• Maho81

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Första bilden 18 juli och den andra idag 26 juli, det känns som att det händer något i alla fall! =)

Igår hade jag några riktigt onda förvärkar (som jag blev så besviken på att de slutade) och två yttepytte knappnålsdroppar med blod i trosorna.

Hur går det för alla? Några känningar?

• Maho81
    BabyBlues85 skrev 2014-07-27 11:57:50 följande:

Ja man ser verkligen skillnad! :) Är själv svullen i benen/fötterna och mår illaqoch är konstig i magen men annars inget..BF 7 Aug. ote=73683674][quote-nick]Maho81 skrev 2014-07-26 22:42:26 följande:[/quote-nick]

Första bilden 18 juli och den andra idag 26 juli, det känns som att det händer något i alla fall! =)

Igår hade jag några riktigt onda förvärkar (som jag blev så besviken på att de slutade) och två yttepytte knappnålsdroppar med blod i trosorna.

Hur går det för alla? Några känningar?

[/quote]Tack och lov så har jag sluppit svullnad, väntar bara på att det ska komma också haha ;)

Kan tillägga att bilden igår är i vecka 36+1 =)
  • Maho81

Förresten, hur beter sig era bröst?

Mina var fylliga, lite ömma och spända i början, blev normala i mitten av graviditeten och nu har de sedan några veckor tillbaka blivit fylligare, hårda, knöliga och ömma.

• Maho81
    Nea skrev 2014-07-27 15:44:43 följande:

Mina bröst har läckt råmjölk de senaste fem veckorna...

Här med =/
  • Maho81
    jovi skrev 2014-07-28 05:06:47 följande:

Är det fler än jag som har molande mensvärk på nätterna men inte så mycket sammandragningar? Bättre på dagarna dock... 16 dagar till BF

Jag hade så i natt! Visserligen har jag rätt mycket sammandragningar med mensvärk och ryggvärk på dagen, men har hittills inte haft det på natten förrän i natt. Både mensvärk och ryggvärk.
  • Maho81
    ebbozz skrev 2014-07-28 06:42:36 följande:

Jovi: japp! Har haft det till och från i några veckor nu.

De sista nätterna har dock varit lugna men när jag vaken så rör sig den lille så det gör ont som sjutton.

Jag hade en del flytningar innan men nu den sista veckan är det snustorrt... känns fel väg att gå...

Nån mer?

Sonen hade mardrömmar i natt så jag fick lov att sitta vid hans säng och fy så ont det gjorde när bebisen rörde sig!

Jag har tvärtom, rena Niagarafallen med flytningar =S
  • Maho81
    Mossy skrev 2014-07-28 22:52:34 följande:

Nu är hon här vår lilla prinsessa. Snittet gick bra men jag har varit väldigt yr och kräkts upp det lilla jag fått i mig. Nu har lyckats behålla ett äpple som jag tuggat i mig under cirka 4 timmar. Hoppas yrseln blir bättre nu.

Mammahjärtat svämmar öve'

Men grattis! =D

Hur lång var hon? Hur mycket vägde hon? =)

Bara för att gnälla lite så har jag såklart fått även falsk ischias nu också (tillsammans med foglossning, väldigt lågt blodtryck 80/50 och mycket sammandragningar med ryggvärk och mensvärk), men nu är det inte så långt borta att bebis kommer! (Hoppas jag haha!)

I morgon ska jag till barnmorskan och mäta magen och se om hon växer som hon ska, de sista 3 gångerna har SF-måttet stått stilla.. =S
  • Maho81

Jag måste säga att jag sover faktiskt ganska bra, men måste upp och kissa ca 2 gånger per natt.

Sen har jag en son som vaknar mellan 5-7.30, så det blir tidiga mornar här =)

• Maho81

Jaha, besöket hos bm gick ju inte så bra då mitt SF mått till och med har sjunkit.

Så i morgon väntar TUL för att kolla upp vår lilla flicka.

Jag ligger på 32cm i vecka 37, vad ligger era SF mått på?

• Maho81
    mammaSöt skrev 2014-07-29 11:39:04 följande:

Trist! Och nervöst? Men nu blir du kontrollerad! Då set de flöde och storlek och fostervatten! Bra du skickas vidare!!!!!

Inte nervös faktiskt, mer ett konstaterande att det blir som det blir, vare sig det går bra eller de väljer att hon ska plockas ut.
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..