Tiana skrev 2014-02-15 13:22:39 följande:
Tack!
Jag försöker mest förstå hela processen runt IVF just nu. Det är inte så lätt att hitta ren information, mest åsikter... För vår del startade utredningen i mars förra året, hittades inga fel, trots alla tester. Efter 5 månader på Pergotime hade jag bildat cystor som opererades ut, och då hittade de till sist endometrios med sammanväxningar. Problemet är att jag bor i ett landsting med gynekologbrist, så ALLT tar tid. Väntan är olidlig! Nu är det en månad efter operation och jag har fortfarande inte fått träffa läkare för att diskutera fortsättningen.
Men nu ska jag inte gnälla här. Har blivit lovad en tid senast nästa vecka för att komma vidare i processen.
Eller hur, det är en djungel…! Är ungefär på samma stadium, vet inte riktigt vad vi har att vänta oss utan försöker bara känna mig lugn i att något är på gång att hända. Vad frustrerande att ert barnskaffande får bli lidande för att det inte finns tillräckligt med gynekologer, det här påverkar ju livet jättemycket! Och vet du vad, du får klaga hur mycket du vill, det är sjukt frustrerande det här :)
Tiana skrev 2014-02-15 13:28:10 följande:
Vet så väl hur det känns. Jag har inte heller någon på jobbet att anförtro mig till. Har bara varit anställd i tre månader nu. Vill ju inte direkt börja med att berätta att vi kämpar med att bli gravida...
Det är svårt för omgivningen att förstå. Min mamma skulle stötta mig med orden "Men det är inte hela världen om det inte blir något". Tack för den liksom.
Hoppas humöret vänt till det bättre för dig!
Åh vad jobbigt :( Det är en så himla tung börda att bära. Men jag förstår verkligen, det är sjukt svårt att prata om det. Det finns så väldigt många reaktioner som inte är så trevliga. Den värsta jag vet är "Åh, oroa dig inte, det funkar säkert om du bara slappnar av". Eller, för all del, den du beskriver. De menar säkert så fruktansvärt väl, men det visar också sådan total oförståelse av vilken smärta det är.
Hoppas hoppas att mötet med läkaren blir bra så något börjar hända snart :)