Inlägg från: Clara098 |Visa alla inlägg
  • Clara098

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej hoppar gärna in här! Jag har BF 18/8, det är nr 2, och borde vara en flicka. Min förstfödde fyller 3 inom kort. Har börjat handla lite smått men det mesta får hon ärva av storebror. Bor i Stockholm. Satsar på vaginal förlossning. Kommer nog packa BB-väskan i vecka 37 kanske, eller vecka 36. "Det ordnar sig" är min attityd - mycket annorlunda än första gången då jag var mycket mer förberedd. Men det är väl så när man redan har ett barn at ta hand om, kanske. Och nu är det midsommar, födelsedagar och bröllop att fira, så jag är inte så fokuserad på augusti än.

• Clara098
    mammaSöt skrev 2014-06-15 17:27:20 följande:
    Va roligt att ni vill vara med :)

Det blir ju snitt för mig, har en vaginal och tre snitt bakom mig, så får inte välja. OM jag hade kunnat hade jag dock valt vaginalt utan att tveka :) Vet ju vad som väntar men mår ruskigt dåligt när ja tänker på snittet, så, försöker förtränga så mycket som möjligt. Menar, ut ska dem, oavsett vad man tycker om det :)

Sist hade jag inte packat någon väska när vattnet gick utan förvarning 15 dagar innan bf vilket var väldigt jobbigt. Man blir så full av adrenalin och nervös att man inte alls kan samla tankarna och packa vettigt, så mitt mål är att packa till vecka 35 denna gång! (Min man tycker VERKLIGEN jag ska packa i tid, hans upplevelse avr att den där dumma opackade väskan va stressigast av allt) Sen blev de iof neo en vecka för oss så vi hade väll större behov än man brukar av just ombyten :)

Har massor av tipps, men, är orolig att låta som en sådan där mammapolis som hävdar vad som är rätt och fel :) Allt är ju individuellt så kan bara prata utifrån mina egna upplevelser såklart, men, då detta är barn nummer fem har jag ju hunnit med en del misstag som jag ska försöka undvika denna gång :)

Ett hett tipps är att besöka tandläkaren nu innan babyn kommer. Man får lättare hål i tänderna under graviditeten och att laga hål när man är ammande är verkligen fruktansvärt! (man har ont i kroppen, babyn gråter, man är full av hormoner, brösten läcker, man svettas som en gris, är jätte hungrig men kan inte äta efter bedövningen) Lärt mig den hårda vägen :)
    Känner som du att det är svårt att börja ge så mycket tips utan att hamna i det förhatliga "mammapolisfacket". Har inte lika mycket erfarenhet som du men har ju varit igenom en småbarnstid redan och visst hade man skaffat en hel del som man inte behövde eller inte var så nödvändigt egentligen. Men för någon annan kanske just det jag inte alls använde var jätteanvändbart, så det är svårt. Men vagn är ju bra att ha, och babyskydd, och lite kläder och blöjor. Det torde väl gälla de flesta.

Kanske jag borde packa väskan redan i v. 35 också - jag har mycket sammandragningar och det finns väl viss risk för att bebisen kommer tidigt.

Spännande tider hur som helst!
  • Clara098
    JosefinEllen skrev 2014-06-15 19:40:22 följande:
    Har ni mycket sammandragningar?

Jättemycket, sedan typ v. 20. Sjukskriven på halvtid då jag hade det så här förra gången också och höll på att föda för tidigt. Nytt sedan en vecka tillbaka är smärtsamma ilningar i underlivet också, inte så mysigt.
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..