BF Augusti - Sista 10 veckorna..
Hej allihopa! Tänkte att jag skulle hoppa in här då jag har BF 22/8. Är alltså i vecka 32 (31+2), första graviditeten och har inte tagit reda på könet :).
* Hur mår ni?
Jag mår förvånansvärt bra, känner visserligen smärta i ryggen större delen av dygnen men inget som är extremt enligt mig även fast det vissa dagar är svårt att resa sig ur sängen så vet jag att när jag väl hittar något att göra så ignorerar jag det onda :).
* Vad köper ni?
Vi har köpt spjälsäng + madrass, täcke och kudde, lite kläder, ett väggskötbord, 2 paket blöjor, har beställt vagn och babyskydd.
Ska även köpa spjälsängsskydd, vagntäcke + kudde, påslakan, lite mer kläder, babysitter och lite smått som någon napp och nappflaska.
* Hur inreder ni?
Eftersom vi bor i en tvåa, så kommer bebis få dela sovrum med oss men kommer göra i ordning en del av rummet till bebis där spjällsängen och en färgglad hög byrå kommer få stå. Vill även sy i ordning "vimplar" i olika färger och olika motiv att hänga på väggen vid spjällsängen.
* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
BBväskan har jag knappt börjat tänka på men kommer försöka packa den när jag har valt kläder till bebis att åka hem i och vad jag vill ha med mig. Dock så vill jag ha det klart senast vecka 36 helst.
* Snitt eller vaginal förlossning?
Jag vill absolut ha vaginal förlossning då jag är livrädd för att någon ska skära i mig. Men behöver jag kejsarsnitt så är det så.
* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
Jag vill inte ha besök alls på bb utan jag vill få komma hem i lugn och ro och sedan kan släktingar få kika förbi. BB ska vara för mig bebis och pappan inga andra :).
Vill kunna få känna av den nya lilla familjen utan spring av andra som faktiskt kommer få chans att träffa bebis snart ändå.
* Oroar ni er?
Vissa dagar oroar jag mig mer än andra, kan få för mig att något är fel men lugnar mig genom att lägga mig på rygg och buffa lite på magen eftersom bebis alltid svarar på detta genom att buffa tillbaka :). Jag är däremot lite orolig inför förlossningen då jag inte tycker om smärta men är även livrädd för nålar så jag är lite skeptisk mot ryggmärgsbedövningen då jag har sett den nålen, men är väl säkert inget man tänker på när man väl är där.
Angående ont i revbenen så är det inget jag känner av ännu, kanske ligger bebis långt ner. Känner mig ganska stor nu men andra säger att jag är "liten" för att vara i vecka 32. Förra gången på MVC var jag i vecka 31 och hade då magmått på 27. Ska dit igen om 1 vecka alltså i vecka 33 ska bi intressant och se hur mycket det växt nu då jag känner mig mycket större redan. Vad har ni för magmått?
Ha en bra sommar allihopa och hoppas att vädret är på våran sida så vi får njuta massor av sista tiden!