Inlägg från: auapower |Visa alla inlägg
  • auapower

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Maho81 skrev 2014-07-30 10:12:05 följande:

Allt såg bra ut, hon har växt på sig till bara -2,5%. =)

Beräknas väga ca 2936g när hon föds, en riktig medelbebis!

Åh vad härligt! -2,5% är ju ingen siffra att prata om ens en gång, vad skiljer det mellan +/-0% och -2,5%? 2 gram? Flört
    **
  • auapower
    jovi skrev 2014-07-31 06:34:06 följande:

Efter ett besök på bedömningsmottagningen igår pga mitt blodtryck så bestämdes det att jag skulle sättas igång samma dag (var öppen 3 cm men efter lite provokation 5 cm). Kl 15 tog de hål på hinnorna men sen gick det lite långsamt tills krystvärkarna helt plötsligt bara kom och ut ploppade en Theodor på 2820 g och 49 cm. Bm hann precis få av mig trosorna och kasta sig på larmknappen innan han kom! Lyckan är total :)

Grattis! Hoppas allt går bra för er nu!{#emotions_dlg.flower}
    **
  • auapower
    MizzeyPink skrev 2014-08-01 21:19:37 följande:

Åh det e ju en massa gottigt jag har glömt :-O måste köpa GODIS å amningslinne å bodylotion å sånt får köpa detta på Gekås om vi kommer iväg dit i helgen (bor 30min ifrån Ullared)

Nu ska vi se hur citering blir via telefonen vill bara tipsa om att ullared just nu har en amningsklänning, köpte den för någon vecka sedan och oj vad skön den är!! :) magen får plats utan att det ser konstigt ut :)
    **
  • auapower
    Maho81 skrev 2014-08-02 11:07:15 följande:

Jag förstår inte varför jag har så galet mycket flytningar? Har fått ännu mer de sista veckorna, nu är det en sjö av glansig "bodylotion" =S *sorry för infon*

Jag vet att några av er är snustorra, åt mig är det precis tvärtom!

Du är inte ensam! Här är det sjukt mycket flytningar också, och slempropp som går lite varje dag, har gjort nu i snart 3 veckor :/ har en del jobbiga förvärkar också, men det känns ändå som att bebis inte kommer komma förrän på maximal övertid, bf om 4 dagar :)
    **
  • auapower
    Irit01 skrev 2014-08-06 10:23:34 följande:

Snart 2 v till BF o har inte ens haft en sammandragning...borde man vara orolig?

Nej, vissa har massa sammandragningar, vissa har inga, det är ingenting som visar att en förlossning är nära. Förra graviditeten hade jag massa sammandragningar från v.25, som gick över i förvärkar i v.35, men sonen valde att stanna på maximal övertid. Min kompis hade inte en enda sammandragning, hon gick rakt på värkarna ett dygn innan hennes son föddes på BF+5 Glad
    Så njut! Njut av att inte ha massa sammandragningar och onda förvärkar!

Här är det en hel dag kvar till BF Tungan ute har haft förvärkar sedan två veckor tillbaka och sammandragningar sedan v.20, men inte fasen verkar jag få någon bebis till BF för det Flört Min mvc gör ingen hinnsvepning, så jag har fått färdknäppa och städa lägenheten istället, har lagom med förvärkar sedan det igår, idag ska jag handla och fortsätta putsa fönster, kanske köpa en gräsklippare i stan med då vår gick sönder idag Tungan ute det bästa är att hålla sig så sysselsatt man kan/orkar, då går tiden fortare och man kanske kanske kan få ut bebisen lite fortare? Flört
    **
  • auapower
    BabyBlues85 skrev 2014-08-07 08:53:35 följande:

BF idag, tänk vad man längtat efter denna dagen! Så ska väl inte vara så farligt att vänta lite till...

Känner samma, BF idag, men ingenting lär väl hända för det Flört varför skulle denna bebisen vara punktlig? Tungan ute
    **
  • auapower
    äntligen36 skrev 2014-08-07 19:56:03 följande:

Jag var in till BM idag och hade ett järnvärde på 140 vilket var toppen för min del. Blodtrycket var på gränsen till lågt och jag som började äta blodtryckssänkande i fredags. 

