Inlägg från: fayefaye |Visa alla inlägg
  • fayefaye

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

JosefinEllen skrev 2014-06-15 19:40:22 följande:

Har ni mycket sammandragningar?

Har också en del sammandragningar men är sjukskriven för det så det har blivit mycket bättre nu när jag tar det lugnare. Annars mår jag bra. Lite foglossning och konstant kissnödig men inga jätteproblem :)

Vi har nog det mesta färdigt, ska köpa en badbalja och kanske nån amningsbh men de stora sakerna är klara som säng, barnvagn osv. Kläder fick vi just massor med begagnat av svägerskorna.
  • fayefaye

Glömde ju skriva att det är bf 22/8 och att vi med största sannolikhet väntar en pojke :) Namn är inte klart än, kan inte komma överens! ;)

Ska också till ikea snart! Nåt tips på smarta grejer de har som man inte ska missa?

• fayefaye

Jag får ont i revbenen vissa dagar, beror nog på hur han ligger. Men idag har det varit bra, skönt! För mig blir det värst när jag sitter eller halvligger i soffan. Magen blir liksom lite hoptryckt då.

Känner mig också varm och blir lätt andfådd.

• fayefaye

Här är humöret också helt upp och ner. Känner mig så sjukt hormonell! :( På midsommar grillade vi hos min svägerska och sen var jag helt slut. Hade så mycket sammandragningar hela kvällen sen :/ Varit bättre nu resten av helgen iaf när jag tagit det lugnt :)

• fayefaye
    ebbozz skrev 2014-06-29 22:09:22 följande:

Hur mycket rör sig era bebisar? Jag är i v.34 och sedan typ 1-1,5månad tillbaka så rör den lille tokern på sig nästan konstant. Det går bara korta stunder då den är stilla.

Det så mycket att jag nästan mår illa emellanåt, nästan åksjuk. Jag vaknar av det på natten och har typ svårt att koncentrera mig på annat.

Kan inte alls minnas att det har varit så med de andra barnen.

Min är ganska lugn. Vissa dagar rör den sig mer än andra men inga karatesparkar, bara som att den vänder sig fram och tillbaka. Det är inte så att jag vaknar på nätterna av det. Ibland blir jag orolig att den rör sig för lite. Alltid är det något ;)
  • fayefaye

Fler som börjat må illa igen btw? Det är inte lika illa som det var i början dock. Antar att bebis trycker upp på magsäcken :/

• fayefaye

Har blivit så galet svullen de senaste dagarna :O Lagt på mig två kilo på bara några dagar. Vigselringen åkte av igår och idag ser mina fötter inte kloka ut. Kan det vara värmen eller kommer det vara såhär nu? :( Nån som har några bra tips?

• fayefaye
    ebbozz skrev 2014-07-06 12:39:09 följande:
    det kommer nog tyvärr att vara så... jag märkte av det efter gårdagen också, ringen är nog snart på väg av men jag är glad att det är så pass här sent. Med min första var jag svullen från typ maj, kunde inte ha andra skor än ett par foppatofflor i stl. 45 på hela sommaren (samma bf då som nu)

Åh fy :( Mina kära flipflops gick sönder igår med ;( Jag som trodde jag skulle klara mig från detta, haha.
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..