• amorosa

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej! Hoppar gärna också in här. Har bf 4 aug och är i v 34+0 idag. Vi har en dotter som blir 2,5 när den lille föds. Vi väntar troligtvis en pojke och den här grav känns verkligen annorlunda mot första. Nog jobbigare eftersom man inte kan vila på samma sätt denna gången. Men jag mår generellt ganska bra.

Vi har knappt köpt nåt eftersom vi har allt kvar från dottern. Bara en filt och lite pojkkläder. Ska köpa en adapter till babyskyddet så vi kan ha den i vanliga vagnen. Saknade det till dottern.

Lilleman ligger med huvudet ner, men är inte fixerad. Han är alltid på höger sida av magen av någon anledning. Han trycker gärna upp under revbenen på den sidan, så det stör mig ofta.

Jag är inne på tredje semesterveckan ensam med dottern nu, men ska jobba nästa vecka. Sen är jag föräldraledig efter den veckan och mannen har semester. På tor-fre ska jag, dottern och hennes mormor ta tåget till Gbg och bara mysa. (Bor i Skåne.)

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • amorosa

Ebbozz: fy vad jobbigt. Har själv en katt på 17 år som jag snart måste besluta h6r jag ska göra med, då hon nog inte mår så bra... Så svårt beslut.

• amorosa
    Louiiise skrev 2014-06-24 19:40:28 följande:

När packar ni bb väskan och vad är viktigaste att packa ner? Bf 19/8 första :)

Jag ska snart packa tror jag. Bf 4 aug. Tror bebisen kommer tidigare än bf. Fick tips om att låta mannen packa väskan eftersom det lär vara han som ska hitta i den när det är dags. Men jag ska själv ta fram allt som ska med. Sen får han lägga ner det i väskan.

Det vi kommer att packa är:

Två bodies 50

Två byxor 50

En body 56

Byxor 56

strumpor

filt

babynest

till mig:

trosor

amningsbh

amningslinne

ev morgonrock o inneskor

amningsinlägg

tvål o shampo

deo

lypsyl

purelan

nåt till mannen att äta?

Det är vad jag känner är viktigast just nu. Vet att de har det mesta på plats, så ingen panik om man glömmer nåt. Vi har inte så långt hem heller så mannen kan köra hem och hämta.
  • amorosa

Jag är så fruktansvärt svullen i underlivet och det känns väldigt irriterat där. Klitoris gör jätteont och kliar galet vissa dagar. Någon annan som har liknande? Har aldrig haft svamp så vet inte om det kan vara det som kliar. Svullnaden är ju av grav, det vet jag. Men det var inte så rött och irriterat förra grav iaf. Ska till bm nästa vecka, så får kanske prata med henne om det då.

• amorosa

Jag tror eg inte det är svamp. Har förvisso mycket flytningar (men inte som keso), men det har jag haft hela grav. Lider dessutom av ansträngningsinkontinens sen förra förlossningen, så går med trosskydd i princip hela tiden. Kanske kan det blir lite irriterat där nere då. Nu har jag dock sovit utan trosskydd, när jag kommit ihåg det. Hoppas det blir bättre. Men ska ändå prata med bm om det.

ebbozz: nä, eller hur?? Det räcker att det är katastrof där nere efter fl!

• amorosa
    fayefaye skrev 2014-07-11 20:59:43 följande:

Var på stranden idag och ojoj.. mina fötter svullnade upp till oanade proportioner :O Nu är det högläge i soffan som gäller ;)

Vi är nog klara med inköpen, det jag kan komma på iaf! Tänker att man nog kommer tänka på grejer allt eftersom när bebis kommit. 42 dagar kvar här :)

Mina fötter ser precis likadana ut nu varje dag. Får väl krypa till korset och använda stödstrumpor även om det är varmt. Har jätteont, och tycker inte det hjälper att lägga upp fötterna på kvällen. Längtar till lillkillen kommer nu, även om jag bara är i slutet av v 37. Men är såååå trött på denna otymplighet och svullnaden.
  • amorosa

Ska till bm idag. 19 dagar kvar till bf. Nästa besök om två veckor igen, och sen är det veckan direkt efter igen (samma dag som bf).

Så det stämmer nästan som mammaSöt säger; varannan vecka fram till veckan innan bf, sen varje vecka.

• amorosa

Tycker min mage är kvar högt upp med rörelser vid revbenen som är skitjobbiga. Men idag lossnade nog min slempropp eller en del av den. Började oxå känna lite typ mensvärk vilket väl är lite förvärkar? Minns inget sånt med dottern.

Är inte orolig för fl. Hade bara lustgas med dottern och det gick bra. (Hann inget mer då jag var öppen 7 cm när vi kom in.)

Har gått upp 17 kg ungefär. Bjuder mig själv på nåt gott varje dag, vilket så klart är fel... Men det ska bli ändring på det efter fl! Gick ner ganska fort och lätt efter förra grav så jag hoppas på det igen...

• amorosa

Imorse kl 9 föddes vår kille efter mycket om o men. Han ville inte komma ner riktigt och efter 4 tim med krystvärkar kom han ut med hjälp av sugklocka. 50 cm och 3505 g. V 37+3.

• amorosa

Jag vaknade av begynnande värkar vid 1 på natten. Vid 4 var de hyfsat regelbundna och jag väckte mannen. Vi åt lite, ringde in barnvakten och var på förlossningen kl 5. Krystvärkarna började nästan direkt och vattnet gick där och då.

Slemproppen lossnade på dagen innan och jag hade då lite typ mensvärk.

Namn är inte bestämt än, men har Anton och Elias som alternativ. Elias var kusinernas förslag igår och det nappade vi på.

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..