• Maho81

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

hillevie90 skrev 2014-08-27 22:06:40 följande:
    Visst skulle du också föda i falun :)? Jag ska till dagavdelningen först imorgon men lät som om jag inte skulle få åka hem utan bebis :)! Hoppas!!!

Hoppas att du blir igånsatt :). När var du beräknad? :)
    Nähä?!? =D Jag ska också till dagavdelningen på bedömning först! =D Jag var beräknad 21/8 =( Och du?
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-27 22:19:24 följande:
    Åh va kul!! Jag var beräknad 22/8 :(! Åh hoppas vk båda får vara kvar tills våra små är här! :D

Har du nära till falun? Jag har ca 10 mil :(, lite drygt men ändå bra för då vill dem ogärna skicka hem en :p
    Vi har ca 12 mil dit =/ När ska du bara där? Jag ska vara där 8.30.

Får jag fråga varför du vill ha igångsättning? =)
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-27 22:42:24 följande:
    Ska vara där vid 10 :). Jag vill egentligen inte ha igångsättning utan hoppas att det ska starta av sig själv. Men när vattnet har gått vill dem tydligen att det inte ska ta för lång tid, så jag är faktiskt nervös över ifall det blir igångsättning då jag hört att det ska göra ondare än vanligt :p. Men har ju som tur är inget att jämföra med :).

Vill du bli igångsatt eller är det dem som vill sätta igång det? :)
    Åh ja just ja, ja då är det bäst att sätta igång =/

Egentligen skulle jag inte vilja bli igångsatt, men jag mår inte alls bra och för varje dag som går så känner jag att har mindre ork för en förlossning.. Det har börjat oroa mig hur jag ska orka med. =S
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-27 22:56:40 följande:
    Åh va jobbigt :(! Förhoppningsvist så får du lite extra energi precis när det är dags! Vi fixar det här :D! Snart bebismys!
    Har precis åkt därifrån nu och jag var öppen 3-4 cm så läkaren var beredd att ta hinnorna på mig men fick nej från förlossningen då det är fullt =/ Så vi ska ringa in vid 9 i morgon och kolla om vi får komma i.

Han gjorde i alla fall en hinnsvepning igen och så sa han att han hoppades att det satte igång spontant till i morgon haha.
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-28 10:58:37 följande:
    Åh fick du lov att åka hem :/.

Jag blev precis inlagd på patienthotellet, ska tillbaka till dagavdelningen imorgon vid tio om det inte startat innan. Håller tummar och tår att det startat innan :). Segt att ligga här men bättre än att åka hem....
    Meeeen, inte du heller? =/

Hoppas det kommer igång åt dig innan i morgon =)
  • Maho81
    Livets under skrev 2014-08-28 11:42:45 följande:

Håller tummarna för er tjejer!!

Tack! =)
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-28 13:03:23 följande:
    Värkarna har blivit mycket starkare nu så det ser ju ljust ut men önskar att det kunde sle fortare nu :p. Börjar bli otålig :/
    Wiiie härligt! =D

Skulle inte förvåna mig om vi hinner hem och när jag lägger mig ned och vilar så drar det igång haha ;)
  • Maho81

Hur går det för alla? Hur många är vi kvar som fortarande väntar? =)

• Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-29 09:34:42 följande:

Inatt melkan tre och fyra föddes våran son Jason :). 3300gr 50cm! Uppdaterar mer utförligt senare nu vila :)

Grattis! =D

Jag ringde vid 9, men det har fötts så många barn under natten ( ;P ) så vi ska ringa vid 13 igen och se om det finns något rum. =)
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-30 04:09:14 följande:
    Åh grattis!!! Hoppas allt gick bra! Kanske vi syns på patienthotellet :). Får inte åka hem förens söndag på grund av lång vattenavgång :/.
    Det var fullt både på BB och på patienthotellet så de körde in en till säng i förlossningsrummet =)
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-30 10:48:56 följande:
    Mycke bebisar nu :). Hoppas att allt går bra för er :)!
    Vi väntar på läkaren sen ska jag och dottern vidare till patienthotellet och pappa åker hem och tar hand om vår 2 åring tills de får hämta oss. Vi hoppas att vi får åka hem i morgon. =)
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-30 14:43:18 följande:
    Vi får förhoppningsvist åka hem imorgon. Längtar! :). Hur är det med lilla tjejen? Är hon vaken eller sover hon mycket? :)

Har haft människor som sagt till mig att amningen gör ont i början, men aj aj aj va ont det gör. Haha. Bara att stå ut! Han tycker iallafall om att amma så det är ju bra! :)

Grattis till Julie303! Hoppas allt går bra för dig med :)!
    Hur går det, får ni åka hem i dag? Vi måste stanna till i morgon pga att jag hade GBS under graviditeten och de vill se så hon inte får infektion pga det.

Hon har problem med magen och skriker väldigt mycket men nu har mjölken kommit igång och det svarta bajset har börjat övergå i gult så nu börjar hon kunna sova lite bättre. Men hon vill vara på mig hela tiden, lägger jag ned henne så börjar hon skrika på en gång och det är frustrerande när jag är själv här. Pappa fick lov att åka hem igår och ta hand om vår 2 åriga son och våra djur.
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..