• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • hemljuvahem
    Moolie skrev 2014-02-09 21:17:14 följande:
    Vi körde korta protokollet och på mensens andra eller tredje dag. Kommer inte riktigt ihåg. Men jag har för mig att jag fick mensen vid 15.00 på söndagen och började med sprutorna 21.00 på tisdagen. Sen sprutade vi i 10 dagar. Förlängde med 2 dagar och plockade en måndag. Satte in igen på onsdagen... Hade VRÅL ont! Och paracetamol var det "enda" jag fick... Maken fick minsann citodon... :P

Usch, jag var hemsk under äggplocket... Beskrev det som en frivillig våldtäkt... Min man trodde det var "morfinet" som talade. Men icke... Kom direkt från hjärtat... Fick upprepa högt för mig själv "Jag har valt detta själv. Ingen tvingar mig. Detta är min önskan!". Lät som värsta mantrat! ;)
    Haha oh shit, var det så illa?? 8] Jag ska försöka tänka som så att det är för den goda sakens skull -eeh-

Har du mått bra annars under sprutperioden? Jobbar du och isf har du klarat av att göra det hela tiden? Har du haft biverkningar av sprutorna?

Ursäkta flödefrekvensen på frågorna men är ju helt klart nyfiken ^^

• Moolie
    hemljuvahem skrev 2014-02-09 22:31:11 följande:
    Haha oh shit, var det så illa?? 8] Jag ska försöka tänka som så att det är för den goda sakens skull -eeh-

Har du mått bra annars under sprutperioden? Jobbar du och isf har du klarat av att göra det hela tiden? Har du haft biverkningar av sprutorna?

Jo, det försökte jag med! ;) men det där smärtstillande tog inte alls. Lokalbedövningen fungerade... Men det andra? NIX!

Jag har mått toppen! Lutinus är värre... Trött, virrig, irriterad, svullen mage... Men sprutorna var helt symptomfria förutom att mina äggstockar var SJUKT stora! :) Men det är väl snarare en effekt än en bieffekt? :)

Bara fråga på! När jag var ny fick jag inte svar på något... Vet inte hur länge du varit här i och för sig... Men om någon ställer en fråga svarar jag mer än gärna! :)
  • linnea83
    hemljuvahem skrev 2014-02-09 20:16:58 följande:
    När har du en satt testdag? Har "alla" samma period från insättning till testdag?
    Testdag är 19 feb.Men enligt mig kommer mensen på fredag om det inte tagit sig,alltså 5 dagar tidigare.Dom brukar ligga runt 18-20 dagar men är jätteolika över landet..
    hemljuvahem skrev 2014-02-09 20:20:51 följande:
    Åh vad roligt med en till på Nordic!
    Hur har du tyckt att det är där och är det ditt första försök?
    Vi ska till A-L nästa månad.
    Jag och mannen gillar dom jättemycket.Proffsiga omhändertagande och hör snabbt av sig om man har några frågor.Att dom har helgöppet känns extra lyxigt =).Vill dock inte dit igen såklart =).Okej ja träffade henne har jag för mig..Glömmer namn direkt tyvärr!

• Moolie

Vi kanske skulle logga in på de där omdömes-sidorna och lämna våra synpunkter! Alla är verkligen supernöjda! :D Skydda andra från att välja tex Cura i Malmö....! Ni är i Gbg, men ändå! :)

• Cyanea
    hemljuvahem skrev 2014-02-09 22:31:11 följande:

Vad bra att du ställer mycket frågor, jag är också nyfiken ;) 
  • Cyanea

Usch… just nu är det värsta tidpunkten på hela månaden. När det är dags för mens. Man vet att den kommer att komma som ett förbannat, rött brev på posten. Man vet att det kroppen känner är helt normala PMS, inga symptom på graviditet. Men… sen är menshelvetet sent, och genast börjar skallen fundera. Kan det äntligen vara dags? Kan det ÄNTLIGEN vara min tur att bli gravid? 

Just den här månaden är sannolikheten lika med noll. Jag blev inlagd på sjukhus för dryga tre veckor sedan för blindtarmsinflammation och blev akut opererad. En vecka senare hade jag fortfarande smärtor och fick göra ny CT som visade på ödem i buken, så jag är fortfarande sjukskriven efter det. Jag har genomgått 2 CT med kontrast, 1 VUL, en bukoperation, fått tre (!) olika starka antibiotikakurer, fått massor av morfin och ätit mängder med andra smärtstillande. Det känns helt naturligt att mensen skulle bli försenad efter allt detta, det förstår jag så väl, plus att det ska till ett enormt mirakel för att det skulle bli en graviditet. 

Men ändå finns ett hopp jag inte kan släcka förrän jag vet säkert. Dag 34 i cykeln. Min normala är 29-31 dagar. Och ni vet hur knäckt man blir när mensen slutligen kommer… Det är bara att vänta. Usch. 

• Nickidocka

Lider med dig Cyanea! sitter i samma sits just nu, i min mensperiod. Jag har ju appen och min cykel går hand i hand med appen, mensen kommer alltid den dag som appen säger. Men den här månaden tänkte jag inte titta på appen, vill inte veta vilken dag jag ska förvänta mig den. Har fått massa små finnar på bröstet och ryggen och har även ömma bröstvårtor. Hormonrubbning, frågan är bara varför. Så jobbigt med denna väntan!!! Tiden som alltid går så fort annars..... Jag kan ju inte låtsas om att jag inte skulle vilja vara gravid denna månad, som jag önskat varje månad i sååå lång tid.

• hemljuvahem

Vill bara ge alla en liten kram idag! Är ute på havet med urkass Internetuppkoppling och har svårt att skriva från mobilen...så KRAM alla!

• Cyanea
    Nickidocka skrev 2014-02-11 18:09:51 följande:
    Lider med dig Cyanea! sitter i samma sits just nu, i min mensperiod. Jag har ju appen och min cykel går hand i hand med appen, mensen kommer alltid den dag som appen säger. Men den här månaden tänkte jag inte titta på appen, vill inte veta vilken dag jag ska förvänta mig den. Har fått massa små finnar på bröstet och ryggen och har även ömma bröstvårtor. Hormonrubbning, frågan är bara varför. Så jobbigt med denna väntan!!! Tiden som alltid går så fort annars..... Jag kan ju inte låtsas om att jag inte skulle vilja vara gravid denna månad, som jag önskat varje månad i sååå lång tid.
    Ja, det är jobbigt när det blir en besatthet att ha koll på dagarna. Höll på så alldeles för länge, det var väldigt skönt när jag började kunna släppa kontrollbehovet. Det är därför det är så himla irriterande när mensen blir sen och man vet om det, snacka om att inte kunna släppa tanken igen. 
    Usch, jag förstår dig. Jävla kropp till att vara till besvär. Jävla kropp till att ladda upp massor av förväntningar. 
    Hur går det för dig idag? 
Svar på tråden IVF under 2014