• Lokattis

IVF under 2014

plopp76 skrev 2014-06-11 19:25:31 följande:
    Hej alla ni fina kämpande kvinnor!

Jag följer era öden lite på avstånd, försöker lära mig mer om er värld. Jag och min sambo har en tid bokad i september för start av distansbehandling. Vi ska göra IVF i Göteborg på Fertilitetscentrum. Utredning gjordes i höstas så vi behöver troligen bara ta lite nya prover och kan sen dra igång.

Lite spännande och lite otäckt på samma gång :)

Det var inga väntetider som det lät. Bara vi drar igång här hemma så skickar läkaren här vidare oss sen dit.

Vi utreddes och inga fel kunde påvisas, fick remiss till IVF i Linköping. Tre veckor innan vår tid i Linköping plussade vi spontant. Jag är 38 år (då 37) så vi har ingen chans till att få det via landstinget längre. Graviditeten togs ifrån oss pga av en infektion i V19, otroligt jobbigt och det har varit en lång väg för att komma tillbaka till vardagen.

Men nu är vi äntligen på banan igen, ägglossningen är igång och vi kommer hinna med 4 försök innan vi drar igång. Ingen av oss har så mycket hopp om att plussa spontant igen... men vi har ju annars vår plan för hösten!

Hoppas dte är ok att jag hänger lite här innan och lär mig mer?
    Välkommen! Låter som ni också har haft det riktigt tufft. Trist att hamna över åldersgränsen... I Uppsala är gränsen 40 år, orättvist som allt annat i den här världen. Men då får vi hålla tummarna för spontan-pluss i sommar! Vi hoppas hinna med ett försök, eller två innan vi drar igång igen till hösten. Jag måste vänta någon cykel efter min skrapning, och så får vi väl se hur snabbt kroppen kommer igång igen.

Men om ni har plussat spontant en gång så finns väl chansen att ni gör det igen? Vi har aldrig fått ett spontanpluss, efter snart 4 år av försök. Kram!
  • Lokattis
    Supers skrev 2014-06-12 06:22:49 följande:
    Rd 11 o test visar fortfarande negativt.....ena bröstet ömmar igen och lite "mensvärk"....mens el bebis ..vettd fan. Ska se om jag får tag på de känsligare testen idag...

När brukar mensen komma i vanliga fall? När jag plussade hade jag också mensvärk men den kom aldrig. Fick ett par bruna spottings men det var allt. Enda saken, såhär i efterhand, var att mina bröst inte ömmade på "rätt" ställen då. Vid mens brukar de ömma på undersidorna, men vid plusset var det överallt annars men inte på undersidorna... Som sagt, helt omöjligt att känna i förväg för mig. Men runt BIM dök det upp en skum känsla i magen och den höll sedan i sig till för ett par veckor sedan. Håller fortfarande tummarna
  • Lokattis
    Heidi82: Grattis till lyckat ÄP, då håller vi tummarna att allt går bra i helgen!

tintinigbg: Välkommen! Jag kommer ihåg hur främmande allt var när jag var helt ny på IVF-området men det är bara att fråga om det är något speciellt du undrar över. Härinne finns mycket kunskap och erfarenhet.

BinniBoo: Låter ju lovande att du känner dig gravid, det gjorde jag också väldigt tidigt när jag faktiskt plussade. Håller tummarna!

Nicka: Välkommen, och lycka till med ruvningen!

... och jag håller förstås fortfarande tummarna för er andra som ruvar. Mina tummar börjar vitna nu, men det gör inget!

Själv var jag hos kuratorn idag och fick prata av mig lite grann. Det var skönt, och på det stora hela fick jag ett bra intryck av honom. Men nu tar han semester och är ledig i hela sommaren, men vi bokade in en ny tid i augusti i alla fall. Blev väldigt trött av samtalet, måste nog snart gå och lägga mig...
  • Lokattis
    Supers skrev 2014-06-13 06:27:52 följande:
    Jahapp bara konstatera att det gick åt helvette även denna gång :( Minus på den extra känsliga stickan ock kommer lite blod när jag för upp lutinuset. Så less, arg , besviken i nästan 3 år har vi försökt nu 2 ET och 2 FET. .....hoppet om ett barn börjar tyvärr ta slut känns som lika bra att inse att det aldrig kommer bli ett barn.

Blääää!

Kram till dig. En stor, stark mega-kram.
  • Lokattis
    Mandelmumsa skrev 2014-06-13 21:31:23 följande:
    Hej på er!

