• trina

Känner väl inte så mycket. Fryser om kvällarna och brösten ömmar väl lite om jag känner efter, men annars helt normalt. Försöker hålla ut tills på måndag då jag bestämt att jag kan tjuvtesta.

• trina
    tintinigbg skrev 2014-08-30 09:17:36 följande:

Hjälp. Funderar här. 4 injektionsdag idag och på måndag ska jag upp till Shalgrenska för blodprov. Men inte fått reda på när jag ska gör vul. Ska tilläggas att jag kör långa protokollet. Jobbigt när det är helg och man inte kan ringa och fråga

Du lämnar blodprov ett par gånger innan du får veta när det är dags för ultraljud. Fullt normalt. De meddelar när det är dags när de tycker att hormonerna i blodet har nått en viss nivå.
  • trina
    maka011 skrev 2014-09-01 15:58:11 följande:

Hoppades innerligt att jag skulle slippa bli en del av den här tråden, men hej här är jag..

För att göra en lång och ledsen historia kort så har jag pco och min sambo lågt antal dugliga spermier..

Så vi blev uppsatta i kö till ivf idag.

Känns som att jag aldrig kommer att sluta gråta.. :'(

Samma situation vi har. Men ivf fungerar bra för personer med pco, man har högre chans att lyckas. Och du få ju se det som skönt att veta vad problemet är, då går det ju att fixa!
  • trina

Det var längesedan jag skrev vad som händer med vår behandling. Är inne på andra försöket. Det blev kort protokoll och 125IE Gonal-F med orgultran. I fredags var det ägg på mellan 11-15mm stora och ungefär 15st.
    I måndags mötte de upp runt 15-17mm men var inte så noga på att mäta eftersom antalet nu är uppe på 30st. När man får så många ägg är man överstimulerad. Men istället för att avbryta försöket så får man ta Suprefact (ist för Ovitrivelle) men tyvärr förstör det slemhinnan vilket innebär att man inte får något återinförande. De fryser allt. De kommer göra ICSI i vårt fall eftersom min partner har lågt antal spermier. 

Jag har ingen egen cykel och det kommer ta ungefär 2 månader med olika mediciner för att få en FET på Sahlgrenska. Först är det Provera, sen nässpray, tabletter och sist men inte minst ultraljud innan återförande. Känns inte så himla roligt att behöva vänta sålänge för att få en chans att få ruva, men samtidigt så vill man ju ge ägget största möjliga chans så det är väl bara att bita i det sura äpplet.

Imorgon är det iallafall äggplock och på söndag eller måndag får vi reda på hur många embryon de blev. Förhoppningsvis får vi väl vårt första FET i november.

Även om det känns extremt tråkigt att bli överstimulerad så är jag glad över att man inte bara avbröt allt och fick börja om från början utan vi tar faktiskt vara på den här möjligheten och fryser allt istället 

Hoppet lever ännu :) Även om chansen att bli gravid på ET är drygt 33% och FET är drygt 25%.Bara hoppas att det blir 4-5 embryon, då har man ju oddsen med sig!

• trina

Kan tillägga att jag har PCO så jag har ju lite haft i baktankarna att jag kunnat bli överstimulerad. Känns konstigt hur min kropp inte reagerar på trippel av Pergotime men reagerar jättebra på små doser gonal-f. Skönt att veta att det inte verkar vara något knasigt med mina ägg änsålänge iallafall. 

• trina

Kan tillägga att jag har PCO så jag har ju lite haft i baktankarna att jag kunnat bli överstimulerad. Känns konstigt hur min kropp inte reagerar på trippel av Pergotime men reagerar jättebra på små doser gonal-f. Skönt att veta att det inte verkar vara något knasigt med mina ägg änsålänge iallafall. 

• trina

Fick ut 38 ägg idag på äggplocket :) väldigt glad att jag fick ta suprefact eftersom de sagt att det är omöjligt att bli överstimulerad då. Får veta på söndag hur många som blev befruktade!

Mådde kasst efteråt och fick stanna drygt de timmar på avdelningen,så det är skönt att vara hemma nu!

• trina
    Mallan82 skrev 2014-09-04 18:17:53 följande:

OJ!!! Det är ju hur många som helst! Grattis! Hoppas du får toppbesked även på söndag. 

Jag tror dock att en hel del inte var tillräckligt stora och inte kommer ta sig. De kommer köra icsi så några borde man få! Hoppas på iallafall fem.
  • trina

Det är först nu jag börjar må bra. Hade tänkt jobba idag men mannen övertalade mig att vara hemma en dag till för att vara på säkra sidan. Det är två dagars vi har i frysen. Ett korpenlag skämtar vi om här hemma ;)

Svar på tråden IVF under 2014