Har inte tagit några tabletter idag men fick order om att ringa specmödravården, verkar vara något med mobilnätet och jag har inte hört nåt mer. Men ska ringa förlossningen nu snart. Bm sa att om jag inte fick tag på någon skulle jag ringa dit. Tror egentligen bara att det är att låta bli att ta medicin, men är väl lika bra att kolla med nån läkare. 

Sen har jag ett sf mått på 37 och bebisen verka vara stor. BM var fundersam på om hon skulle skcika mig på TUL, men blev inte så. Frågade ääven om hur det blir om man går över tiden. Har bf 14:e augusti. Hon förklarade hur det blukar gå till men sa även att med tanke på mitt blodtryck och min ålder tyckte hon personligen att jag inte skulle gå över. Så vi får väl se även där.....är så spännande hur som helst. bebben ligger med huvudet ner men är inte fixerad ännu.

Vad var ditt blodtryck när det låg på gränsen till för lågt? Nyfiket frågat, har haft lågt blodtryck hela graviditeten, men min bm menar att det varit perfekt..? Har haft 100/50 som mest?

Ett stort SF-mått betyder ju inte stor bebis? Jag har ett litet sf-mått, men bär på en bebis större än genomsnittet Glad Mitt sista sf-mått (i v.41) med sonen låg på 38, hade då legat på 38 sedan v.39 om jag inte minns fel, han vägde 3700g när han kom ut Glad min kompis hade ett sf-mått på 40 som mest, men hennes lille kille vägde bara 3100g Flört dock hade hon ganska mycket vatten Glad

Var din bebis ruckbar? Eller rörlig? Hoppas bebis stannar med huvudet neråt så att du slipper vändningsförsök senare!!
    **
  • auapower
    äntligen36 skrev 2014-08-08 09:41:35 följande:
    Blodtrycket var bara lågt om man jämför med hur det varit innan. Alltså 115/65 ansågs lågt. För mig. 

Näe, sf måttet säger ju inte vad barnet väger, men BM tror att den är stor genom att känna på magen. Vilket inte säger något heller ;)

Förra gången hade jag en liten magen, men ändå normal. Hade då för lite vatten och en liten bebis i vecka 37. 2200g vägde hon. Och det var ju inget man kunde ana utanpå precis. 

Tror att bebis var rörlig, så därför sa hon också att magen kan ju upplevas större trots att bebis inte är så stor. Hoppas också på att det inte blir vändningsförsök. Min bror vände sig i magen bara dagar innan han kom ut. Men mamma födde honom i säte också. Var dock 40 år sen. 

Måste ju vara super jobbigt att ha så lågt blodtryck förresten. Bättre det såklart än högt. men jobbigt att vara yr. 
    Jaha Glad
    Min bm säger att plutten verkar lång där inne, genom att känna på magen, och det stämmer nog, både jag och sambon är ganska långa Glad

Jag klagar inte på mitt blodtryck, visst blir jag yr ibland och ser hur det snöar mitt i sommaren om jag reser mig för fort, men jag har lärt mig att leva med det, hade lågt blodtryck innan graviditeterna med Glad

Idag är det BF+1, har sovit som en kratta, 3,5h... kunde inte somna förrän 2, hade förvärkar och en lustig känsla av att någonting skulle vara på G.. sen vaknade jag vid 4 med kraftigare förvärkar, kunde knappt somna om.. Och sonen väckte mig redan vid halv 7, jag som är bortskämd med sovmorgon till i alla fall 8... har fortfarande känningar och förvärkar, men ingenting som ger med sig Obestämd
    **
  • auapower

Hej tjejer! Här kom lillebror i lördags, på BF+2, allt började med värkar kl.22, de kom med 2 minuters mellanrum direkt, 22.30 gick vattnet och vi åkte in, var inne 23.10, hamnade direkt i ett förlossningsrum för undersökning, 9cm öppen.. vid 23.30-23.35 ropade jag "han kommer!!" och de tittade efter, jo visst, halva huvudet var ute och 23.39, efter två krystvärkar var han ute :) snabbt som attan gick det! 1h 45min från start till mål :)

**
  • auapower
    hillevie90 skrev 2014-08-20 20:04:22 följande:

Grattis till alla som fått sina underverk!

