderbrock nertill? det har jag, ständigt en känsla av att allt ska ramla ut nu. inget kul alls =(

Ja lite hemorrojder som kommer och går. Det hjälper bra med Xyloproctsalva som tur är. Vissa dagar märks det inte alls.
  • sladdmamman

Grattis till er som fått era små! Tack ni som delar med er av dessa söta bebisbilder! Alltid lika kul att se Själv är jag på 37+3 idag och har fem arbetsdagar kvar. I helgen har jag varit på utflykt och gått i en massa trappor upp och ner samt i berg och på skogsstigar. La mig med världens värk i nedre delen av magen, i underlivet och ryggen igår kväll. Trodde det skulle vara bättre idag men känner mig fortfarande mörbultad. Nåja, får väl vagga iväg till jobbet i morgon och vagga hem igen om det absolut inte går.

• sladdmamman

Här är det lite mensvärk som kommer och går. Inget mer tyvärr. 38+4 idag. Känns som en evighet till bf speciellt med vetskapen att det kan ta ytterligare två veckor till efter det.

Fick en glad överraskning förut när mina föräldrar kom med en spjälsäng och två ikeakassar med babysaker till oss Lättade upp en i övrigt grå och tråkig dag!

• sladdmamman
    oOMiaOo skrev 2014-08-25 20:01:33 följande:

Tiden går fort när man har roligt =) vi fick äntligen komma in för igångsättning i fredags (det är visst rekordår här, så de hade närmare 10 förlossningar på 4 salar i torsdags). Det drog ut på tiden då ansvarig läkare hamnade på snitt precis när hon skulle okeja mig. Men strax före 11 tog de hål på hinnorna och strax före 16 föddes en liten TJEJ =O döm om vår förvåning som var så säkra på en kille =) hon vägde 2500 i 40+0 så tiden på bb bestod av att mata och väga intensivt och igår visade vågen att jag har tillräckligt med mjölk så nu är vi hemma med order om mat minst var tredje timme. Täta återbesök för att hålla koll på vikten, men gud så underbart det är att äntligen ha henne här!

Grattis! Vilken överraskning Kände ni "bara" på er att det var en kille eller hade ni fått reda på det vid ul?
  • sladdmamman

Väntar och väntar och väntar här. Det blir nog ingen augustibebis för mig Är det någon mer kvar??

hillevie90 skrev 2014-08-29 09:34:42 följande:

Inatt melkan tre och fyra föddes våran son Jason :). 3300gr 50cm! Uppdaterar mer utförligt senare nu vila :)

Grattis till sonen!
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..