• Lokattis

IVF under 2014

Primolut88 skrev 2014-06-25 17:01:11 följande:
    Har varit på kliniken idag och någonting lever i min mage bf 11 februari

Grattis, så härligt!
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-06-26 23:24:39 följande:
    En fråga... Gör man alltid VUL när man är i tidig graviditet - typ vecka 5-6??

Blev precis så himla osäker på om jag borde vara kiss-nödig eller inte imorgon!

Sån där nervös-som-fan-panik-tanke!

Jag gjorde VUL i v. 8+2. Och enda gången jag har varit tvungen att vara kissnödig har varit på återföringarna (men det kanske är olika för olika kliniker?).
  • Lokattis
    knaestoot skrev 2014-06-27 08:58:56 följande:
    Skulle varit i vecka 7, VUL idag på morgonen.... Inget foster i hinnsäcken (eller vad det hette) :( :( inget foster... Ingen bebis.....

Bröt ihop fullständigt inne hos läkaren.. Benen bara försvann under mig så både hon och min sambo fick hålla mig...

Vad som gör ännu mer ont än min egna smärta, är att se den i min sambos ögon! :( största barn-älskaren på denna jord, lekfarbror nummer ett, alla barns favorit - och så ska han träffa mig och bli kär i mig, en jäkla tjej som inget foster vill leva inuti!

Fy fan för världens jävla orättvisa!!! :(

Idag blir det jag och chokladasken på soffan ihop med en bale papper att torka tårarna med...

Usch, stora stora kramar till er. Jag vet hur det känns att få det beskedet, en fruktansvärd känsla. Ta hand om er.
  • Lokattis
    Bell13 skrev 2014-06-27 16:20:01 följande:
    Jag beklagar verkligen. Jag hade testdag idag och det visade att jag inte längre är gravid. Tråkigt men bara att acceptera för mig. Till hösten tar vi nya tag med äggdonation i Köpenhamn och hoppas på att få ett barn den vägen

Så tråkigt... Men ändå bra att ha en plan gör framtiden, så man har något att sikta på. Kram till er!
  • Lokattis
    Bell13 skrev 2014-06-28 16:10:32 följande:
    Med lite bättre ägg tror jag att vi kommer att lyckas hela vägen. Har en massa framtidstro och ger mig inte i första taget ;)

Det låter bra, det! Känns som att man kommer långt i den här världen med lite envishet och tålamod
  • Lokattis
    Sara Kamilla skrev 2014-06-29 09:28:54 följande:
    Tänk oxå på att alla landsting kör lite olika. Man har "3" gratis försök. I Sthlm är det tre uttag och då alla ägg ni lyckats få ut tillbaka ( vilket kan betyda massor med försök) i andra landsting kan tre försök betyda tre insättningar.

... och alla landsting har nog inte ens 3 gratisförsök heller. Finns de som får färre försök. Knäppt att det ska spela så stor roll var man bor, men allt handlar väl om pengar i slutändan antar jag.
  • Lokattis
    bb2014 skrev 2014-06-29 11:17:51 följande:
    Gissar, och understryker att jag gissar, att det är två IVF försök. Alltså färskåterflrande. Och då räknar de inte in de frysta äggen. I vissa landsting är det 1 IVF + 1 FET t.ex.

Här är lite intressant läsning:

www.dagensmedicin.se/nyheter/ivf-regler-gors-lika-over-landet/

Vore ju toppen om det blir lika, oavsett var man bor. Hoppas förslaget går igenom, men det gör det säkert för de säger ju att det finns "politisk samstämmighet", det borde ju betyda att alla tycker att det är ett bra förslag!
  • Lokattis
    Mandelmumsa skrev 2014-07-03 12:45:45 följande:
    Lyckat vul idag! :) Allt såg ut precis som det ska och hjärtat pickade på så fint! Går in i v. 8 idag. BF 19/2.

Grattis!!!
  • Lokattis
    Starshaped skrev 2014-07-04 12:33:48 följande:

Hur många IVF-försök har ni alla gjort? Och hur många har lyckats på första försöket? Kram till er alla!

Vi har gjort en full IVF och en FET, och lyckades på frysförsöket (alltså andra insättningen)! Dock så blev det MA i vecka 12, men nu vet jag iaf att jag kan bli gravid. Började tvivla efter 4 års försök...
Svar på tråden IVF under 2014