• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers

Oj grattis till er :) kul o höra. Vi har haft paus. Gå ner i vikt paus..vi ska ev göra ett FET v 16. Det är med lite blandade känslor. Vill men ändå inte...är rädd för att vi inte ska lyckas..

vi har 5 ägg i frysen och 1 till försök kvar..åldern ör väl inte på min sida så det är nog nu el aldrig ;)

Kram kram

• Cyanea
    Supers skrev 2015-03-17 21:31:18 följande:

Oj grattis till er :) kul o höra. Vi har haft paus. Gå ner i vikt paus..vi ska ev göra ett FET v 16. Det är med lite blandade känslor. Vill men ändå inte...är rädd för att vi inte ska lyckas..

vi har 5 ägg i frysen och 1 till försök kvar..åldern ör väl inte på min sida så det är nog nu el aldrig ;)

Kram kram

Känner igen den känslan... Usch :( Gör det som känns bäst för dig. Förstår känslan så himla väl, det gör liksom alldeles för ont när det aldrig går. Det tar något fruktansvärt på en varje gång. Men... å andra sidan kommer ni längre om ni vågar igen. Vet inte alls vad ni har för förutsättningar men det finns ju en chans att det funkar för er. 

Jag hejar på er! Kram! 
  • Supers
    Cyanea skrev 2015-03-17 21:48:58 följande:

Känner igen den känslan... Usch :( Gör det som känns bäst för dig. Förstår känslan så himla väl, det gör liksom alldeles för ont när det aldrig går. Det tar något fruktansvärt på en varje gång. Men... å andra sidan kommer ni längre om ni vågar igen. Vet inte alls vad ni har för förutsättningar men det finns ju en chans att det funkar för er. 

Jag hejar på er! Kram! 

Tack du :) ja läkarn kan väl inte riktigt säga varför det inte fäster, kan va min vikt men har nu gått ner snart 14 kg, sen kan det va endometriosen som krånglar till det. Alla prover ser bra ut och äggen fina.

Vi kör på nu så får vi hoppas att ett av de 5 äggen fäster..är inte så sugen på all medicin igen.

Ha det gott kram kram
  • Cyanea
    Supers skrev 2015-03-18 07:57:59 följande:
    Tack du :) ja läkarn kan väl inte riktigt säga varför det inte fäster, kan va min vikt men har nu gått ner snart 14 kg, sen kan det va endometriosen som krånglar till det. Alla prover ser bra ut och äggen fina.

Vi kör på nu så får vi hoppas att ett av de 5 äggen fäster..är inte så sugen på all medicin igen.

Ha det gott kram kram
    Det är sjukt jobbigt att inte veta, inte förstå och inte kunna påverka. Vet inte om det tröstar dig, men forskningen pekar på att det är embryot i sig det beror på i över 95% av fallen. De menar på att om man kommit så långt som IVF har man liksom plockat bort nästan alla faktorer som beror på kvinnan och mannen, så fäster det inte brukar det bero på någon typ av kromosomfel. Bara för att äggen ser fina ut så betyder inte det att de är livskraftiga, tyvärr. Vi har också bara haft perfekta embryon, men två försök har inte gått bra. 

Starkt av dig att gå ner 14 kg! Medicinerna är skit, det håller jag med om. Hoppas du har ordentligt med stöd bakom dig. 

Kram!
  • Supers
    Cyanea skrev 2015-03-18 11:58:58 följande:

Det är sjukt jobbigt att inte veta, inte förstå och inte kunna påverka. Vet inte om det tröstar dig, men forskningen pekar på att det är embryot i sig det beror på i över 95% av fallen. De menar på att om man kommit så långt som IVF har man liksom plockat bort nästan alla faktorer som beror på kvinnan och mannen, så fäster det inte brukar det bero på någon typ av kromosomfel. Bara för att äggen ser fina ut så betyder inte det att de är livskraftiga, tyvärr. Vi har också bara haft perfekta embryon, men två försök har inte gått bra. 

Starkt av dig att gå ner 14 kg! Medicinerna är skit, det håller jag med om. Hoppas du har ordentligt med stöd bakom dig. 

Kram!

Jo det har jag oxå hört ang embryon, nu hoppas vi på att ägget överlever upptiningen och att det fäster :) Ja jag bestämde mig i höstas för att nu ska sambo kilona bort..och en del kg är pga alla mediciner o så lite depp på det.. var väl inte överdrivet överviktig men dom påpekar ju gärna om man har lite för högt bmi!

Jag har det bästa stödet och mga att prata med så det är skönt.

Kram kram
  • MiWe
    Supers skrev 2015-03-18 07:57:59 följande:

Ha det gott kram kram

Har de tvättat ur livmodern? Annars kan det kanske vara nåt. Är helt säker på att det hjälpte vårt guldägg att fästa. (Har endo). Gjorde ivf på Sahlgrenska.
  • LadyMaria

En fråga,
    Har ni fått närmare undersökning av livmodern? Vårt problem är för få spermier... men jag oroar mig att jag kanske har något fel som dem inte upptäckt. På utredningen kollar dem med ultraljud, men där kanske man inte ser allt?

• Supers
    MiWe skrev 2015-03-19 16:10:51 följande:

Har de tvättat ur livmodern? Annars kan det kanske vara nåt. Är helt säker på att det hjälpte vårt guldägg att fästa. (Har endo). Gjorde ivf på Sahlgrenska.

Nej det har dom inte, har inte ens kommit upp att man skulle kunna göra det. Misstänker endometriosen men ska absolut ta upp det med läkarn om det inte fäster. Tack för tipset :) mkt man inte har koll på trots allt. Vi går oxå på sahlgrenska.
  • Supers
    LadyMaria skrev 2015-03-19 17:45:44 följande:

En fråga,

Har ni fått närmare undersökning av livmodern? Vårt problem är för få spermier... men jag oroar mig att jag kanske har något fel som dem inte upptäckt. På utredningen kollar dem med ultraljud, men där kanske man inte ser allt?

Nej inte jag, vi har oxå för få spermier men äggen har blitt befruktade :) dom kan väl se mkt via ultraljud..tror jag...det är mkt o hålla koll på.
  • samoH

hej,
    jag vill en som skal göra ivf i maj. jag har börjat med första Gonal-f spruta ikväll. behöver någon att prata med om det. 
    maila mig gärna så upplever det tillsammans. 

Svar på tråden IVF under 2014