BF Augusti - Sista 10 veckorna..
Hej!
Vilken bra tråd :D Jag är i v 31, BF den 23/8 och ja jag skriver det iaf det blir våran tredje flicka.
Hur jag mår? Jo jag har en massa halsbränna varje dag :p har fått inre bäckenbotten smärtor sen 2 månader sen och får inte jobba vilket är tråkigt. Så jag går omkring och har ont men behöver inte klaga på omgivningen för det. Jag är glad och älskar att vara gravid :) Lite andfådd på senaste tiden någon annan som känner samma sak?
Vad köper jag? Hmm... jag letar efter en fin sängmobil och en baby cardigan annars så har jag handlat hem ganska mycket redan.
Bebisen kommer få sova i en vit vagga från Ullared inne i vårat sovrum än så länge och hon har fått en egen garderob i sovrummet också.
Nej än så länge har jag inte packat någon bb väska men skrev faktiskt upp på mobilen att när jag väl börjar packa får jag inte glömma samarin och lepsylen ;) Jag ska nog vänta tills v 38 innan jag gör det om jag kan hålla mig så vill säga ;)
Jag kommer att göra en vaginal förlossning och helst utan smärtlindring för med vår andra flicka. Jag är inte så förtjust i smärtlindring utan vill vara närvarande till 100%.
Jadu... beror på hur vi mår efter förlossningen. Om vi båda mår bra så dagen efter eller samma dag beror också på vilken tidpunkt hon föds. Är det på natten/morgonen så kan syskonen få komma på besök på sjukhuset samma dag :) Annars väntar nog familjen tills vi är hemma från sjukhuset :)
Jag har en oro och det är detta med barnmorskebristen i Uppsala. Jag vill föda på Akademiska sjukhuset men oron som finns är att det kanske inte blir så.
* Snitt eller vaginal förlossning? * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen? * Oroar ni er?