Jag ruvar nu för 9:e gången! Det har aldrig velat sig för mig. Har 2 missfall och 7 som inte blivit ett skvatt i bagaget. Men jag fortsätter för det är ju enda chansen att någonsin lyckas! Denna gång fick jag tillbaka en blastocyst för första gången, ett 6-dagars som höll på att kläckas! :) Känns dock inte som det har tagit sig. Känner ingenting i brösten som annars alltid brukar bli ömma och svullna. Det molar i magbotten nästan hela tiden, men det kan ju vara av vagitorerna.

Hej och lycka till!
  • Lokattis
    BinniBoo skrev 2014-06-13 23:59:06 följande:
    Nej nu börjar det bli olidligt! Tänker typ bara på att ta ett gravtest hela tiden! Hur tidigt har ni andra plussat, vilken RD? Är ju bara på RD7 i morgon men har läst om folk som plussat på RD6!! Men det kanske var med ett fem dagars? Har ju tre test att spendera.. funderar på att ta ett på söndag morgon, RD8.. eller ska jag försöka hålla mig till tisdag, RD10? Åh blir ju snart galen av denna väntan!

Jag plussade ganska starkt på RD12 med 3-dagars embryo, så jag hade nog kunnat testa tidigare. Men för mig fanns det liksom inte ens på kartan att det skulle kunna funkat eftersom jag var så van vid att det inte gjorde det. Japp, sann pessimist!
  • Lokattis
    hemljuvahem skrev 2014-06-14 10:12:11 följande:
    Jag tror på det nu...plusset!

Jag har prövat både med eftermiddagsurin och andra test (Testlagret) och fick starka streck 1h efter toalettbesök.

Igår kom även en räkning hem 4kk för att förvara våra eskimåer/år. Sedan tillkommer upptiningsavgift samt insättningsavgift. Det är inte billigt med IVF inte.

Jamen, stort grattis då vettja!!!
  • Lokattis
    Mytime skrev 2014-06-14 09:19:58 följande:
    Kan man hoppa in här eller är de för sent? Vi fik hem papper om gruppinformation inför ivf nu till hösten. Vi har båda barn sedan tidigare men inte tillsammans så vi räknas till kategorin oförklarligt barnlösa. Inga fel är hittade på någon av oss. Fick prova pergotime några ggr men de gjorde mig bara överstimulerad tom på en halv dos... Plus att ja mådde skit av dem. Så nu håller vi tummarna inför augusti. Men ja e uppriktigt nervös inför vår resa! Sprutor, hopp o förtvivlan, smärta o stress. De e väldigt få i vår omgivning som vet att vi står inför ivf. Flera vet att vi vill ha barn men inte mkt mer än så. Så vi har inte direkt några att prata med heller o vi reagerar väldigt olika på vår resa. Ja blir superstrukturerad med stenkoll på cykeln o ögglossningen. Medan han blir stressad, får prestationsångest, känner sig som en avelshingst o därmed tappat lusten totalt. Hoppas verkligen vi lyckas på första försöker, inte bara för att vi självklart vill ha barn utan oxå för att de tär nå väldigt på värt förhållande. I övrigt har vi de ju bra o planerar bröllop nu i sommar men just stressen över att vi inte lyckas me att få barn är väldigt påfrestande!

Välkommen! Vi ska göra vår andra IVF till hösten
  • Lokattis

Hur mår ni allihop? Här är det upp och ner, lite ljus och en del mörker. Ska träffa läkare imorgon, så får vi se om det kanske blir ytterligare en veckas sjukskrivning eller inte. Skulle tro att det blir det, men efter det kan jag förhoppningsvis gå tillbaka till jobbet, åtminstone på halvtid. Är ju rätt trist att gå hemma hela tiden...

Idag red jag dessutom en liten sväng, för första gången efter skrapningen i måndags. Kändes ok, och jag började inte blöda mer efteråt så förhoppningsvis kan jag börja så smått igen. Det är bra terapi för själen att kunna rida... Söndagskram på er.

• Lokattis

Maddddan: Usch så jobbigt det låter... Hoppas att du kan ta hand om dig, jag har tyvärr inga bra råd mer än det. Kram.

Supers: Promenader är väldigt bra, jag kör med det också. Skönt att rensa huvudet.

BinniBoo: GRATTIS!

Svar på tråden IVF under 2014