• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • ebbozz

jag har bf 14/8 så exakt två månader kvar nu. har två pojkar sen innan födda -08 och -10 gissar att även detta är en pojk men vägrar ta reda på det denna gången. 
    har varit sjukskriven i två veckor och i morgon går jag på min graviditetspenningsperiod.
    jag har denna graviditeten varit förskonad från foglossning (än så länge) hade grymt mycket med den första, då blev jag sjukskriven i v.13.
    enda "problemen" jag har denna gång är väl egentligen att jag har sammandragningar typ konstant. var gång jag tar mig mer än ca 10steg, ibland inte ens det. jag är också grymt trött och vilar mest hela tiden.
    sängen står uppställd, vagnen är inhandlad och idag fick jag hem babyskyddet =)
    i bb-väskan har jag tvättat "åka-hem-kläder" till den lill* och lagt i. 
    resten får jag väl börja ta tag i snart... man får ju inte precis mer ork allt eftersom tiden går. och snart stänger dagis för sommaren och då är ju dessutom grabbarna hemma =)

• Clara098
    JosefinEllen skrev 2014-06-15 19:40:22 följande:
    Har ni mycket sammandragningar?

Jättemycket, sedan typ v. 20. Sjukskriven på halvtid då jag hade det så här förra gången också och höll på att föda för tidigt. Nytt sedan en vecka tillbaka är smärtsamma ilningar i underlivet också, inte så mysigt.
  • fayefaye
    JosefinEllen skrev 2014-06-15 19:40:22 följande:

Har ni mycket sammandragningar?

Har också en del sammandragningar men är sjukskriven för det så det har blivit mycket bättre nu när jag tar det lugnare. Annars mår jag bra. Lite foglossning och konstant kissnödig men inga jätteproblem :)

Vi har nog det mesta färdigt, ska köpa en badbalja och kanske nån amningsbh men de stora sakerna är klara som säng, barnvagn osv. Kläder fick vi just massor med begagnat av svägerskorna.
  • PernillaWaxin

Hej!
    Vilken bra tråd :D Jag är i v 31, BF den 23/8 och ja jag skriver det iaf det blir våran tredje flicka.

Hur jag mår? Jo jag har en massa halsbränna varje dag :p har fått inre bäckenbotten smärtor sen 2 månader sen och får inte jobba vilket är tråkigt. Så jag går omkring och har ont men behöver inte klaga på omgivningen för det. Jag är glad och älskar att vara gravid :) Lite andfådd på senaste tiden någon annan som känner samma sak?

Vad köper jag? Hmm... jag letar efter en fin sängmobil och en baby cardigan annars så har jag handlat hem ganska mycket redan.

Bebisen kommer få sova i en vit vagga från Ullared inne i vårat sovrum än så länge och hon har fått en egen garderob i sovrummet också.

Nej än så länge har jag inte packat någon bb väska men skrev faktiskt upp på mobilen att när jag väl börjar packa får jag inte glömma samarin och lepsylen ;) Jag ska nog vänta tills v 38 innan jag gör det om jag kan hålla mig så vill säga ;)

Jag kommer att göra en vaginal förlossning och helst utan smärtlindring för med vår andra flicka. Jag är inte så förtjust i smärtlindring utan vill vara närvarande till 100%.

Jadu... beror på hur vi mår efter förlossningen. Om vi båda mår bra så dagen efter eller samma dag beror också på vilken tidpunkt hon föds. Är det på natten/morgonen så kan syskonen få komma på besök på sjukhuset samma dag :) Annars väntar nog familjen tills vi är hemma från sjukhuset :)

Jag har en oro och det är detta med barnmorskebristen i Uppsala. Jag vill föda på Akademiska sjukhuset men oron som finns är att det kanske inte blir så.

* Snitt eller vaginal förlossning? * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen? * Oroar ni er?

• auapower

Hej! Hoppar in här från "original-BF-Augusti-tråden", lite tråkigt när alla försvann till fb!

Jag är i v.32+2 nu, det är ju bara 53 dagar kvar!!! Oroar mig inför att det inte kommer finnas tillräckligt med personal på BB när det är vår tur, men min barnmorska lugnade mig lite i onsdags med att de inte har fått någon sådan information från vårt närmsta BB, och det får dem om det skulle krisa sa han. Men en viss oro ligger ju fortfarande och gnager!

