• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Spirit79

Hej jag är en augusti mamma till!!

Har planerat snitt så när exakt ver jag inte ännu,

Måste bara fråga vad står SF mått för ? Ser att endel skriver sf 30 tex .

Ingen har nämt ngt för mig om detta ännu så ..

• BabyBlues85

Hej hej! Är gärna med =)

* Hur mår ni?- Jag mår och har mått jättebra, är nu i V. 34

* Vad köper ni?- Har köpt bla, säng, buggaboo buffalo vagn, babynest, kläder, bärsjal mm

* Hur inreder ni?- Blir inget barnrum ännu så inget "fix där"

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?- Tänkte nog göra det nästa vecka, och kommer ta med bla. morgonrock, läppbalsam, snacks, tandborste/tandcreme, hårborste, hudcreme, schampo/balsam, kläder till mig och bebisen, bilbarnstol, underkläder...

* Snitt eller vaginal förlossning? Vaginal ( om inget händer så det inte går såklart)

* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?- Beror på hur den går, men ca 1 vecka...

* Oroar ni er?- Nej, känner mig lugn men är ju några veckor kvar... =)

waitingforababy.blogg.se/

• ebbozz
    Spirit79 skrev 2014-06-25 09:40:21 följande:

sf-måttet= Symfys/Fundus-måttet är måttet på hur livmodern växer. Barnmorskan mäter symfys/fundus-måttet från ca. halva graviditetstiden

om du ska ha i augusti så borde de ha mätt dig åtminstone några gånger.
  • auapower
    Spirit79 skrev 2014-06-25 09:40:21 följande:

SF-mått är måttet som barnmorskan får fram genom att mäta från typ troskanten och upp över magen med ett måttband på dig Skrattande Här hos mig har barnmorskan mätt sedan v.25 vid varje besök, för att se så att magen växer som den ska. Kan vara att din barnmorska bara inte sagt just SF-mått eller Symfys/Fundus-mått till dig utan bara en siffra kanske?

Grattis och välkommen!
    **
  • Spirit79

Hej och tack för alla bra tips har skrivit ner dom .

Ska träffa Mvc på fredag och då ska jag be om att få se mina mått.

Konstigt nog är det ingen som sagt ngt alls om mina mått eller liknande :(

Hoppas ju att jag gått upp ngt kg till då jag hittills bara gått upp 1 kg .

Så det blir spännande :)

• amorosa

Jag är så fruktansvärt svullen i underlivet och det känns väldigt irriterat där. Klitoris gör jätteont och kliar galet vissa dagar. Någon annan som har liknande? Har aldrig haft svamp så vet inte om det kan vara det som kliar. Svullnaden är ju av grav, det vet jag. Men det var inte så rött och irriterat förra grav iaf. Ska till bm nästa vecka, så får kanske prata med henne om det då.

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • PernillaWaxin
    amorosa skrev 2014-06-25 20:34:46 följande:

Jag är så fruktansvärt svullen i underlivet och det känns väldigt irriterat där. Klitoris gör jätteont och kliar galet vissa dagar. Någon annan som har liknande? Har aldrig haft svamp så vet inte om det kan vara det som kliar. Svullnaden är ju av grav, det vet jag. Men det var inte så rött och irriterat förra grav iaf. Ska till bm nästa vecka, så får kanske prata med henne om det då.

Hej! Om du har svamp brukar man kunna se det på flytningarna oxå, liknar keso lite vitt.

Det är ganska vanligt att man kan få svamp vid gravidtet.

Jag kan oxå bli svullen i underlivet men jag har sedan ung ålder upptäckt att jag har herpes från födseln och kan få utbrott ibland så jag har en salva att använda om jag börjar få känningar även vid svullnad och rödhet. Om jag får ett utbrott och inte stoppar det i tid blir det hemskt och jag kan knappt gå.

Varför jag skriver det här vet jag inte men du har absolut inte troligen det :)
  • ebbozz

Amorosa: jag har samma just nu! Hade supermycket flytningar ett tag under grav. Men nu är det precis som du beskriver.

Bomullstrosor ska vara det bästa om det är svamp och jag har på lite pevarylkräm, känns lite bättre då.

Man vill ju inte gärna vara helt förstörd där nere redan innan förlossningen...

• amorosa

Jag tror eg inte det är svamp. Har förvisso mycket flytningar (men inte som keso), men det har jag haft hela grav. Lider dessutom av ansträngningsinkontinens sen förra förlossningen, så går med trosskydd i princip hela tiden. Kanske kan det blir lite irriterat där nere då. Nu har jag dock sovit utan trosskydd, när jag kommit ihåg det. Hoppas det blir bättre. Men ska ändå prata med bm om det.

ebbozz: nä, eller hur?? Det räcker att det är katastrof där nere efter fl!

♥Alice föddes 2012-02-08♥
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..