• trina

IVF under 2014

Hallå allihopa :)

Trevligt att hitta en någorlunda aktiv IVF tråd! Jag och min man kör långa protokollet fast vi får försöka själva. Jag har pco och har ingen ägglossning alls så det här är sista alternativet innan IVF, men det känns skönt att veta vad som väntar bakom hörnet. Vi har redan gjort en behandling som avbröts för jag hade mer än två ägg pågång och vi ville inte omvandla behandlingen till IVF. Igår började jag med Provera inför nästa behandling och på måndag får jag köra Suprecur fram till mars då vi förhoppningsvis får börja med sprutorna. Beroende på utgång i denna behandlingen så kommer vi kör på IVF nästa gång.

• trina

Långa protokollet betyder att man (oftast) äter Provera först, börjar köra en nässpray som försätter en i klimakteriet, efter två veckor tar de ett blodprov och om alla hormoner är "borta" så får man köra sprutor. Så totalt brukar det gå åt fyra veckor från början till slut.

Vi fick reda på min pco i början av 2012. I slutet av det året började vi gå på utredning. Så vi är inne på andra året nu...

Jag är lite kluven till IVF. Dels känns det som att bara jag får ägglossning så KAN vi ju bli gravida. Men samtidigt vill jag inte heller dra ut på allt. Tyvärr har mannen lite mindre spermier än önskvärt också så det känns också som att skäl att snart gå vidare.

Grattis Moolie :)

• trina

Jag får också alltid mens på dag 12 när man ätit Provera, det har aldrig varit något strul. Eller ja, första gången kom nog mensen direkt på dag 11 men annars har det alltid varit samma.

Jag fick börja med sprutorna imorgon och nästa tisdag ska jag lämna blodprov. Denna gången hoppas jag de har bättre uppföljning på mig så vi inte får avbryta behandlingen som sist. Jag vill få ta den där jävla ägglossningssprutan någon gång!

• trina

Jag har också pco men har väldigt känsliga äggstockar. Blir väldigt lätt stimulerad och har gått på 62,5IE och har redan fem ägg pågång. Så på måndag blir det antagligen äggplock. Första IVF försöket, nervös till tusen!

Svar på tråden IVF under 2014