• Lokattis

Hej alla! Jag och min man kommer starta vår andra IVF-omgång efter sommaren. Vi gjorde full IVF och ET i slutet av januari som inte tog sig och efter det FET i april där jag blev gravid (för första gången någonsin!) men det hela slutade med MA ( missed abortion) i v 12 (fostret hade dött i v 10...) Har tid för skrapning på måndag. Vi är båda 37 år.

Dessutom har jag just fått reda på att jag har underproduktion av sköldkörtelhormon, och börjat medicinerna för det. Mår just nu inte så humlans bra, så det ska bli spännande att se vilken effekt det får! Kram på er!

• Lokattis
    KattaochAnja skrev 2014-06-06 00:10:59 följande:
    första sprutan vart tagen i dag kl 18:00 gonal.f .. och gissa vad .. jag lyckades att ge mig själv iiiiiiiiii... för att vara sprut rädd så tog jag ett f***g stort steg .. tyckte min fru hihi

Hurra! Bra jobbat!
  • Lokattis
    BinniBoo skrev 2014-06-05 11:35:38 följande:
    Nu är vi på väg hem.. 17 ägg utplockade :) gick hur bra som helst faktiskt. Insättning på lördag.

Grattis!
  • Lokattis
    frugis skrev 2014-06-05 16:32:31 följande:
    Hej på er. 

Jag har precis hittat hit, är också i ivf svängen. hade ÄP i måndags och återföring igår, går just nu igenom den kladdiga Lutinus behandlingen. 

Vad "skönt" det är att se att man inte är "ensam" om sin oro och sina tankar. 

Då håller vi tummarna nu!
  • Lokattis
    Supers skrev 2014-06-06 10:06:07 följande:

Välkommen hit men tråkigtt med ma :( Vi har gjort 1 helt ivf försök där alla försök 1 ET o 2 FET misslyckades :/
    Nu har vi precis (i söndags) gjort en insättning första ET på andra försöket.
    Man hoppas ju verkligen att det tar sig denna gång....och oron kommer nog finnas där hela tiden tyvärr. Jag är 38 o min sambo 40.

Lycka till med allt. Kram
    Spännande, då håller jag tummarna! Jo, oron är ju ens ständiga kamrat. Den senaste veckan har varit för j****g rent ut sagt, innan jag igår fick komma på VUL och se vad som hade hänt. Det känns ju ändå skönare att få veta än att inte ha en aning, och bara gå och vara orolig.

Det verkar ju inte vara ovanligt alls att de första försöken misslyckas, så det är väl bara att köra på antar jag. Hur många "gratisförsök" har ni? Vi får 3 fulla IVF:er inklusive alla eventuella FET betalda.
  • Lokattis
    Supers skrev 2014-06-06 11:11:01 följande:
    Lokattis: Det är samma här 3 försök plus alla FET. Vart i landet går ni?
    I Uppsala
  • Lokattis
    dumdummast skrev 2014-06-06 21:24:02 följande:
    Här är en till som mest troligt kommer att göra ivf under 2014 remissen skickas mest troligt in efter midsommar.

Så spännande! Har ni försökt länge "på egen hand"? Vi försökte i drygt 3 år först men det funkade ju inte. Trodde knappt att jag kunde bli gravid, men så fungerade det faktiskt redan på andra insättningen! Men sen blev det ju uteblivet missfall, men det kan ju fästa iaf. Häftigt är det!
  • Lokattis
    dumdummast skrev 2014-06-07 07:25:25 följande:
    Jo vi har försökt i fyra år. Men har inte hänt nå. Han har få samt lite slöa simmar och jag har pco så det är lite dubbelt fel. Läkaren skulle bara konsultera med en urolog sen höra av sig innan midsommar men mest troligt skickas remissen till ivf kliniken kring midsommar enligt läkaren.

Kan tänka mig att det känns häftigt. Har ni gjort många försök?

Vi körde insemination 4 gånger först, utan resultat och i januari gjorde vi vår första IVF med insättning av ett färskt befruktat ägg (ET). Det tog inte men vi fick två ägg till frysen, varav ett inte klarade upptiningen men det andra fäste. Det var i början av april. Sedan var jag gravid tills nu, ska skrapas på måndag. Är nervös...
  • Lokattis

Usch, är nervös inför skrapningen imorgon... Har börjat få mer och mer mensvärk nu, så kroppen kanske börjar inse vad som hänt.

Svar på tråden IVF under 2014