IVF under 2014
Jag följer era öden lite på avstånd, försöker lära mig mer om er värld. Jag och min sambo har en tid bokad i september för start av distansbehandling. Vi ska göra IVF i Göteborg på Fertilitetscentrum. Utredning gjordes i höstas så vi behöver troligen bara ta lite nya prover och kan sen dra igång.
Lite spännande och lite otäckt på samma gång :)
Det var inga väntetider som det lät. Bara vi drar igång här hemma så skickar läkaren här vidare oss sen dit.
Vi utreddes och inga fel kunde påvisas, fick remiss till IVF i Linköping. Tre veckor innan vår tid i Linköping plussade vi spontant. Jag är 38 år (då 37) så vi har ingen chans till att få det via landstinget längre. Graviditeten togs ifrån oss pga av en infektion i V19, otroligt jobbigt och det har varit en lång väg för att komma tillbaka till vardagen.
Men nu är vi äntligen på banan igen, ägglossningen är igång och vi kommer hinna med 4 försök innan vi drar igång. Ingen av oss har så mycket hopp om att plussa spontant igen... men vi har ju annars vår plan för hösten!
Hoppas dte är ok att jag hänger lite här innan och lär mig mer?
Men om ni har plussat spontant en gång så finns väl chansen att ni gör det igen? Vi har aldrig fått ett spontanpluss, efter snart 4 år av försök. Kram!