• Maho81

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej! Får jag hoppa in? =)

Jag är i 34+5 idag med beräknat bf 21 augusti med vårt andra barn.

Både jag och sambon (för att han ska se något så ska det verkligen ha hänt något) reagerade idag på att min mage har börjat sjunka!

Jag har foglossning, väldigt lågt blodtryck (mellan 105/60 och 90/50) och väldigt mycket sammandragningar med mensvärk och ryggont, både i fart och i vila.

Sen igår har det börjat ila/skära som bara den i underlivet. Så det är lite pest eller kolera situation, antingen får jag röra mig men få ont eller vila och må skit av blodtrycket haha..

Jag här köpt ytterst lite flickkläder, ska shoppa mer sen när jag verkligen ser att det är en flicka ;) Annars har vi kvar allt från sonen som är 2 år.

Vi väntar med att inreda hennes rum till senare eftersom hon ändå kommer att sova inne hos oss till hon i alla fall är 6 månader.

• Maho81

God morgon!

Idag är jag i vecka 34+6 och igår reagerade jag på att magen har börjat sjunka, vilket även maken bekräftade att han också tycker.

Det ska bli spännande att se vad det blir av det här, sist gick jag över 8 dagar och magen sjöng bara någon vecka innan.

Sjunker era magar och vilken vecka är ni i?

• Maho81
    mammaSöt skrev 2014-07-17 13:47:49 följande:

tror min har sjunkigt lite för jag har inte alls samma halsbränna som tidigare. Lättare att andas också.

Vilken vecka är du i? =)
  • Maho81
    amorosa skrev 2014-07-18 03:37:21 följande:

Nu är det nåt på gång här...

?Alice föddes 2012-02-08?
    Åh spännande! ????
  • Maho81
    amorosa skrev 2014-07-18 03:37:21 följande:

Nu är det nåt på gång här...

Hur går det för dig?
  • Maho81
    amorosa skrev 2014-07-18 18:12:50 följande:

Imorse kl 9 föddes vår kille efter mycket om o men. Han ville inte komma ner riktigt och efter 4 tim med krystvärkar kom han ut med hjälp av sugklocka. 50 cm och 3505 g. V 37+3.

Åh men grattis! =D

Hur mår ni?

Jag är också nyfiken på hur det satte igång åt dig, hur mådde du? Hade du vattenavgång? Släppte slemproppen? Några andra känningar tex mensvärk eller något sådant? =)

Hundra frågor haha.
  • Maho81
    ebbozz skrev 2014-07-18 22:54:48 följande:

Har eran navel "pluppat ut" ??
    min har inte gjort det med de två andra barnen men är på väg nu och det gör sååå ont!! Gråter

Min har ploppat ut, men nu när magen har börjat sjunka så är den nästan platt.
  • Maho81
    fayefaye skrev 2014-07-19 21:13:09 följande:

Tror att en del av slemproppen gick imorse :O Det behöver ju inte betyda att den kommer tidigare har jag förstått, men man kan ju hoppas ;)

Spännande! =D

Hoppas bebis kommer snart! Jag vill också att slempropp ska gå och sånt, haha!
  • Maho81
    fayefaye skrev 2014-07-25 05:09:54 följande:

Här kom lillen ut med buller och bång igår! Hade förvärkar vid 04 på morgonen, och massa rosa lös flytning. Skulle åka till grannstaden och hälsa på en kompis men väckte mannen vid sju och sa att jag inte kände att jag orkade och att vi nog skulle hoppa det. Ringde förlossningen för råd för flytningarna slutade aldrig rinna, fick komma in på kontroll och det konstaterades att slemproppen hade gått. Lite småvärkar men inget öppen så vi fick åka hem igen. Väl hemma vid tiotiden ställde jag mig i duschen en stund och då började värkarna göra mycket ondare. Ringer förlossningen igen nån timma senare och får svaret att jag får vänta ett tag till. "Det tar såååå lång tid för förstagångsföderskor förstår du." Vid kl 13 är jag helt slut, gråtfärdig, yr och står dubbelvikt av värkarna ringer jag igen på ostadig röst och får faktiskt komma in trots att värkarna är oregelbundna. Är inne på förlossningen vid 14:15 och känner att det börjar trycka på! Får lite panik! Precis när mannen kommer omspringande från parkeringen går vattnet i en fors och jag blir äntligen undersökt. "Oj, 8 cm öppen!" Sen gick allt i racerfart, massa folk sprang omkring på rummet. Hann suga i mig några andetag lustgas och sen var han ute! 1,5 timma efter att mannen släppte av mig utanför dörrarna :D Det kan minsann gå rätt fort för förstagångsföderskor också!

Men grattis, så roligt! =D

Här händer ingenting.. Förvärkar med mensvärk och ryggont men inget annat..
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..