• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Zeke09
    Cyanea skrev 2014-02-19 20:18:25 följande:
    Ojoj vilken vecka det varit. Det är intensivt att komma tillbaka till skolan efter en månad ;)  MEN: insåg idag att mensen fortfarande lyser med sin frånvaro. Dag 41. Jag som inte brukar gå över 30 dagar!!! Usch, vad är det som händer? :'( Det går ju inte att försöka om kroppen inte kommer igång!  Nu är jag riktigt deppig :(

Fy den är så hemsk den där väntan som man inte kan göra något åt för att påverka:( jag vet att jag hade samma problem ibörjan av utredningen..
  • Tiana
    Cyanea skrev 2014-02-19 20:15:18 följande:
    Vad irriterande! Ring dem igen! Och svarar de inte - ring patientnämnden. De meddelar politikerna vad som inte funkar så det förhoppningsvis blir bättring. 

Glad gubbe på stickan, menar du att du har ÄL? :)
    Eller hur! Kärt besvär liksom ;) Som sagt, vi skulle ju gärna byta med dem…! 
    Japp ÄL idag. Dags för försök nr 26 tror jag det blir nu :)
  • Tiana
    ET86 skrev 2014-02-19 19:34:30 följande:
    www.fruktbarhetsträdet.se kan man läsa lite på iaf.
    Tack! Lite info är det ju, men fortfarande bara "ytligt". Ska se om jag kan hitta något på biblioteket som nån annan föreslog. OM jag hinner dit nån dag
  • ET86
    Tiana skrev 2014-02-19 20:59:57 följande:
    Tack! Lite info är det ju, men fortfarande bara "ytligt". Ska se om jag kan hitta något på biblioteket som nån annan föreslog. OM jag hinner dit nån dag
    Kanske: fertilitetscentrum.se/stockholm/ofrivillig-barnloshet/

Böcker!

En bok om ofrivillig barnlöshet

Vänta på barn fertilitetshandboken
  • Primolut88

Här skrivs det på som bara den och själv har man så mycke att göra så man hinner aldrig med att läsa men men det gör ju bara att tiden går fortare men ändå räknar jag med att det är minst en månad kvar till vi blir kallade till IVF kliniken det är jobbigt att bara vänta och inte veta nånting men men den som väntar på nått gått...

• hemljuvahem

Oj jisses, här är man borta några dagar och det händer grejjer, både tråkiga och roliga! :)

Kul att det tittar in så många nya, det känns skönt med fler i samma sits även om man kanske inte står exat i fas eller har samma bagage; Vi går igenom samma "skit" och alla har vi samma längtan :)))

Har fortfarande ett planeringsmöte att gå på.. tiden går såååå grymt sakta! Ska ha mens samma tidpunkt ungefär så hoppas jag får sätta igång i samma veva. Sist blev jag satt på levaxin och jag undrar om man ex får kombinera det med folsyra? Någon som vet (?) ^^

• Rosa blomma
    hemljuvahem skrev 2014-02-21 23:49:50 följande:
    Oj jisses, här är man borta några dagar och det händer grejjer, både tråkiga och roliga! :)

Kul att det tittar in så många nya, det känns skönt med fler i samma sits även om man kanske inte står exat i fas eller har samma bagage; Vi går igenom samma "skit" och alla har vi samma längtan :)))

Har fortfarande ett planeringsmöte att gå på.. tiden går såååå grymt sakta! Ska ha mens samma tidpunkt ungefär så hoppas jag får sätta igång i samma veva. Sist blev jag satt på levaxin och jag undrar om man ex får kombinera det med folsyra? Någon som vet (?) ^^

Hej, jag tar levaxin dagligen och får ta folsyra så det ska inte var några problem. Har fått ta min levaxintablett som vanligt under hela sprutperioden och allt där till.
  • SmulAnna

Jag äter också levaxin och tar mina tabletter på morgonen tillsammans med folsyran och det ska inte vara något problem. Det man ska undvika är kalktabeltter eller att ta dem med mjölk (eller om man äter fil eller så på morgonen). De är inte skadligt, men levaxinet får lägre effekt bara! :)
  • Moolie

Jag känner den samma bara jag är borta ett par timmar! ;) En tripp till IKEA och VIPS så är man helt borttappad bland kommentarerna!
Svar på tråden IVF under 2014