Inlägg från: hillevie90 |Visa alla inlägg
  • hillevie90

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Maho81 skrev 2014-07-29 12:25:15 följande:
    Det är en berg-och dalbana haha.. Jag har foglossning, väldigt lågt blodtryck (som gör att jag mår skit), sammandragningar med mensvärk och ryggont och nu även falsk ishias haha! Jaja det är ingen som har sagt att det är a walk in the park att vara gravid ;)

Men däremellan mår jag väldigt bra. =)

Hur mår du? =)
    Oj, lät jobbigt!
    Vet knappt om jag törs skriva hur jag mår, haha! Jag mår faktiskt bra fysiskt, än så länge ingen foglossning eller något sådant utan bara min vanliga ryggvärk.
    Känner mig dock trött pga värmen som är men inga konstigheter.
    Det som stör mig är inte mitt fysiska mående utan mer mitt psykiska... Känner mig konstant ledsen, arg och frustrerad. Och jag kan inte sätta fingret på varför jag mår såhär. Men hoppas att det ska försvinna när bebis tittar ut :).
  • hillevie90
    BabyBlues85 skrev 2014-07-30 13:12:53 följande:

Får man fråga hur många dagar ni kommer ta ut i början av er föräldraledighet och hur länge du/ni tänker vara hemma? Jag kommer troligtvist vara hemma ett år men vi har inte bestämt hur vi lägger upp allt riktigt ännu...

Jag kommer endast ta ut de dagar jag måste i början. Ska fortsätta plugga på heltid (pluggar till lärare på distans), så jag kommer ha csn kvar så jag kan spara mina mammadagar till nästa sommar :).

Har dock för mig att man måste plocka ur ett x antal dagar per månad!? Annars ska jag väl plocka ur lite extra runt jul och så :)
  • hillevie90

Går in i vecka 39 på lördag och har helt plötsligt massor att göra! På onsdag ska gamla lägenheten flyttstädas och dagen efter ska den nya lägenheten fyllas.. just nu står alla möbler och allt inpackat i ett rum hos pappa. Lägenheten som ska städas är 30 mil därifrån vi nu bosatt oss. Kaos i slutet av en graviditet har sina för och nackdelar. Fördelar är att jag inte hinner tänka på att tiden går sakta för det finns alltid något att göra just nu. Nackdelar är att sammandragningarna blir värre och värre.

Imorgon måste jag ta kontakt med mvc på den nya orten, ringa mvc på gamla orten och be dem skicka allt. Ställa in mig på att det nu är 10 mil till närmaste bb. Detta ska nog gå bra :).

Mitt i allt detta så rymde hunden med en hanhund, visade sug att hon löpte (märks inte på henne). Var borta i ca 2h, hoppas att dem inte para sig... återstår att se dock :).

Hoppas alla andra har tid att andas såhär i slutet :)!

• hillevie90

Grattis till alla som fått sina underverk!

Själv har jag bf på fredag och tror inte det kommer hända något innan :p. Har även tid hos mvc på fredag och tänkte då be om hinnsvepning :).

Har haft så mycket att göra så har inte hunnit "vänta" på att bebis ska komma, men nu när flytten på 30 mil är klar och nya hemmet börjar likna ett hem så har jag från idag börjat längta och vänta som aldrig förr!

Men en fråga! Var hittar ni bekväma amningsbhar? Har dock problemet att jag har i vanlig bh storlek 75J. Så har problem att hitta vanliga som passar och på hm, lindex och kappahl verkar dem bara ha amningsbhar upp till 75E. Vilket blir 6 kupstorlekar smått :'(! Någon som har samma problem och bra tips på affärer? Mycket tacksam :D

• hillevie90
    Livets under skrev 2014-08-20 20:15:46 följande:

Grattis till alla bebisar!! Va mysigt nu när de börjat komma!! ð???

Hillevie90

Usch lider med dig! Jag tycker det är jobbigt med vanlig bh, men amningsbh är inte det lättaste. Jag har 80e just nu, hade 75d/dd innan. Så svårt med bh, det skiljer ju i storlekar så svårt o skicka efter med!

Har du vart o kollat twilfit o såna ställen? Vet inte om de har men värt o kolla kanske..

Ja och med hormonerna man har nu så är man ju gråtfärdig :(! Har kollat underverket, change och en till men deras storlekar slutar på 75J och kan tänka mig att dem lär växa mer med mjölk i sen :'(!

Men ska absolut kika på twilfit :D! Tack :)
  • hillevie90
    auapower skrev 2014-08-20 21:00:20 följande:

Har du kollat med change? Min kompis köpte sina där förra sommaren om jag inte minns fel, och hon har typ I har jag för mig?

Grattis till bebisarna Ebbozz och äntligen36!!! stora killar ni fått 

Har kikat på affären change dem hade endast till J i 75.. men fick höra att webbsidan kunde ha större aå ska kika där och hoppas på det bästa :D
  • hillevie90
    auapower skrev 2014-08-21 12:25:06 följande:

Om du ökar till 80 då? För då blir ju kupan lite större dessutom? 

Ska egentligen ha 70 runt så ökar jag till 80 får jag inget bra stöd alls :(! 75 är redan lite för löst :'(.

Men verkar som changes hemsida har bra med storlekar så ska testa beställa en och se :D
  • hillevie90

Idag är jag i vecka 41... bf igår. Har börjat vakna på nätterna av att det gör fruktansvärt ont i ryggen och magen, kan ligga vaken i en två timmar sen somnar jag om och dagen är som vanligt med bara lite sammandragningarna... så här har det varit i ca 1 vecka.. idag däremot på bf+1 så har jag värk i ryggen mest hela tiden, magen känns hård och jag har blivit dålig i magen!! Funderar på om ddt har att göra med att kroppen ändras eller om jag håller på att bli sjuk?