Annars mår jag bra, har halsbränna om kvällarna och natten vilket är irriterande, men dagarna går bra Glad
    Har idag varit på Ikea och köpt ny säng, vår gamla var från 90-talet och ärvd, och fyfasen vad skönt det ska bli att sova i en bra säng i natt! Men oj vilka sammandragningar och ont i fogarna jag fick av "besöket", hoppas det lugnar sig snart!

** <3 Love juni -13 * <3 * BF augusti -14 <3 **
  • Mossy

Jag hänger på. Är i vecka 33 idag, bf 9/8. Hoppas få ett snitt godkänt pga tidigare dålig förlossning. Jag förlorade mycket blod när jag fick sonen. Fick en bristning av sugklockan och de kunde inte få stopp på blödningen utan jag fick opereras. Jag är väldigt nervös inför det snittsamtal jag ska ha med läkare om en och en halv vecka. Jag tycker de drar ut på det hela tiden. Jag är helt övertygad om att jag vill ha ett snitt för att få en någorlunda lugn och planerad förlossning. Nån mer som är i samma situation?

I övrigt så har vi köpt vagn och babyskydd till bilen. Lite kläder mm. Har en del saker kvar efter sonen.

Denna graviditet har varit klart tyngre än min första. Foglossning som gjort att jag knappt kunnat gå mm. Tur att man har kontorsjobb! En del sammandragningar också. Hade inget sånt när jag väntade sonen. Väntar troligen en liten flicka. Vi har väldiga problem här hemma med namn. Vi hittar inget som vi båda gillar ;).

• Irit01

Första barnet, en pojke BF 22/8. Mår som vanligt fysiskt men har halsbränna. Jobbar som vanligt än så länge. Psykiskt är det sådär men det kan bero mycket på att jag har förlossningsfobi ( ang vad man oroar sig för) Går på samtal hos terapeut. Har endast köpt en vagn hittills, teutonia S3, men ska snart köpa allt annat. Inreder nog inte alla för babyrummet är under renovering. Har inte packat nån bb-väska, det blir nog i början på augusti. Ska föda vaginalt men har inget emot kejsarsnitt. Ta emot besök har jag ingen aning om, först ska jag ta mig igenom en förlossning ð??§

• mammaSöt

Kom just hem från Mvc! Bra blodtryck, spår av protein men d e vanligt, 110 järn så d har ökat för första gången! Jippi! 6,7 i socker men efter frukost så d e ok. Viktuppgång 11 kg sen inskrivning och 13 sen start. Usch. Magmåttet hade dock ökat mycket, nästan 4 cm på två veckor. Är i vecka 30 + 3 och hade mått mellan 33-34 cm. Tul var redan inbokat 1 juli så vi får se då :)

• mammaSöt
    Fröken K skrev 2014-06-15 18:17:45 följande:
    Jag är säker på att det blir en pojke! Vi är väl i princip säkra på pojknamn, men blir det en tjej så har vi några att fundera mellan. Är ni klara?

Det blev kakhigrön, väldigt fin smile1.gif

Jag tar gärna tips och råd, man följer ju det man själv tycker verkar klokt smile1.gif
    Ja vi har namn färdigt till både tjej och kille, men, andranamnet om det blir en tjej är inte klart. Vi har en 10 i topp lista dock :)
  • mammaSöt
    JosefinEllen skrev 2014-06-15 19:36:23 följande:
    Hej på er!

Vill gärna vara med här!

Jag är 28 år, har BF 30 aug och det här är första barnet. (pojke!)
    Har hunnit köpa i princip allting redan.. Barnvagn, babyskydd, kläder, skötbädd, sängkläder m.m. Nästan allt är i fint begagnat skick, så det har inte gått åt så mycket pengar som det skulle kunna ha gjort. 
    Ska bara hämta 1700-tals-vaggan, så är vi ganska klara. 

Mår riktigt bra, har dock väldigt mycket sammandragningar men livmodertappen är helt opåverkad, så det är ju skönt. Är underbart att slippa illamåendet som härjade de första månaderna.. 

BB-väskan packas nog inte än på några veckor, så jag har inte hunnit fundera på vad man borde packa ner än.. 

Namn är toksvårt! Vi har några förslag, men det blir nog inte bestämt förrän herrn tittat ut.

Hur går sovandet för er?
    Jag måste upp flera gånger per natt för att jag blir så himla kissnödig. 
    Sovandet går sådär.. kissar kanske 2-3 gånger/natt och måste vända mig ständigt. Sen hoppar det upp diverse barn i sängen under natten så det underlättar ju inte :)
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..