Inlägg från: Julie303 |Visa alla inlägg
  • Julie303

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej hej, 

Tänkte hoppa in här :) 
    BF 11/8 bor i Stockholm och väntar första barnet

* Hur mår ni?
    Jag har mått ganska bra, men blir nu sjukskriven på heltid fom nästa vecka, pga hög arbetsbelastning och problem med min astma. 
    Annars har det varit toppen, stor som ett hus, kissnödig och just nu känns det som om någon därinne vill ha av några av min revben =) 

* Vad köper ni?
    Vi har köpt barnvagn (teutonia fun) och babyskydd. Sen har jag sytt ett babynest. Det andra får komma lite senare tror vi :) 

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    Jag har ingen aning, med tanke på hur virrig jag har varit senaste tiden, så skulle jag gärna påbörja den snart för att inte glömma något.. Men antagligen någon veckan innan BF 

* Snitt eller vaginal förlossning?
    Lite rädd inför vaginal förlossning, alla kvinnorna i min familj har blivit förlösta med akuta kejsarsnitt pga för trångt bäcken.. Men än så länge vill inte BM gå vidare med min oro kring detta. 

* Oroar ni er?
    Varannan dag ;) Just nu är mina tankar mest fokuserade på att jag önskar att knytet som ligger i magen är friskt :) 

Är det någon annan som har ont i revbenen? Och om någon har några tips för att få det att släppa :) 

• Julie303
    mammaSöt skrev 2014-06-18 22:14:17 följande:

Vad har ni andra för järnvärden nu????

Mitt värde låg på 108 sist tror jag. Äter niferex, men värdet går fortfarande nedåt. 
  • Julie303
    mammaSöt skrev 2014-06-22 06:56:59 följande:

Hej alla tjejer!!! Hur var midsommar? Jag hat en del foglossning så fick hoppa över små grodorna i år!!! Vecka 31+ nu och mår ändå helt ok! Mår dåligt av järntabletter men annars är det nog mitt humör som förändrats mest. Känns som första månaderna när man var sådär ombytlig i humöret plötsligt blir ja sådär arg eller ledsen igen. Någon mer??? Har man en ny hormon dusch såhär i slutet????

Midsommar var lugn och skön med övriga familjen.. Mår ganska bra förutom när pyret får för sig att pressa mina revben, då fungerar jag inte längre.. :) 

Humöret har varit ganska stabilt senaste tiden :) (kanske uppskattas av min sambo) 

v 32+6 idag! ser inte fram emot sista veckorna då jag blir sjukskriven om en vecka och ska vara hemma själv hela Juli.. Sambon tar ut sin semester först när pyret kommer.. 

Någn som har förslag på vad man kan hitta på? :) Behöver verkligen tips för att inte klättra på väggarna tror jag :) 

• Julie303
    Fröken K skrev 2014-06-22 21:57:01 följande:

Julie,

Tycker du om att sy? Om ni inte har ett redan kan du ge dig på att sy ett babynest och filtar kanske?

Jag har sytt ett babynest, men filt var ett bra förslag :)
  • Julie303

Haha perfekt sätt att säga det på :) Alla sätt för att få det att kännas lite närmare är bra :) 

Pyret bökar omkring ganska så mycket, fortsätter att bråkas med mitt revben vilket är lite jobbigt. Får ganska ont om vi är ute en sväng och går.
    Men man förstår ju att det inte finns så mycket plats kvar därinne nu :) 

Man vill ju bara att dagarna ska gå så snabbt som det bara går nu.. Vill ju se vem som stökar omkring därinne. 

• Julie303

Tycker också att du kan ringa igen. 
    De finns ju faktiskt här för vår skull :) 

Jag åkte in på drop-in i Måndags för att kolla blodtrycket, var svimfärdig i helgen. Lika bra att kolla en gång för många. 

På fredag ska jag till BM för vanlig koll, då ska vi se om pyret har börjat lägga sig tillrätta, annars så¨ska jag iväg på ett extra UL nästa vecka misstänker jag. =) 

Också svullen under dessa dagar, vissa dagar gör det så ont i fötterna när man försöker gå så det är hemskt.. 

• Julie303
    BF - lista Augusti Nalle

mammaSöt 13/8 planerat snitt (bf 21/8)
    Ebozz: 14/8
    Maho81: 21/8
    Hillevie90: 22/8
    Frk. Uggla: 7/8 (planerat ks 4/8)
    Julie303: 11/8

Spännande att höra att det börjar hända saker överallt nu :) 
    Idag är det dax att ordna med en säng! 

Jag ligger nog på 18 kg upp nu om inte mer, har slutat väga mig :) Ligger på normalkurvan och det har fått räcka för min del. 
  • Julie303

Jag kan bara hålla med om att drömmarna har blivit ännu mer skruvande nu mot slutet :) De få timmarna man får sova, är fyllda av diverse knasigheter. 

Hur såg det ut för er som inte väntar ert första barn, kom första tidigt, sent eller på utsatt datum? 
    Lite nyfiken på hur det har sett ut för alla.. :) 

• Julie303
    fayefaye skrev 2014-07-23 23:01:41 följande:

Blir tokig av denna värmen! Över 30 idag och lika varmt inne :( Mest legat på soffan. Hade vart skönt med ett bad men bara inte orkat ta mig utanför dörren. Hur går det för er andra? Har känt som nån slags mensvärk och molande ryggvärk med en del sammandragningar hela kvällen. Googlar känningar men det känns som bebis kommer stanna därinne för evigt.. Skulle inte vara fel om hen behagade komma ut några veckor tidigare än beräknat ;)

Känner igen det där, sitter mest och pustar och tar kalla duschar. När vi skulle handla idag, fick jag sån kramp och kallsvettning att vi bara fick åka hem. Sov någon timme och nu är det lite bättre.. Men sammandragningar kommer mest hela tiden nu känns det som. 

Pyret får gärna titta ut lite tidigare här också :) 

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..