Själv har jag bf på fredag och tror inte det kommer hända något innan :p. Har även tid hos mvc på fredag och tänkte då be om hinnsvepning :).

Har haft så mycket att göra så har inte hunnit "vänta" på att bebis ska komma, men nu när flytten på 30 mil är klar och nya hemmet börjar likna ett hem så har jag från idag börjat längta och vänta som aldrig förr!

Men en fråga! Var hittar ni bekväma amningsbhar? Har dock problemet att jag har i vanlig bh storlek 75J. Så har problem att hitta vanliga som passar och på hm, lindex och kappahl verkar dem bara ha amningsbhar upp till 75E. Vilket blir 6 kupstorlekar smått :'(! Någon som har samma problem och bra tips på affärer? Mycket tacksam :D

Har du kollat med change? Min kompis köpte sina där förra sommaren om jag inte minns fel, och hon har typ I har jag för mig?

Grattis till bebisarna Ebbozz och äntligen36!!! stora killar ni fått Glad
    **
  • auapower
    hillevie90 skrev 2014-08-20 22:16:14 följande:
    Har kikat på affären change dem hade endast till J i 75.. men fick höra att webbsidan kunde ha större aå ska kika där och hoppas på det bästa :D
    Om du ökar till 80 då? För då blir ju kupan lite större dessutom? Glad
    **
  • auapower
    Julie303 skrev 2014-08-22 19:09:10 följande:

Ush va trist.. Skönt att du fått tid på Måndag så att de kanske kan dra igång det.. 

Har du fått igångsättning tidigare? Eller är det någon annan här som har fått det? 

Jag ska ringa till förlossningen på Söndag för att boka in en tid för igångsättning och då är jag på BF+14.. Men känner mig lite nervös inför det hela :( 

Jag blev igångsatt på BF+13 med första sonen, svarar på alla frågor du kan ha om du vill :)
    **
  • auapower
    Julie303 skrev 2014-08-23 15:43:24 följande:
    Maho81 skrev 2014-08-23 08:54:00 följande:
    Nej aldrig, så jag är lite nervös haha. Jag hoppas det drar igång innan dess..

Hon kanske blir så rädd av hotet om igångsättning så hon startar det själv ;)
    Haha, man kan ju hoppas på det :) Hoppas på något liknande här också. 

Jag undrar väl mest hur ni blev igångsatta :) Finns det risk att man blir hemskickade när de väl har satt igång det hela. 

Tog det lång tid? Blev det en VF eller snitt? 
    Tack!! =) 

Mamacitaa skrev 2014-08-23 04:32:31 följande:

Jag blev igångsatt för tredje gng nu i onsdags, dottern kikade ut på bf dagen =) 21/8.

GRattis :) 

Jag åkte in till sjukhuset, var där 9:30, blev undersökt, tappen var utplånad och var 3-4cm öppen ungefär, så de kunde ta vattnet direkt, vilket de gjorde vid 12:30, samtidigt fick jag in en lunchbricka att smaska på mellan värkarna, kanske inte jättegenomtänkt haha Tungan ute de sa att värkarna skulle starta inom 2h efter vattenavgång, annars skulle jag få dropp, men värkarna startade efter 5 minuter, så jag slapp droppet. Sen skötte kroppen allt själv, och 17:25 är Love född, så det tog 5 timmar totalt Glad och det genom vaginal förlossning. Skulle aldrig våga mig på snitt om jag skulle få välja faktiskt, att föda barn är en otroligt häftig upplevelse, och otroligt nog så gör det inte så ont som alla säger, inte för mig i alla fall, men denna gången krystade jag ju bara två gånger innan Viggo var ute, så jag hann väl inte reflektera över smärtan.. Tungan ute han valde att komma ut av sig självt, och snabbt, 1h 45 min från "start" till "mål", kanske har jag spontanförlossningen att tacka för det, de säger ju att igångsättning i regel tar längre tid..

Jag tror inte de skickar hem en vid en igångsättning, min kompis låg i 4 dagar på sjukhus innan deras son kom, hon var inte mogen alls där nere, så de fick lägga gel var sjätte timme samt använda "ballongen" på henne och ge dropp, så hon fick en mycket värre upplevelse av igångsättning än jag fick, men hon blev aldrig hemskickad. Och sonen föddes vaginalt.
    **
  • auapower
    Maho81 skrev 2014-08-24 18:18:48 följande:

Jag ska på igångsättningssamtal i morgon, hur går ett sådant till? Något jag ska tänka på?

