• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Moolie
    maka011 skrev 2014-10-21 16:34:20 följande:

Skrivet i affekt, inte min mening att vara dramatisk.. 

Psykiskt är jag konstigt nog stabilare än någonsin. Har diagnosen bipolär sjukdom i botten. Har numera bara medicin till natten och klarar mig jätte bra.

Nä du, de gör inte så mycket. Nytt vul på måndag så får vi se hur det utvecklar sig.

Är bara så förtvivlat trött på att blöda hela tiden.. Det gör inte underverk för samlivet om man säger så..

Jag har inte blödningar men får fruktansvärt ont i 12-36h efter ett försiktigt samlag... Så jag vet hur det känns... Vi har inte haft något samliv alls sedan jag började må illa heller...
  • linnea83
    Sindyrella1983 skrev 2014-10-21 14:10:29 följande:

Åhh jag gjorde en dum sak idag..... Jag ville testa och se om CB digital visade 3+ eftersom det är mer än tre veckor sedan äp... Men det visade fortfarande 2-3. Så nu blev jag ju orolig istället. Jag blir galen på mig själv som inte kan låta bli att testa. Rynkar på näsan

Behöver inte vara orolig!Den visar bara hur länge du varit gravid..Alltså från den tiden du börjar producera hcg.Det började du inte att göra förräns några dagar efter återförandet.Så kommer nog inte visa 3+ förräns om någon vecka..Dessutom har alla olika höga halter..Jag fick inte heller 3+ när jag trodde..Tog dock inga mer digitala..Är i vecka 33 nu :).Kram

www.nattstad.se/drommenomettbarn
  • dumdummast

Äntligen har min mens kommit så mest troligt sprutstart i morgon. Ska ringa dom på morgonen och höra vad dom säger :)

• Moolie
    dumdummast skrev 2014-10-21 20:40:47 följande:

Äntligen har min mens kommit så mest troligt sprutstart i morgon. Ska ringa dom på morgonen och höra vad dom säger :)

Nu går det undan!! :D
  • dumdummast
    Moolie skrev 2014-10-21 22:04:09 följande:

Nu går det undan!! :D

Japp, känns helt galet att man blir glad för att mensen kommer :)
  • knaestoot

Dumdummast: härligt att det går framåt, lycka till!!

Idag kom ääääntligen mensen! Iofs ingen höjdare när man precis käkat blodförtunnande medicin, men riktigt gött att kroppen fungerar igen!
    Hoppas innerligt att inga cystor växt denna gången också, utan att vi kan få köra på med insättning om nån vecka!
    Sambon knäcks snart av all väntan :(

• Starshaped

Tittar in här dagligen för att se hur det går för er allihopa! <3

Då vi haft det stora privilegiumet att lyckas med IVF.. så kan jag säga;

DET ÄR VÄRT ALLTIHOPA! KÄMPA PÅ! TAPPA INTE HOPPET!

Det blir er tur, när den är kan ingen säga. Men jag kan säga att när ni lyckas kommer denna ångest och oro IVF behandling innebär vara som bortblåst och nästa oro tar över..

Längtan efter barn och lyckan att få blir gravid, och sen äran att få ett barn innebär livslång oro. Så det här är bara början!

Men ge inte upp, förstå att få vara barn till föräldrar som verkligen har fått KÄMPA för att få en. Kan man bli mer efterlängtad och älskad? :)

<3

• Moolie
    Nicka skrev 2014-10-26 18:55:19 följande:

Idag testade vi positivt :) :)

Tjohooo!! Grattis!!
  • Lokattis
    Nicka skrev 2014-10-26 18:55:19 följande:

Idag testade vi positivt :) :)

Grattis Nicka!!!
Svar på tråden IVF under 2014