ebbozz skrev 2014-06-16 16:23:00 följande:
dra-på-lakanen från ikea är fantastiska! har dem även till juniorsängarna här hemma.
köpte även en "skyddsfilt" sist jag var på ikea, som plastad froté/plast undertill och mjuk och skön som en filt ovanpå (grå/vit med limegrönt kantband) tänkte köpa några flera sånna och alltid ha en i skötväskan och en vid skötbordet.
spjälsängsskydd har jag aldrig hittat något som jag har varit helt nöjd med, tills denna grav. köpte ett "de lux" variant på ullared, det är så stadigt och tjockt att man inte ens behöver knyta det i sängen. det kommer inte att gå någonstans alls och inga fötter kommer att sticka ut =)
det är lite skönt nu när man ändå haft två bebisar innan, man har ett helt annat tänk, helt andra tankar på vad som är värt att lägga pengar på.
nästa vecka är det dags för bm igen, längtar lite =)
förra gången hade mitt sf-mått hoppat ner från övre kurvan till normal, ska bli spännande att se vad som hänt de sista veckorna.
kanske man kan hoppas på en liiite mindre bebis denna gången...
båda grabbarna har vägt 4600gr och varit 57cm långa.
Mitt SF-mått dalar också lite på kurvan, hade bara ökat 1cm på tre veckor förra gången, men det förklarade min bm med att lillebror hade sjunkit ner med huvudet så långt, han hade svårt att känna huvudet till och med! Så till nästa gång ska det ha ökat lite mer, låg vid första mätning på översta sträcket av "normalkurvan" och ligger nu på mittersta.
Men guuud vad stora killar du har fött fram! Vaginalt båda två? Hur har det gått? Spruckit/klippt eller bra?
Min kille var 52cm och 3700g stor när han kom, men hade ett stort sf-mått för det
Fröken K skrev 2014-06-16 17:45:41 följande:
auapower
Då ska vi köpa lite mer sån plastad!
Ja det tycker jag verkligen! Är guld värt! Slippa tvätta filtar och madrasser
och tvättar du frottén med lite parfymfritt sköljmedel (mjukgörande kallas det nog) så blir de ganska mjuka och sköna ändå! Men jag har alltid underlakan över, både i vagn och säng, för mer komfort, det är på filten på golvet sonen har fått ligga direkt på frottén, och det har gått bra