Jag har precis skrivit lite längre upp hur min igångsättning gick till, men alla är individuella, beroende på hur "mogen" kroppen är för en förlossning. 
    Det bästa är att ta det som det kommer, och stort lycka till idag!! {#emotions_dlg.flower}
    **
  • auapower
    Maho81 skrev 2014-08-25 09:12:15 följande:
    I fredags (precis som i vecka 37+4) är tappen helt mjuk, det är ca 1-2 cm kvar och jag är öppen ca 1,5 cm.

Jag tänkte mer på vad de frågar på ett igångsättningssamtal =P
    Igångsättningssamtal? Det hade jag aldrig, bara bokade och åkte dit för undersökning och blev igångsatt Flört men det kanske är olika i olika landsting?
    **
  • auapower
    Maho81 skrev 2014-08-29 10:01:13 följande:
    Grattis! =D

Jag ringde vid 9, men det har fötts så många barn under natten ( ;P ) så vi ska ringa vid 13 igen och se om det finns något rum. =)
    Jag tycker så synd om dig, att behöva ringa in och få svaret att vänta för att det inte finns något rum.. blir du inte frustrerad? eller har du kanske intalat dig att du inte kommer få åka in? hoppas verkligen att du fick komma in nu i eftermiddag!!
    **
  • auapower

Gtattis!

fisan skrev 2014-09-01 11:11:59 följande:

I torsdags efter att ha plågats med menssmärta från kl 1 med blödning (när det öppnar sig) så fick vi komma in mm 8.30 och undersöktes men bara öppen 2 cm, gjorde fruktansvärt ont hela tiden. Men bara värkar var 5e minut. Så dom sa att vi skulle gå på stan en sväng sen komma tillbaka och undersöka igen.. Gå på stan?? Gjorde sjukt ont så fick sitta i bilen och plåga mig genom

Värkarna och sambon körde runt bilen vi försökte äta jag fick knappt i mig nåt. Vid 11.30 gav jag upp och åkte tillbaka toll förlossningen för kontroll och CTG igen..

Öppen 4cm och blev inskriven. Äntligen!!

Kl. 17.39 föddes vår älskade son, 51cm

Lång och 3805gram. Helt perfekt <3.

Kom hem går. Amningen har kommit igång, men Fyfan vad ont de gör , men klart värt det :). Annars tycker jag kroppen är väldigt mör och lite ont att sitta. Men så värt allt besvär för den underbara prins vi fått <3.

Någon mer som typ känner att man saknar förlossningen och bb? Haha. Låter sjukt, men känns som man saknar det på nåt sätt, kan inte förklara varför :) haha

Grattis! Nu är sonen här hemma 3 1/2 vecka, men gud vad jag kan sakna förlossningen! Kan få en riktig längtan tillbaka/till nästa :P nu kommer det ju dröja 4-5 år innan nästa graviditet, men den som väntar på nåt gott... ;)
    **
  • auapower
    hillevie90 skrev 2014-09-02 21:03:22 följande:
    Vi fick åka hem :)! Riktigt skönt att vara hemma.

Hur gick det för er? :)

En allmän fråga, någon som varit med om att bajset är grönt? Alltså inte gulgrönt utan grönt? För lilla Jasons bajs gick från det svarta till gult till att vara grönt (ibland gult också). Dem på bb sa att det inte var något farligt men är ändå nervös för har aldrig sett så grönt bajs någon gång :/. Dem kanske inte förstod via telefonen hur grönt det faktiskt är :s! Dum som jag var så googla jag det ska man inte göra :p.

GRATTIS till er alla som fått era små nu :)
    Ja det är ganska vanligt att det går i grönt ibland Glad vad jag har förstått det som är det att maten går för fort genom magen som gör bajset grönt, inget farligt alls Glad magen har ju liksom inte förstått hur den ska fungera än, och då kan bajset variera väldigt i konsistens, färg och lukt, så länge bebisarna bajsar och kissar brukar det inte vara någon fara Glad
    **
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..