Inge roligt just nu.. men antar att bebis kommer när bebis är redo!

• hillevie90

Nu äntligen händer det något! 40+4 idag pch i morse gick vattnet! Var dock inte som jag förväntat mig då jag trodde det skulle forsa :p. Sippra lite då och då. In på kontroll och jodå vattnet var det allt som gick. Har sipprat vatten hela dagen ibland mycket ibland lite.. imorgon klockan 10 ska jag åka in och får förmodligen inte åka hem utan bebis som det lät :)! Spännande!!

Nu längtar jag! Hade precis ställt in mig på att få en september bebis men verkar ju bli en augusti trots allt :).

Hoppas det går bra för er andra! :)

• hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-27 21:58:28 följande:

Woho, så härligt! =)

Här har en del av slemproppen gått så det känns ju bra!

Ska in till förlossningen i morgon och se om det är moget för igångsättning, hoppas hoppas hoppas =D

Visst skulle du också föda i falun :)? Jag ska till dagavdelningen först imorgon men lät som om jag inte skulle få åka hem utan bebis :)! Hoppas!!!

Hoppas att du blir igånsatt :). När var du beräknad? :)
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-27 22:10:18 följande:

Nähä?!? =D Jag ska också till dagavdelningen på bedömning först! =D Jag var beräknad 21/8 =( Och du?

Åh va kul!! Jag var beräknad 22/8 :(! Åh hoppas vk båda får vara kvar tills våra små är här! :D

Har du nära till falun? Jag har ca 10 mil :(, lite drygt men ändå bra för då vill dem ogärna skicka hem en :p
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-27 22:33:56 följande:

Vi har ca 12 mil dit =/ När ska du bara där? Jag ska vara där 8.30.

Får jag fråga varför du vill ha igångsättning? =)

Ska vara där vid 10 :). Jag vill egentligen inte ha igångsättning utan hoppas att det ska starta av sig själv. Men när vattnet har gått vill dem tydligen att det inte ska ta för lång tid, så jag är faktiskt nervös över ifall det blir igångsättning då jag hört att det ska göra ondare än vanligt :p. Men har ju som tur är inget att jämföra med :).

Vill du bli igångsatt eller är det dem som vill sätta igång det? :)
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-27 22:45:29 följande:

Åh ja just ja, ja då är det bäst att sätta igång =/

Egentligen skulle jag inte vilja bli igångsatt, men jag mår inte alls bra och för varje dag som går så känner jag att har mindre ork för en förlossning.. Det har börjat oroa mig hur jag ska orka med. =S

Åh va jobbigt :(! Förhoppningsvist så får du lite extra energi precis när det är dags! Vi fixar det här :D! Snart bebismys!
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-28 10:21:32 följande:

Har precis åkt därifrån nu och jag var öppen 3-4 cm så läkaren var beredd att ta hinnorna på mig men fick nej från förlossningen då det är fullt =/ Så vi ska ringa in vid 9 i morgon och kolla om vi får komma i.

Han gjorde i alla fall en hinnsvepning igen och så sa han att han hoppades att det satte igång spontant till i morgon haha.

Åh fick du lov att åka hem :/.

Jag blev precis inlagd på patienthotellet, ska tillbaka till dagavdelningen imorgon vid tio om det inte startat innan. Håller tummar och tår att det startat innan :). Segt att ligga här men bättre än att åka hem....
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-28 12:24:30 följande:

Meeeen, inte du heller? =/

Hoppas det kommer igång åt dig innan i morgon =)

Värkarna har blivit mycket starkare nu så det ser ju ljust ut men önskar att det kunde sle fortare nu :p. Börjar bli otålig :/
  • hillevie90

Inatt melkan tre och fyra föddes våran son Jason :). 3300gr 50cm! Uppdaterar mer utförligt senare nu vila :)

• hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-29 10:01:13 följande:

Grattis! =D

Jag ringde vid 9, men det har fötts så många barn under natten ( ;P ) så vi ska ringa vid 13 igen och se om det finns något rum. =)

Tack :D

Åh, har du fått komma in? Ja det var lite mycket för drm.stt göra inatt :/.

Hoppas det gär bra!
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-29 22:02:58 följande:

19.36 kom vår dotter till världen <3

3560g och 51cm <3

Åh grattis!!! Hoppas allt gick bra! Kanske vi syns på patienthotellet :). Får inte åka hem förens söndag på grund av lång vattenavgång :/.
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-30 06:30:59 följande:

Det var fullt både på BB och på patienthotellet så de körde in en till säng i förlossningsrummet =)

Mycke bebisar nu :). Hoppas att allt går bra för er :)!
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-30 10:56:26 följande:

Vi väntar på läkaren sen ska jag och dottern vidare till patienthotellet och pappa åker hem och tar hand om vår 2 åring tills de får hämta oss. Vi hoppas att vi får åka hem i morgon. =)

Vi får förhoppningsvist åka hem imorgon. Längtar! :). Hur är det med lilla tjejen? Är hon vaken eller sover hon mycket? :)

Har haft människor som sagt till mig att amningen gör ont i början, men aj aj aj va ont det gör. Haha. Bara att stå ut! Han tycker iallafall om att amma så det är ju bra! :)

Grattis till Julie303! Hoppas allt går bra för dig med :)!
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..