• dumdummast

IVF under 2014

Här är en till som mest troligt kommer att göra ivf under 2014 remissen skickas mest troligt in efter midsommar.

• dumdummast
    Lokattis skrev 2014-06-07 07:16:38 följande:
    Så spännande! Har ni försökt länge "på egen hand"? Vi försökte i drygt 3 år först men det funkade ju inte. Trodde knappt att jag kunde bli gravid, men så fungerade det faktiskt redan på andra insättningen! Men sen blev det ju uteblivet missfall, men det kan ju fästa iaf. Häftigt är det!

Jo vi har försökt i fyra år. Men har inte hänt nå. Han har få samt lite slöa simmar och jag har pco så det är lite dubbelt fel. Läkaren skulle bara konsultera med en urolog sen höra av sig innan midsommar men mest troligt skickas remissen till ivf kliniken kring midsommar enligt läkaren.

Kan tänka mig att det känns häftigt. Har ni gjort många försök?
  • dumdummast

[quote=73394187][quote-nick]Lokattis skrev 2014-06-07 07:34:59 följande:[/quote-nick]

Vi körde insemination 4 gånger först, utan resultat och i januari gjorde vi vår första IVF med insättning av ett färskt befruktat ägg (ET). Det tog inte men vi fick två ägg till frysen, varav ett inte klarade upptiningen men det andra fäste. Det var i början av april. Sedan var jag gravid tills nu, ska skrapas på måndag. Är nervös...[/quote.

Vad tråkigt. Massa kramar dig!

• dumdummast

Hejsan.

Vi ska också börja med ivf så småningom här under hösten. Väntar på att bli kallad.

Jag har en fundering, har försökt googla mest av nyfikenhet så jag undrar för oss som får landstings betalt försök vad medicinen kostar?!

Hoppas någon kan svara.

Kram och lycka till alla :)

• dumdummast
    Nickidocka skrev 2014-08-25 23:31:55 följande:

Oj vad konstigt det blev. Svaret är till dig dumdummast. 2100kr ;)

Tack så mycket för svaret, hittar det ingenstans. :)
  • dumdummast

Äntligen har min mens kommit så mest troligt sprutstart i morgon. Ska ringa dom på morgonen och höra vad dom säger :)

• dumdummast
    Moolie skrev 2014-10-21 22:04:09 följande:

Nu går det undan!! :D

Japp, känns helt galet att man blir glad för att mensen kommer :)
Svar på tråden IVF under 2014