• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Cyanea
    hemljuvahem skrev 2014-02-12 10:55:02 följande:
    Vill bara ge alla en liten kram idag! Är ute på havet med urkass Internetuppkoppling och har svårt att skriva från mobilen...så KRAM alla!
    Naaw, den var välbehövlig! STOR kram till dig också, hör gärna av dig igen när du har lite uppkoppling :) 
  • Nickidocka

Idag har jag börjat få mensvärk! Anar ju att jag är runt den perioden nu. Finnarna har börjat ge sig. Så jag vet inte alls vad som hände med mig, men ofta så har jag olika gravid symtom innan mensen kommer :( Jag vet ju om att jag överanalyserar precis hela tiden! Hur går det själv ?? ;)

• Cyanea

Alla gravsymptom är ju i princip vanliga PMS… Jag har också vissa perioder som jag får extrema PMS jag inte brukar ha, t.ex. gått upp 2 (!!!) kupstorlekar på BH, kräkts, extrem trötthet m.m. Tror inte alls att du överanalyserar, det är ju liksom ganska omöjligt att inte tänka och fundera när kroppen är knäpp tycker jag ;) 

Här händer ingenting. Har fortfarande mensvärk, brösten är ömma och svullna, aptiten är skum, har väldigt ont i huvudet och jag mår illa till och från, men på mensfronten intet nytt. Jag och maken pratade om det för några kvällar sedan och beslutade oss för att ta tjuren vid hornen och testa på fredag. Så vet vi ju med säkerhet om kroppen spökar efter operationen eller om det faktiskt skett ett mirakel. Då är det dag 37 i cykeln, och så långt över har jag aldrig gått förr. 

Usch, kämpa på vännen. Sakta men säkert på ett eller annat sätt är vi ju ändå en dag närmare vårt barn varje dag, hur det än blir, eller hur? Pepp-kram!! 

• Nickidocka

Jo det har du helt rätt i, en dag närmare för var dag som går! Jag tänkte testa efter helgen kanske. Min man har kollat på appen för att se bm. Men han lovade att inte säga något fören jag gått över tiden. Jag har ju testat flertalet månader tidigare då jag haft olika symtom och liknande, men då har alltid mensen startat typ samma dag. Du får gärna berätta hur det går om du vill och orkar såklart! Ha en bra alla♥dag imorgon ;) Kram kram!!!

• trina

Hallå allihopa :)

Trevligt att hitta en någorlunda aktiv IVF tråd! Jag och min man kör långa protokollet fast vi får försöka själva. Jag har pco och har ingen ägglossning alls så det här är sista alternativet innan IVF, men det känns skönt att veta vad som väntar bakom hörnet. Vi har redan gjort en behandling som avbröts för jag hade mer än två ägg pågång och vi ville inte omvandla behandlingen till IVF. Igår började jag med Provera inför nästa behandling och på måndag får jag köra Suprecur fram till mars då vi förhoppningsvis får börja med sprutorna. Beroende på utgång i denna behandlingen så kommer vi kör på IVF nästa gång.

• Cyanea

Åh Moolie, grattis!!! Jag får rysningar! Då är det alltså officiellt? Du är gravid! Vilken alla hjärtans dag det blev för er :D 

Nickidocka: Jag tycker det är så himla svårt att besluta sig för att göra testet. HATAR HATAR HATAR att det alltid är så envist negativt. Samtidigt, ibland är det bättre att få det bekräftat än att gå på nålar i hundra år. Det är i alla fall vad jag försöker intala mig själv… 
    Jag ska nog köpa ett förbannat test i eftermiddag och få testa imorgon. Jag är på dag 37 i cykeln idag, det är 4 dagar senare än min allra längsta cykel varit på de två år jag loggat mensen. Jag var inte ens så här sen förra året när jag hade dubbelsidig lunginflammation och var sjukskriven i 3 månader. Men men, bukoperationer kanske har den effekten, vad vet jag… 
    Stor kram på dig också! 

• Cyanea
    trina skrev 2014-02-14 07:21:01 följande:
    Hallå allihopa :)
    Trevligt att hitta en någorlunda aktiv IVF tråd! Jag och min man kör långa protokollet fast vi får försöka själva. Jag har pco och har ingen ägglossning alls så det här är sista alternativet innan IVF, men det känns skönt att veta vad som väntar bakom hörnet. Vi har redan gjort en behandling som avbröts för jag hade mer än två ägg pågång och vi ville inte omvandla behandlingen till IVF. Igår började jag med Provera inför nästa behandling och på måndag får jag köra Suprecur fram till mars då vi förhoppningsvis får börja med sprutorna. Beroende på utgång i denna behandlingen så kommer vi kör på IVF nästa gång.
    Välkommen trina!! :D 
    Nu får jag krypa till korset med min bristande kunskap om behandlingar… Vad innebär långa protokollet? 
    Vet inte hur du känner, jag blev i alla fall väldigt glad när alternativet IVF dök upp. Det känns ju som den kraftigaste hjälp man bara kan få :) Hur länge har ni försökt? Eller visste du på en gång att du hade pco? 
  • Moolie
    Cyanea skrev 2014-02-14 11:13:13 följande:
    Åh Moolie, grattis!!! Jag får rysningar! Då är det alltså officiellt? Du är gravid! Vilken alla hjärtans dag det blev för er :D 
    Japp! :D Gravid som tusan! Nu är det bara 7 veckor kvar tills man kan berätta för familjen! ;)
  • Nickidocka

Åhhhh Stort Grattis Moolie !!! ♡♥♡ Väldigt kul att se något positivt på just denna dag ;) Cyanea jag har faktiskt aldrig hört om någon som fått utebliven mens pga bukop! Och då ska du veta att jag arbetat på operation för ett par år sedan ;).

Svar på tråden IVF under 2014