• Lokattis

IVF under 2014

Moolie skrev 2014-08-30 12:47:01 följande:

Då var man en ruvare på ett femdagars blastro! :) TD 13/9!

Grattis!!! Håller tummarna.
  • Lokattis
    Cyanea skrev 2014-08-30 19:39:06 följande:

Nu är det inte alls roligt längre. Imorgon är min officiella TD. Hittills har tant röd hållit sig borta. Idag under dagen fick jag en liten förändring i färgen på flytningarna, något mörkare. Det brukar vara tecken på att mensen kommer inom ett par dagar. Jag tempade för en stund sedan, men den har knappt gått ner än, så kanske är det falskt alarm. 

Tänk om det är minus imorgon? Efter allt vi gått igenom, hur ska man ta det då? Och som man börjat hoppas då mensen blivit försenad... Kommer det någonsin bli vår tur? Kommer vi någonsin att få bli föräldrar? 

Ibland förstår jag inte hur vi står ut, tjejer. Den här barnlöshetsbubblan är så jävla tung och deprimerande. Hur andas man? Hur fortsätter man att fungera? Varför fortsätter man ens att kämpa sig igenom alla dagar? 

Och så alla dessa människor som inte ens förstår en bråkdel av vad vi går igenom. Tänker på din/dina chef/-er, Starshaped. De som inte anser att det ska vara något större problem. De är så lyckligt lottade, de som inte behöver förstå hur skör tråden som håller en vid liv är. 

Förlåt gnället men... just nu mår jag verkligen jättedåligt och är så fruktansvärt rädd. Jag hatar gravtester. Jag hatar det. Jag hatar det där strecket som aldrig kommer, eller det där ordet "inte" som dyker upp (Inte gravid)... Behöver lite pepp just nu :'(

Åhhh, jag håller tummarna! Det här är ren tortyr, på så många sätt, så vi är ju helt otroligt starka... Man har ju liksom inget val, det är bara att ta sig genom det. En dag och timme i taget. Väntar på din uppdatering under dagen. Stor kram!
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-01 10:14:48 följande:

Cyanea: härligt att era eskimåer mår bra i frysen!

Våra två gick tyvärr åt i vårt förra försök. En dog vid upptiningen och den andra i vecka 8 :(

Men igår började jag ta den första sprutan! Äntligen händer det nåt!

Jag tog också första sprutan igår.
  • Lokattis
    Starshaped skrev 2014-09-02 07:07:32 följande:

Till er som gjort IVF och har lyckats! :)

Vilken ruvdag fick ni att ni skulle grav.testa på?

Tjuvtestade ni nåt innan?

Och kände ni några graviditetstecken innan testet?

:)

Kram till alla kämpare!

Förra försöket så tjuvtestade jag rd12 och fick plus. Hade säkert fått plus även någon dag tidigare om jag hade testat tidigare, men det fanns liksom inte i min värld att det kunde ha lyckats... Jag gick bara och väntade på mensen. Kändes som mensvärk, fick några bruna fläckar i trosan men mensen kom aldrig. Jag hade en väldigt speciell känsla i magen, ungefär från rd10, som ett svagt, svagt illamående och det höll i sig sedan. Sedan slutade det ju inte så lyckligt den gången, bekräftat MA i v12. Hoppas på bättre tur den här gången!
  • Lokattis
    Starshaped skrev 2014-09-03 19:30:46 följande:

Hur har ni haft det med ers arbetsgivare?

Har ni valt att berätta?

Och vad har isof responsen varit?

Vill ni inte svara här är ni välkomna att skicka ett meddelande :)

Kram till alla kämpade!

Jag har berättat som det är och får jättebra stöd av min chef. Han tycker att det är helt okej att jag jobbar hemifrån ibland, eller tar kompledigt om jag blir trött. Han var även superbra i somras när jag blev sjukskriven (min mamma gick oväntat bort och en dryg månad därefter fick jag missfall i v12, världen föll samman ett tag där)...
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-09-05 19:49:33 följande:

Mallan82: det är ingen där på kliniken nu när jag ringde, så jag mailade dem, de brukar svara även på helgerna..

Men nu tog jag orgalutranen vid 18, min Gonal-spruta tar jag inte förrän 22...

Så den tar jag ju som vanligt...

Men imorgon, ska jag då försöka ta sprutorna samtidigt som om ingenting hänt..?? Usch vad det satte griller i huvudet...

Jag skulle ta sprutorna som "vanligt" imorgon om jag inte fick svar från kliniken. Det är säkert ingen fara. Kram på dig.
  • Lokattis

Cyanea: så jobbigt det måste vara för dig att behöva kriga på två fronter... Hoppas du kan få hjälp av en psykolog eller liknande att hantera alltihop. Det är ju verkligen ingen lätt sits. Kram...

Svar på tråden IVF under 2014