BF Augusti - Sista 10 veckorna..
Allt såg bra ut, hon har växt på sig till bara -2,5%. =)
Beräknas väga ca 2936g när hon föds, en riktig medelbebis!
Allt såg bra ut, hon har växt på sig till bara -2,5%. =)
Beräknas väga ca 2936g när hon föds, en riktig medelbebis!
Efter ett besök på bedömningsmottagningen igår pga mitt blodtryck så bestämdes det att jag skulle sättas igång samma dag (var öppen 3 cm men efter lite provokation 5 cm). Kl 15 tog de hål på hinnorna men sen gick det lite långsamt tills krystvärkarna helt plötsligt bara kom och ut ploppade en Theodor på 2820 g och 49 cm. Bm hann precis få av mig trosorna och kasta sig på larmknappen innan han kom! Lyckan är total :)
Åh det e ju en massa gottigt jag har glömt :-O måste köpa GODIS å amningslinne å bodylotion å sånt får köpa detta på Gekås om vi kommer iväg dit i helgen (bor 30min ifrån Ullared)
Jag förstår inte varför jag har så galet mycket flytningar? Har fått ännu mer de sista veckorna, nu är det en sjö av glansig "bodylotion" =S *sorry för infon*
Jag vet att några av er är snustorra, åt mig är det precis tvärtom!
Snart 2 v till BF o har inte ens haft en sammandragning...borde man vara orolig?
BF idag, tänk vad man längtat efter denna dagen! Så ska väl inte vara så farligt att vänta lite till...
Jag var in till BM idag och hade ett järnvärde på 140 vilket var toppen för min del. Blodtrycket var på gränsen till lågt och jag som började äta blodtryckssänkande i fredags.
Har inte tagit några tabletter idag men fick order om att ringa specmödravården, verkar vara något med mobilnätet och jag har inte hört nåt mer. Men ska ringa förlossningen nu snart. Bm sa att om jag inte fick tag på någon skulle jag ringa dit. Tror egentligen bara att det är att låta bli att ta medicin, men är väl lika bra att kolla med nån läkare.
Sen har jag ett sf mått på 37 och bebisen verka vara stor. BM var fundersam på om hon skulle skcika mig på TUL, men blev inte så. Frågade ääven om hur det blir om man går över tiden. Har bf 14:e augusti. Hon förklarade hur det blukar gå till men sa även att med tanke på mitt blodtryck och min ålder tyckte hon personligen att jag inte skulle gå över. Så vi får väl se även där.....är så spännande hur som helst. bebben ligger med huvudet ner men är inte fixerad ännu.
Hej tjejer! Här kom lillebror i lördags, på BF+2, allt började med värkar kl.22, de kom med 2 minuters mellanrum direkt, 22.30 gick vattnet och vi åkte in, var inne 23.10, hamnade direkt i ett förlossningsrum för undersökning, 9cm öppen.. vid 23.30-23.35 ropade jag "han kommer!!" och de tittade efter, jo visst, halva huvudet var ute och 23.39, efter två krystvärkar var han ute :) snabbt som attan gick det! 1h 45min från start till mål :)
Grattis till alla som fått sina underverk!
Själv har jag bf på fredag och tror inte det kommer hända något innan :p. Har även tid hos mvc på fredag och tänkte då be om hinnsvepning :).
Har haft så mycket att göra så har inte hunnit "vänta" på att bebis ska komma, men nu när flytten på 30 mil är klar och nya hemmet börjar likna ett hem så har jag från idag börjat längta och vänta som aldrig förr!
Men en fråga! Var hittar ni bekväma amningsbhar? Har dock problemet att jag har i vanlig bh storlek 75J. Så har problem att hitta vanliga som passar och på hm, lindex och kappahl verkar dem bara ha amningsbhar upp till 75E. Vilket blir 6 kupstorlekar smått :'(! Någon som har samma problem och bra tips på affärer? Mycket tacksam :D
Ush va trist.. Skönt att du fått tid på Måndag så att de kanske kan dra igång det..
Har du fått igångsättning tidigare? Eller är det någon annan här som har fått det?
Jag ska ringa till förlossningen på Söndag för att boka in en tid för igångsättning och då är jag på BF+14.. Men känner mig lite nervös inför det hela :(
Jag undrar väl mest hur ni blev igångsatta :) Finns det risk att man blir hemskickade när de väl har satt igång det hela.
Tog det lång tid? Blev det en VF eller snitt?
Tack!! =)
Jag blev igångsatt för tredje gng nu i onsdags, dottern kikade ut på bf dagen =) 21/8.
Jag ska på igångsättningssamtal i morgon, hur går ett sådant till? Något jag ska tänka på?
Gtattis!
I torsdags efter att ha plågats med menssmärta från kl 1 med blödning (när det öppnar sig) så fick vi komma in mm 8.30 och undersöktes men bara öppen 2 cm, gjorde fruktansvärt ont hela tiden. Men bara värkar var 5e minut. Så dom sa att vi skulle gå på stan en sväng sen komma tillbaka och undersöka igen.. Gå på stan?? Gjorde sjukt ont så fick sitta i bilen och plåga mig genom
Värkarna och sambon körde runt bilen vi försökte äta jag fick knappt i mig nåt. Vid 11.30 gav jag upp och åkte tillbaka toll förlossningen för kontroll och CTG igen..
Öppen 4cm och blev inskriven. Äntligen!!
Kl. 17.39 föddes vår älskade son, 51cm
Lång och 3805gram. Helt perfekt <3.
Kom hem går. Amningen har kommit igång, men Fyfan vad ont de gör , men klart värt det :). Annars tycker jag kroppen är väldigt mör och lite ont att sitta. Men så värt allt besvär för den underbara prins vi fått <3.
Någon mer som typ känner att man saknar förlossningen och bb? Haha. Låter sjukt, men känns som man saknar det på nåt sätt, kan inte förklara varför :) haha