• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • lillaskräp

Tiana: Just det är jag också nervös över. Att kroppen ska sluta fungera mitt i allt!

Jag ska börja med Provera 12 mars för att framkalla mensen eftersom jag inte har någon egen ägglossning. Alla tidigare gånger har mensen kommit dag 12, men är livrädd att den inte ska göra det nu. Vi har nämligen en weekend i London bokad och skulle mensen krångla och bli sen finns det risk att behandlingen hamnar mitt i den..

Var för övrigt hos psykologen för första gången igår. Det var vansinnigt skönt att få prata ut om allt och även få verktyg att jobba med i framtiden. Rekommenderar det varmt till alla! Vi har även bokat tid för samtalsterapi tillsammans, allt för att ta oss igenom det här på så bra sätt som möjligt.

• Tiana
    Tiana, hoppas verkligen du få komma igång snart! Så drygt när inte kroppen vill vara med och bete sig som den bruka!! Hoppas på "tant" besök mycket snart!
    Är nog första gången på många år som jag VILL att mensen kommer :D
  • trina

Jag får också alltid mens på dag 12 när man ätit Provera, det har aldrig varit något strul. Eller ja, första gången kom nog mensen direkt på dag 11 men annars har det alltid varit samma.

Jag fick börja med sprutorna imorgon och nästa tisdag ska jag lämna blodprov. Denna gången hoppas jag de har bättre uppföljning på mig så vi inte får avbryta behandlingen som sist. Jag vill få ta den där jävla ägglossningssprutan någon gång!

• Nickidocka

Hejsan! Tänkte att jag ska check in lite här, det var ju ett tag sen. Jag är ju inte lika nära IVF som ni andra men jag är snart där. Tiden går så fort nu, det är ju redan mars. I mitten på april ska vi höra av oss till kliniken och börja spraya. ska bli så skönt att komma igång! ! Hade positivt ägglossningstest igår så vem vet vi kanske lyckas på enen hand trots allt! Inte för att jag tror det men man kan ju hoppas lite iaf :). Kul att se så många nya som är med och delar sin berättelse här! önskar alla Lycka och Framgång i kampen om ett barn/syskon!

• zinnia

PlinaB77: Åh så spännande. Lycka till! Jag håller tummarna för er! 

• PlinaB77
    zinnia skrev 2014-03-04 20:16:53 följande:
    PlinaB77: Åh så spännande. Lycka till! Jag håller tummarna för er! 
    Tack zinnia! 
  • Bebisfabriken

Hej alla. Jag och min sambo ska påbörja ivf i slutet av mars. Vi ska tydligen göra den långa varianten. Vi fick först besked om att vi skulle börja på högsta dosen dvs 300 i sprutorna. Men efter något test ringde dom och sa att vi skulle sänka till 210. Hoppas det är ett bra tecken. Är livrädd för att börja med det här dock, är rädd att det ska göra ont, för att jag ska göra fel och för att jag ska bli besviken.

Och väntan tills vi ska börja känns väldigt lång. Dom sa att vi ska börja behandling den 22 mars och äggplock blir runt påsk, väldigt lång väntan.

• Supers

Hej hej, idag ska vi göra vårt andra FET. .nervös att ägget inte ska överleva upptiningen :/

Vi har gjort 1 stimulerat försök ock 1 FET.

I snart 3 år har vi kämpat och försökt...ddet hela började med ett dramatiskt utomkvedshavandeskap och högra äggledare brast. Fick även veta för lite mer än ett år sen att jag har endometrios, när jag opererade bort en cysta.

Det är inte alltid så lätt..tiden tickar på och jag blir 38 i maj.

Vi har visserligen 2 hela försök kvar plus av ffrysförsök men man ska ju orka oxå. Känns som all får barn i vår närhet och det känns i hjärtat varje gång.

Kämpa kämpa!!

13:30 gäller det om allt går bra som sagt.

Ha det gott allihopa.

• Primolut88

Nu händer det grejer och fort går det. Jag fick ett samtal från IVF kliniken vi ska dit redan imorgon för vårt första möte gissa om man kommer att ha svårt att sova inatt

• Heidi82

Supers: Jag har oxå endo och har kämpat med att bli gravid i 2 år. Två misslyckade IVF bakom mig. Nu gör jag en 3 månaders enantonbehandling för att försöka att svälta ut endometriosen. Den är orsaken till att mina ägg är lite halvkassa.

Svar på tråden IVF under 2014