• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Julie303

Hej hej, 

Tänkte hoppa in här :) 
    BF 11/8 bor i Stockholm och väntar första barnet

* Hur mår ni?
    Jag har mått ganska bra, men blir nu sjukskriven på heltid fom nästa vecka, pga hög arbetsbelastning och problem med min astma. 
    Annars har det varit toppen, stor som ett hus, kissnödig och just nu känns det som om någon därinne vill ha av några av min revben =) 

* Vad köper ni?
    Vi har köpt barnvagn (teutonia fun) och babyskydd. Sen har jag sytt ett babynest. Det andra får komma lite senare tror vi :) 

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    Jag har ingen aning, med tanke på hur virrig jag har varit senaste tiden, så skulle jag gärna påbörja den snart för att inte glömma något.. Men antagligen någon veckan innan BF 

* Snitt eller vaginal förlossning?
    Lite rädd inför vaginal förlossning, alla kvinnorna i min familj har blivit förlösta med akuta kejsarsnitt pga för trångt bäcken.. Men än så länge vill inte BM gå vidare med min oro kring detta. 

* Oroar ni er?
    Varannan dag ;) Just nu är mina tankar mest fokuserade på att jag önskar att knytet som ligger i magen är friskt :) 

Är det någon annan som har ont i revbenen? Och om någon har några tips för att få det att släppa :) 

• auapower
    Julie303 skrev 2014-06-18 19:26:16 följande:

Är det någon annan som har ont i revbenen? Och om någon har några tips för att få det att släppa :) 

Jo jag har också ont i revbenen tyvärr Obestämd Lillebror trycker upp rumpan och bökar, ändå är jag inte särskilt stor..? Vet inte hur man ska få dem att sluta, jag trycker försiktigt neråt på magen när det är som mest obehagligt, men lika snabbt är han där igen..

Det värsta är när jag lägger mig på kvällarna, ligger alltid i fosterställning på sida, och då tar han liksom spjärn med fötterna mot madrassen och trycker upp rumpan i andra sidan av magen, OUCH vad ont det gör!! Känns som att hela magen spricker, någon som känner igen sig?

**
  • ebbozz

men alltså...
    har ni alla sparkar i revbenen??
    jag tycker att min mage är rätt så stor, men inte hög nog tydligen för det är inte i närheten av sparkar på revbenen...
    börjar bli lite nervös att den inte är "stor" nog. sf-måttet hade hoppat ner från yvre kurvan till normal sist, hoppas att det inte fortsatt nedåt =(
    nåja, ska dit nästa vecka, så då får vi se.

• fayefaye

Jag får ont i revbenen vissa dagar, beror nog på hur han ligger. Men idag har det varit bra, skönt! För mig blir det värst när jag sitter eller halvligger i soffan. Magen blir liksom lite hoptryckt då.

Känner mig också varm och blir lätt andfådd.

• mammaSöt

Min mage har sjunkit lite redan tror jag för har inget tryck mot revbenen längre! Dock ett hemskt tryck ner!!!!

• mammaSöt

Vad ska ni dricka vid midsommar??? Jag älskar jordgubbschampagnen från systembolaget, helt alkoholfri, med lite hallon eller jordgubbar i! Fest och somrigt! Vill ha något utan kolsyra oxå, tipps??!

• Emaria

Jag har hela tiden haft ganska mycket tryck neråt och idag hade bebis fixerat sig. Har ganska lugna rörelser överlag så har inte ont alls av sparkarna.

Lider inte så mycket av värmen än så länge heller och har inte dragit på mig något vatten vilket är väldigt skönt! Sf-måttet ligger lite över normal men min egna vikt hade inte ändrats något.

• Emaria
    mammaSöt skrev 2014-06-18 22:14:17 följande:

Vad har ni andra för järnvärden nu????

Hade 125 sist men har pendlat en del. Äter järntabletter eftersom jag hade väldigt lågt s-ferritin. Mår sjukt mycket bättre efter jag började med det!
  • mammaSöt

Vad tycker ni är viktigast att köpa från apoteket? Till babyn?! Jag klarar mig inte utan näsfrida, ironin, salva till bröstvårtorna, termometer, idominsalva, naturen amningsinlägg, nagelsax för baby, baby olja, Alvedon suppar,

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..