mammaSöt skrev 2014-06-16 12:04:03 följande:
Köpte ni något mer? Ska till IKEA ikväll och vill bara åka dit en gång :) Deras små tvättlappar/handdukar är bästa som finns för allt babykräk så brukar köpa en 20-30 st par barn! Perfekt att ha som skydd när man byter blöja dessutom och bara kasta när de blir för ... ofräscha! Någon som har eller har haft deras spjälsängsskydd? ok?
Nja, ingenting till bebis faktiskt

eftersom storebror bara är ett år så har vi det mesta kvar från honom. Ja kräkhanddukarna är underbara!! Packade alltid ner några i skötväskan inför varje resa någonstans, även om man bara skulle till ica!

Jag har deras spjälsängsskydd åt storebror, men har en gammal spjälsäng från 70-talet så den passar inte riktigt.. han får lätt ut fötterna i alla fall
Jag älskar Ikeas dra-på-lakan till spjälsäng, så enkelt att bädda med!
Plastad frotté har jag alltid haft, både i sängen, i vagnen och på en filt på golvet när det ska luftas. Bara att slänga i tvätten. Inte kul om bebis kräks i vagnen och du får slänga in hela madrassen i tvätten, och innan den är torr så är det dags för nästa promenad.. Det samma med sängen, blöjor kan läcka, gärna när de börjar sova hela nätterna (vilket storebror alltid gjort här, vi fick väcka honom för nattamål och blöjbyte från start) och istället för att behöva tvätta hela madrassen så var det bara dra-på-lakanet och frottén som tvättades, jag har säkert 6 frottéer i olika storlekar här hemma

köper dem på Ullared, billigt och bra!