• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Längta
    zinnia skrev 2014-03-09 20:26:38 följande:
    Längta: Det kommer gå så bra! Supers: I våra papper står det att man inte skall ha sex första veckan efter ET... 

Wihoo nu e den tagen :)
  • Supers

Härligt Längta :)

Vi har gjort ett frysförsk i min naturliga cykel. Herregu gjort detta 2 ggr och jag är fortf helt lost haha.

Fick en dipp idag..vaknadr gråtandes och tror inte att ägget fäst sig..:( bara en känsla som kom. Har inga symptomer...ok lite stickningar emellanåt o lite molvärk....

RD 4...visst tidigt men man känner ju sin kropp...eller gör man? Mga tankar ...nånå det får visa sig.

• Längta
    Supers skrev 2014-03-09 21:00:52 följande:
    Härligt Längta :) Vi har gjort ett frysförsk i min naturliga cykel. Herregu gjort detta 2 ggr och jag är fortf helt lost haha. Fick en dipp idag..vaknadr gråtandes och tror inte att ägget fäst sig..:( bara en känsla som kom. Har inga symptomer...ok lite stickningar emellanåt o lite molvärk.... RD 4...visst tidigt men man känner ju sin kropp...eller gör man? Mga tankar ...nånå det får visa sig.

Håller tummarna att de fäster :)
  • zinnia
    Längta skrev 2014-03-09 20:32:47 följande:

Så skönt! :D
  • zinnia

Vi har gjort ett frysförsk i min naturliga cykel. Herregu gjort detta 2 ggr och jag är fortf helt lost haha.
    Fick en dipp idag..vaknadr gråtandes och tror inte att ägget fäst sig..:( bara en känsla som kom. Har inga symptomer...ok lite stickningar emellanåt o lite molvärk....
    RD 4...visst tidigt men man känner ju sin kropp...eller gör man? Mga tankar ...nånå det får visa sig.
    :( Jäkla hormoner. När jag var gravid (enda gången, på vanligt sätt) så var jag HELT övertygad att jag skulle få mens, satte tom in en tampong. Min man frågade om jag inte kunde vara gravid men jag typ dumförklarade honom genom att säga typ: "Tror du inte jag känner min kropp, jag ska ha mens!" Men jag var gravid... Hehe, så kroppen kan lura en så himla mycket. Hoppas det fäster!
  • PlinaB77
    Längta skrev 2014-03-09 20:32:47 följande:

Va, härligt! Nu är du igång Skrattande

Hade även jag en liten dipp igårkväll, fick sån molvärk i mensmagen. Vet ju att man får det och att man "ska" ha det även om man är gravid. Men det är så obehagligt! Är på Rd 6 idag och har haft lite känningar som ilningar i brösten, ömma äggstockar.  
    9 dagar till testdag och uträknad BIM på fredag! Usch, hoppas veckan går fort! 
    Efter ett tag här på FL så har jag läst om så olika varianter på ruvartiden och hur man reagerar och symtom. Det är verkligen så olika hur man mår, reagerar och vilka symtom man får och inte får. Det känns skönt att veta. 
    Super, du får skriva av dig din oro här. Vi får ta en dag i taget! Hur mår du idag?

• Supers
    PlinaB77 skrev 2014-03-10 08:28:50 följande:
    Va, härligt! Nu är du igång Skrattande

Hade även jag en liten dipp igårkväll, fick sån molvärk i mensmagen. Vet ju att man får det och att man "ska" ha det även om man är gravid. Men det är så obehagligt! Är på Rd 6 idag och har haft lite känningar som ilningar i brösten, ömma äggstockar.  
    9 dagar till testdag och uträknad BIM på fredag! Usch, hoppas veckan går fort! 
    Efter ett tag här på FL så har jag läst om så olika varianter på ruvartiden och hur man reagerar och symtom. Det är verkligen så olika hur man mår, reagerar och vilka symtom man får och inte får. Det känns skönt att veta. 
    Super, du får skriva av dig din oro här. Vi får ta en dag i taget! Hur mår du idag?

Nä man vet ju inte alla känner olika vissa känner döö mkt o vissa nada. Man blir lätt lite koko under ruvartiden.
    Jag mår ok...känner varekn bu el bä idag..vill mest bara att tiden skall gå fort ....

Ja familljeliv o alla goa människor har hjälpt en mkt under åren.

Kramis

• PlinaB77
    Längta skrev 2014-03-07 16:44:26 följande:
    Wohooo. Kliniken ringde och allt såg bra ut. Så plock på tisdag och återföring på fredag. Herreguuuuuud va ja längtar. :)
    Då är det tisdag imorgon Skrattande Så spännande!! Hur mår du? Hoppas det kommer gå bra och det blir en fin skörd!
  • Längta
    PlinaB77 skrev 2014-03-10 19:45:27 följande:
    Då är det tisdag imorgon  Så spännande!! Hur mår du? Hoppas det kommer gå bra och det blir en fin skörd!

Ja herregud de går så himla fort. Ja känner mig svullen om magen. Äggstockarna känner ja att ja har. Glad de e imorgon och inte om några dagar dom ska plocka. Strax i Umeå och de blir hotell i veckan :) återkommer imorrn efter plocket :)
Svar på tråden IVF under 2014